Illerträff 19 maj på Åland
Nu är det bestämt. Det blir illerträff här på Åland den 19 maj.
Träffen kommer att på gå ungefär mellan **13.00-18.00.
**Vi kommer att befinna oss på ett grönområde i centrala Mariehamn, bara ett stenkast ifrån färjan.
Under dagen kommer vi att grilla och ha en tipsrunda både för besökare och för iller människor. Vi kommer även att utse dagens iller.
Färjan hit tar ca.2 timmar och går enligt följande denna dag..
Kapellskär -Mariehamn 09.00-12.30
Marehamn - Kapellskär 19.00-20.15
Det kommer att kosta 2€ eller 20kr att delta och då ingår allt.
Eventuellt överskott går till behövande illrar.
För att anmäla sig pm:ar ni, mailar eller ringer mig på..
Då får ni även vägbeskrivning från färjan.
emelie@kalmers.com
+358407625393
/Emelie
ÅHH va kul det låter…synd att man inte kan vara med 
Åhh vad kul :)

Ja jag hoppas det blir bra uppslutning!

Och Ferret Complete kan beställas till träffen.

*putt*

putt

Vi har nu bokat båtresa och boende på Åland.
Vi är fyra stycken som åker, Falo, Kerran, Jag och mitt monster Ebba. Resa + boende 1 natt i fyrbäddsrum kostar totalt 895 kr.
895/4=223,75 kr
Det är ju jättebilligt att åka båt, ha bil med på båten och sova en natt för så lite !!
Vi åker över redan på fredagen för att få vakna i lugn och ro på Åland utan stress på träff-dagen.

Ska bli så kul att få er på besök!

Kommer ni att ha fle träffar på Åland framöver? Jag är jättesugen på att komma över men kan inte denna gången.

Helt säkert kan du räkna med flera träffar!
Vilka är det som kommer åka?
Vi kommer åka och vi ska ha med oss Tara och Kola :)
Sådär nu är biljetten bokad också. 150 kr kostar det :)
Hade så gärna kommit men jag ska till sthml helgen efter på konsert och har inte råd med 2 utflykter denna månaden :(
Hoppas ni får kul varjefall.

Härifrån kommer Jag och Johanna :) Hoppas att fler kommer också..

Och jag tar med alla 3.. :)

Inte länge kvar nu hörni :) Pirrar det i magarna?

Hur noga kollar de smuggling av iller? Jag är ju ledig på lördag verkar det som…. men har inga pass.
En iller i varje BH kupa…tror inte du skulle bli upptäckt ;)

Jag har inte fem bröst :) och… jag har blivit biten i en bröstvårta förr… vill inte testa.
#19 *asg* men lite svinn får man väl räkna med ;)

mmm, verkligen. smugglar hellre i bur dock…
# Knubbs vill du åka med oss?

Dom har aldrig kollat när jag tagit över illrarna, man kan ju dölja dom lite.. Skulle vara jätte kul om du kom Sarah!

wohoo.. snart är det avfärd för oss som bokat boende.
Det ska bli sååååå roligt att åka. Synd bara att min dotter fick för sig att hon och Falo skulle ta dubbelsängen i fyrbäddsrummet 
Det kan jag lätt tala om att mamma gnällde lite om !

#22 Det vill jag nog… Tar ni bilen över? Får jag plats om ni ska ha med er ferret complete hem? Då kan jag lägga en filt över dem :) Jättesnällt!

Tänkte bara säga att tullarna har sina rajder ibland som dom stoppar allt som kommer iland, senast i söndags i Grisslehamn. Men har man mycke packning i bilen kan man ju lägga packning över o runt buren så den inte syns. Se till bara att den iller som inte har pass inte syns om ni blir stoppade o måste visa upp dom som har pass…
Kan bara tillägga att min kompis åkte me sin golden en gång o blev stoppad på motorvägen efter Kapellskär o fick visa passet på sin hund…
Hoppas det går bra för er iaf… :)

hmmm…. Sofie och Manne, har ni pass på alla era?
Vi har pass på Tara och Kola och det är bara dom som följer med också. Jodå du och om du tar med illrarna får plats i bilen :)

Osäker om jag vågar ta illrarna… tänk om de hamnar i karantän!! Vad gör man då?? Men, jag följer gärna med ändå. (PMar er) Kanske finns det någon i Stockholmsområdet som har ett pass att låna ut till mig??

Har man inte lämnat tullområdet så e d bara o vända om me färjan igen… :)

Men tänk om det är på hemvägen…. ska jag ta färjan tebax till åland?

Vad jag förstått så kan tullen inget göra om man inte lämnat tullområdet… Så sätter man sig på båten tillbax, så slipper man all karantän o så… Vet hundar som sluppit karantän genom att transporterats i plomberade burar mellan tullområden…
Åhhh bara en dag tills vi reser nu! illerutbudet på Tax free på båten får klart underkännt! Hoppas det dyker upp många illrar, jag får ta med Wilma över någon annan gång i sommar istället.
#24: Vem delar med mig då, du eller Kerstin?

Calle, kan jag låna ditt pass på WIlma?
nej det får du inte, det är olagligt.
Jag tar med det imorgon endå bara så att ingen gör inbrott och tar det av mig…..

hehe, bra, det kan ju försvinna annars. ses på lördag

Tyvärr har jag inget internet och att surfa med mobilen går segt. Men ville bara säga att det ska bli jätte roligt att träffa er alla och att jag önskar er jätte välkomna! Vi ses snart!

En liten grej om träffen..
Träffen kommer att vara på torget i Mariehamn och tyvärr blir det ingen grillning, men jag kommer fixa annat istället och så har jag beslutat att det inte kommer att kosta någonting och att träffen är slut för allmänheten kl 16 så att vi illerägare ska kunna träffas lite ensamma. Hoppas att detta är okej för er alla. Annars får ni skicka arga pm till mig :)

Aha, nice. Det underlättade illervalet för mig. En iller får följa med och det blir ingen mindre än….. SKITOS! Han är snäll mot illerovaningar :)

Åh, så trevligt. Jag har ju Tadashi som gos boll.. Dom andra 2 är mer se men inte röra. Vill inte att någon ovan ska gå och bli på smakad.. :)

Tack för en jättetrevlig dag! Skitos hade inga planer på att sova när han kom hem utan det var fullt ös. Men så blev han ju mest aktiva iller under dagen oxå;) Så söt i sjal.
Tack alla som var på Åland och framförallt eM för en perfekt dag minus lite regn…..
Tack alla för en trevlig träff. Trots en lång resa kom vi hem med två tokiga flickor som studsa omkring här hemma med dom som fått vara hemma. Så lugn och ro fick vi inte.

Tack så jättemycket för en jättetrevlig dag.
Ebba längtar redan efter Burton. Hon vill springa mer med honom säger hon.
Tack eM !!
I morgon bjuder jag Kerstin på så många ägg hon kan äta ;-)
Va "min" lilla Armani på träffen tro?

Tack så jätte mycket alla för att ni kom! Det blev enligt mig en liten men jätte trevlig träff. Tråkigt med vädret bara, idag är det strålande sol och man kan sitta ute i bikini..
Jag hoppas att ni alla vill komma tillbaka igen..
45# Tyvärr var jag den enda med iller som kom härifrån, så Armani dök inte upp..

Nettan: Kan inte Ebba få komma på lite bootcamp med Burton igen ;) ?