Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 1246 ggr
VeronicaKahlbäck
0

Håll tummarna för Ollie!

Var ute med Oliver på promenad igår och vi gick in till en kompis, han busade runt och fast jag tyckte vi hade bra koll hittade jag honom ätandes på en gummigris, ni kanske känner igen dom där stora grisarna som nuffar? Han hade varit inne i en "gömd" garderob och hämtat den, så duktig så, borde reagerat på att det blev tyst.
Han hade iaf fått i sej hela svansen, han är så attans snabb och helt galen i att tugga gummi.
Så när vi kom hem var det bara att ta fram paraffinoljan och visst har han bajsat men inget gummi ännu så det finns kvar där inne.
Han har halvt lösa delvis delade korvar och det syns att han får ta i lite extra på lådan.

Så håll tummarna för att Oliver ska lyckas få ut grisknorren så vi slipper öppna!

Det är inte lätt när man hamnade hos världens sämsta matte..suck!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

HannahRönn
0

En olycka händer så lätt, man kan inte ha koll på de små liven 24/7 hur mycket man än vill o försöket. Här håller vi alla tummar o tassar att han får ut gummit på den naturliga vägen.

kredka
0

den borde komma ut fram tills morgon, hände samma sak med gunnar en gång…dock var det inte gummi *gummi* utan lätt latex leksak… håller tummarna och gubbar svansar för att det ska gå bra!

Välkommen till ferretplanet.se :)

VeronicaKahlbäck
0

Tack och tack!

Vad jag kan komma ihåg så är det bara Zebben som ätit olämplig sak tidigare och det var en silicon-top till en sportflaska som någon lämnat framme, skickade pojkvännen en mil på cykel för att köpa paraffin vilket inte hade behövts när det kom ut för det vara sådana yttepyttebitar.
I övrigt har jag haft bra illrar som inte börjat äta upp saker direkt när de hamnar framför nosen men Oliver tror att gummi SKA ätas..

Får bli en till sked paraffin sen sova och hoppas gummit ligger i en låda när jag vaknar:)

JossanH
0

Det läskiga är ju just det faktum att små gummipluppar ibland ligger kvvar i magsäcken i veckor innan den får för sig att vandra ut i tarmen. Förhoppningsvis får han ut allt nu idag!

Har haft gummituggande, men aldrig gummiätande illrar. Skit älskade att bara perferera gummileksakerna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Håller tummarna för att det kommer ut idag!!

Hälsningar Malin

VeronicaKahlbäck
0

Fortfarande ingenting:/

#4 Det är det jag är orolig för, det är ganska mkt gummi och om/när det tar sej vidare känns det som att det skulle ta tvärstopp:(

Försökte leka med en gummiboll för inte så länge sen och den skulle bara dödas, fast jag bara räckte fram den höll han på att lyckas slit bort en stor bit.
Bättre än en plastätande Zebben, lättare att bara rensa hemmet på gummi än hårdplast men där såg man åtminstone när han hade börjat äta på sakerna.

#5 Det har några timmar på sej!

Strumpan
0

Håller alla tummar och tassar vi har

Mvh Jenny

IzzyR0xx
0

Hur går det?

Monizz
0

Lägg inte skulden på dig själv! Det går så fort när de små liven är igång…

Håller tumme och tass

VeronicaKahlbäck
0

Det går åt rätt håll, hoppas jag.
Han är pigg, busar runt som vanligt, äter och dricker.
Syns dock på avföringen att något är i vägen för den är ojämn men har börjat följa med lite gummi ut. Han verkar bilda en hel del gaser.
Ger honom paraffin direkt när jag ser att han får ta i lite mer och det ger en ganska snabb verkan!
Paraffin vill jag ju inte på med i all evighet eftersom det stoppar näringsupptaget men håller mej från veterinären så länge han har ett friskt beteende.