Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 545 ggr
pidh
0

Iller sökes till sällskap!

hej där. jag och min flickvän har nu funderat ett tag på Att skaffa iller och känner att det är dags. ingen av oss har haft iller förr men vi är båda goda djurvänner. har läst en hel del på forumet här nu de senaste månaderna och blev medlem idag för att kunna skriva det här inlägget.

en omplacering skulle funka finfint, men helst inte någon mycket äldre än ett år. vi bor i hälsingland men kan eventuellt ta oss längre bort för att hämta illern. fast skåne (som de flesta illrarna verkar finnas i) är lite väl långt bort.

om nuvarande ägare känner att den vill ha kontakt med oss även efter vi hämtat illern så är det helt ok. kan lova att jag kommer göra allt jag kan för att den lille krabaten ska ha det bra, och efter han kommit till vår ägo kan jag nästan garantera att han inte kommer behöva flyttas igen :)

svara i PM så kan vi utbyta mail/telefon och snacka mer där om ni känner att ni kanske har vår framtida iller!

Mvh H

UlrikaD
0

Bästa tipset är ju att kolla blocket, zoonen, eniro och de liknande annonssajterna varje dag.

De kan vara tomt ett längre tag men sen vissa dagar kommer flera stycken på en gång.

Har du varit i kontakt med Svenska Illervänner? Det är en illerförening som också omplacerar illrar. Vet inte vad de har för illrar inne just nu, men ta kontakt och fråga.

Finns också några stycken som ligger här inne och söker nya hem.

Har ni inte bråttom så kommer det att finnas som mest omplaceringar efter sommaren. Det är då många som köpt valp inser att det inte riktigt var som de tänkt sig och lägger ut annons. Så just hösten finns det väldigt många tyvärr.

Men det dyker ju upp hela tiden. Hoppas ni hittar det ni söker:)

pidh
0

kollar annonser varje dag:) tack så mycket!