Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 670 ggr
killeriller
1

Jag skall skaffa en iller!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla djurvänner! jag är ny här, men inte när det gäller djur och nu menar jag illrat speciellt. Jag är en kille på 21 år och jag har djur som en av mina största intressen, nu är det så att jag kör motocross, bil, allt som man kan tänka sig…jag har haft många många djur sedan jag vart liten…men nu när man har flyttat hemifrån och lämnat "Våran" vovve till mamma, för att jag skall hitta mig själv, jag har ett arbete och en flickvän, men det fattas någonting? ja det är en iller! jag har sedan jag var mycket liten velat ha en sån liten terrosist, och nu när jag har kämpat mig uppåt så har jag tänkt på  en hund (NEJ uteslutet) jag har min vovve, men hon är hos mamma, nu är jag i det stadiet att jag känner mig redo för en iller, Valp! spelar ingen roll, jag har all tid i världen om jag skaffar en sådan….

Jag hoppas att jag har presenterat mig bra här med er mina vänner…
Såg också och kommenterade att det inte fanns många illerkillar här, men men :) jag funkar bra ihop med tjejer också! så ös på! krama era sötisar från mig!

Cocoscream
1

Välkommen:) hoppas du ska trivas!

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

Nussen
0

Välkommen :)

Har du möjlighet att ta en omplacering så finns det många nu. Vi var akuthem åt Svenska Illervänner åt en iller som heter Hobbe 3 år.Efter 4-6 veckor (tro jag det var) så bestämmde vi  att vi ville att han skulle stanna och skrev kontrakt med Svenska Illervänner att Hobbe nu var våran iller. Vår senaste omplacering var bara 8 månader gammal så han är fortfarande valp bara lite större SkrattandeNu har vi två omplaceringar och en valp som var 8 veckor när hon kom och om man jämför kan man säga att om jag någonsin funderar på en valp igen så bör jag be läkaren om ett recept på lugnande eller fylla barskåpet Flört

Annars har du en hel hög med uppfödare här inne Glad

Lycka till

Glad

JossanH
0

Hej och välkommen! :) Kul med lite fler killar! Hoppas du hittar dig en liten iller :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Glömde säga: hör dig gärna för om det finns någon illerägare i närheten av dig så kan du ta med din flickvän på ett litet illerbesök :) om ni inte båda redan har illervana vill säga. När man träffar illrar i sin hemmiljö brukar man få en klar uppfattning om hur dom är hemma och det är ett perfekt tillfälle att kolla illersäkring och snacka allt som kan vara bra att veta! :) Bor ni i närheten av Norrköping är ni välkomna hit! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

somatic
0

Jag finns i Upplands Väsby med en illerpojke om du skulle vilja hälsa på :)

killeriller
0

#Nussen, menar du allvar?

Måste tacka er alla, detta värmde mer än vad ni någonsin kan ana!
Jag är så glad nu…jag vill verkligen va en i gänget!
Om ni vill så skulle ja kunna fixa t-shirts med Illerifokus logga?
Tack åter igen ni är för goa alltså :)

killeriller
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så ser jag ut så ni vet det, kommer att synas på träffar senare :)

AnnaJosefine
0

TS Kul att det börjar "krypa fram" fler killar här! Min sambo började undra om han och våra gemensamma vänner som också har iller (och de enstaka från Classic Ferret) var de enda i hela Sverige som var illerintresserade :P Vi finns strax norr om Lund om du finns i närheten och vill hälsa på hos oss och våra två terrorister Ossian och Caspian =)

killeriller
0

Bor i västra götaland så det är så svårt :(
Men jag önskar vi alla ses någon dag! nu är mitt prio ett att skaffa en illerpiller, jag har kunskap :)

AnnaJosefine
0

#9 Ett jättebra tips är att du träffar illrar innan du skaffar en =) Då får du en uppfattning av vad som krävs och hur livet med en iller kan vara. Det finns nog många i V. Götaland som du kan hälsa på! Annars kan jag och min sambo höra av oss om vi hälsar på hans farföräldrar som bor strax norr om Jkp =)! Classic Ferret äger ju rum i Skara (vet ej om det blir av 2012) på hösten med! Utställningar är ett utmärkt ställe att träffa andra med iller osv. Dock är det inte många utställningar i Sverige :(

Cocoscream
0

Vart i vg bor du? Finns en illerkille här i Tidaholm som gillar besökande :) sen har vi nettan o ammi i tidan:)

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

Gottfridsson
0

#9 Du får gärna komma till Tidan och hälsa på mig och illrarna.

Ammi

IzzyR0xx
0

Finns en tråd med info om illerägare, vart vi finns och vilken erfarenhet vi har :) själv bor jag i Axvall, Skara (bara ett par minuters gångväg från travbanan där classic ferret 2011 var) med min 10 månaders illerflicka och 3 katter.. Vet att det finns fler illrar i närheten av mig men har inte träffat dom ännu.

Nussen
0

# 6 Menar allvar med vad? att min erfarenhet är att en valp är mycket "jobbigare" än de vuxna illrarna som flyttat hit? eller vad det receptet och barskåpet? är det en sån här Flört gubbe bakom meningen så skämtar jag Skrattande

Sen är givetvis alla illrar olika och jag ville bara berätta vilken erfarenhet jag har.

Hoppas det blev lite klarare Glad