Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2603 ggr
Frettepret
0

Illerhane, 6 månader, söker hem

Svenska Illervänner behöver ett akuthem eller helst en permanent hem till en illerhane, 6 månader gammal.

Han är en stor nallebjörn och behöver framförallt socialträning. Hanen är väldigt skygga, men det går bra om man närmar sig försiktigt, använder mjukröst o vitamin pasta.

Han är väldigt rädda för hastiga rörelser och människor om de går åt deras håll, men är även nyfiken och vill gärna kolla vad man gör.

Lådträning behövs, han är inte 100%.

Nya ägare ska ha illervana och mycket tid att få honom mer tillgivna.

Vaccinering kommer att blir ordnas. Finns i Skåne.

Omplaceras genom Svenska Illervänner www.illervanner.se

För mer info maila: omplacering@illervanner.se

LiselottLindell
0

Putt

VeronicaKahlbäck
0

Ingen som är intresserad av att jobba med en liten kille?

Är personligen extra svag för dessa då man vet att de oftast får flytta runt lite extra, troligtvis inte haft det så bra och är svårare att finna hem till.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Zandrama
0

#2 Jag är ju egentligen superintresserad av att skaffa en tredje iller och speciellt en hane. Men har ingen vana med att föra ihop nya illrar :( Dom två vi fick i sommras var helt klart toppen första gångs illrar och vi har knappt haft några problem alls. Hade jag haft lite mer vana hade jag slagit till direkt! Hoppas han hittar ett livslångt hem.

//Belinda aka Zandrama

LiselottLindell
0

Dessa här har inte träffat andra illrar här hemma, min gamla dam är lite surig mot andra och jag tycker inte det är en lyckad första kontakt för "valparnas" del.

Grabben har blivit jätteduktig på att komma o ta godis i handen på mig, han tar det oftast lugnt o fint.

Nussen
0

Lillstrumpa behöver en lekkamrat men hur man får ihop Hobbe med en 6 månaders iller vet i tusan.

LiselottLindell
0

Har Hobbe träffat andra illrar?

VeronicaKahlbäck
0

#5 Nu känner ju inte jag Hobbe men det är faktiskt ganska få illrar som man aldrig lyckas få ihop iaf till den grad att hemmet är lugnt.
Zebben accepterade aldrig tjejerna men de bråkade i princip inget, de bara lärde sej leva tillsammans.

Nussen
0

# 6 Hobbe lever med Lillstrumpa 1,5 år och det var ett himla liv när hon kom hit men jag tror att det gick bra då hon bara var 8 veckor gamal. När vi fick hit hennes bror som var 10 veckor så var det redan "försent" eller man märkte stor skillnad.

Det som får mig att funderar är att han bet alla illrar han kom i kontakt med på skansen i somras ett jäkla liv blev det på honom sen är han bror med valpätarna;) Bernard och Skit.

Vi var akuthem åt Hobbe och det vill vi gärna vara igen. Frågan är bara om vi ska våga.

# 7 Om det skulle funka så skulle det vara underbart vi är nog lite skadade av att vi hade en underbar iller Göran här hemma och Hobbe och han bråkade något fruktansvärt och det slutade alltid med att Hobbe fick ner Göran på rygg och började bita på strupen. Det var våran första ihopsättning, som vi nog är rätt skadade efter Tungan ute

VeronicaKahlbäck
0

#8 Förstår även om man inte tycker det är värt chansningen, även om det löste sej med tjejerna för Zebben berodde det endast på att de var väldigt undergivna. I sitt liv hann han med två sammansättningar som inte lyckades men han är också ända illern jag haft som varit så kämpig, han och Skit hade vissa likheter, i en del situationer var han en obotlig bittergubbe;)

Nussen
0

#9 Det är svårt att chansa när allt fungerar så bra men sen ser man Lillstrumpas besvikna min varje dag här hemma då Hobbe flyr undan hennes lekinviter och då skär det i hjärtat. Hobbe leker mycket mera på våren och sommaren men nu är han inte på humör alls. Hon ser ledsen ut och han tycker det är jobbigt (tror jag)

Skrattande Hobbe var en riktig surgubbe ;)  på Skansen när han högg tag i en liten pastelltjejs ögonbryn söt som socker var hon och han var sur som en citron.

VeronicaKahlbäck
0

#10 Oliver kom ju hit främst av den anledningen att ingen ville leka med Nailia, för mej gick det över alla förväntningar och har nu en iller som är så nära perfekt (enligt mej) som möjligt och gruppen går perfekt ihop utan några större besvär!
Zebben blev ju tyvärr sjuk ganska direkt efter han kommit men märkte på de dagarna de gick ihop att intresset faktiskt vändes bort från Zebben just för att hon fick något annat att roa sej med:)

Nussen
0

# 11 Det är precis som du skriver som vi vill ha det Skrattandeattans sugen blir man Tungan ute

Hobbe har bara ett intresse här i livet just nu det är att bli upplyft så han kan nosa på allt som är högre upp och att komma upp i soffan och äta godis. Vi har precis fått honom att acceptera CL med massa torkad kyckling i små bitar istället för Toastis när han kommer upp till oss och gosar i soffan. Vi är så glada för det.

JossanH
0

#12 Trots att det gör ont i hjärtat så brukar det lösa sig med tiden. Skit var en extrem kämpe! När Marcello kom så var halva ryggen på honom en sårskorpa :S Men Marcello gav sig ju inte heller och det gjorde inte saken bättre.. Men de blev jättebra vänner.
Sedan var det Vicente. De hade ju bott med bara ett galler emellan under många veckor. Hade ju tänkt att aldrig pressa Skit med att få träffa Vicente men Skit hängde ju i mycket längre än jag trodde han skulle göra så det var bara att öppna upp och det gick förvånandsvärt smärtfritt! Vicente (som inte var långt ifrån 3 ggr så stor som Skit..) hade full respekt för Skit och fick sig ibland en liten dänga.. Men de funkade iaf ihop.

Så frågan är väl vad du känner inför Hobbe. Vill du "utstätta" honom för valpbråk? Kan du stå ut med att nya illern förmodligen kommer få pisk? Har du möjlighet att ha avspärrat i början?

Att sammanföra illrar är påfrestande för ens eget psyke.. Det är jobbigt när någon utav illrarna får stryk och är rädd… Men vill man så går det oftast!

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Av 16 illrar har jag haft otroligt lite problem.

När Oliver kom så hatade Erik honom, det var min svåraste ihopsättning och det tog några månader. Sedan blev de bästisar och var oskiljaktiga.

Nolita som var tagen för tidigt från mamma och sen satt i bur första delen av sitt liv. Hon var inte intresserad av andra och skrek i högan sky. Henne fick jag aldrig ihop med någon mer än Snuffe och Molly. Och senare Mollys valpar som hon älskade. Men det gick bara inte.

När Molle kom så var Freddie på honom väldigt mycket i början. Smällde ordentligt två gånger och sen var det över.

Det är de problemen jag har haft. På 16 illrar måste jag säga att det känns som om jag har haft väldig tur.

LiselottLindell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer foton på Grabben.

LiselottLindell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett till där han sitter i bonushusses famn och får vetegroddsolja..mums

UlrikaD
0

Men åh, vilken nallebjörn.Kyss

LiselottLindell
0

#17. Han är det och han har såna oskyldiga ögon så det är svårt att inte smälta för honom. Tyvärr kan vi inte behålla honom eller systern så jag troligen kommer att genomgå en ganska stor operation snart så jag hoppas att dom kommer till ett bra hem som ger dom den uppmarksamhet dom behöver.

LiselottLindell
0

Putt.

doronicum
0

hejsan, min syster är mycket intresserad, själv har ja haft iller väldigt länge ock hon har hjälpt till att passa mer än vad som behövts Glad, hon har nu bestämt sej för att hon vill ha en liten iller-nisse. hon undrar om han har gjort någon koll så att han inte har några fel på kroppen, var den befinnersej ock hur mycket den skulle kosta

FerretCrow
0

#20 för mer info vill dom att man mailar dom på adressen i annonsen. tror inte dom är inne här så ofta nämligen

doronicum
0

#21 aha okej, tack Glad

LiselottLindell
0

Grabben ska kastreras nästa vecka och kommer då bli undersökt.

Även om jag har honom hos mig så går all kontakt först via föreningen.

LiselottLindell
0

Grabben är nu kastrerad och allt gick bra men vill fortfarande ha ett nytt hem.

Sandragulligast
0

Går det bra, har han hittat ett nytt hem???Skrattande

jimpan
0

hur har det gott med han:)?

LiselottLindell
0

Som det ser ut nu så flyttar han den 5 mars Skrattande
Systern söker fortfarande nytt hem

jimpan
0

hade gärna tagit hand om din iller:) men tyvär så är det väldigt långt för mej då jag bor i kumla /örebro så det är väldigt långt till skåne :/

VeronicaKahlbäck
0

#27 Hoppas det går bra med flytten, låser inte än då han inte flyttat än:)

#28 Bor också i Kumla! Såg en illerkille i Västerås på blocket igår, han kanske är något?

LiselottLindell
0

#29 Han ska flytta nästa måndag och jag tror att det kommer att gå bra.
Han kommer att inärheten av Örebro om jag läst kartan rätt. :)

VeronicaKahlbäck
0

#30 Ja men då låser jag! Bara att Pm:a om du vill att jag låser upp:)
Nu blev jag ju nyfiken hehe:P

Inlägget är låst för nya kommentarer