Någon som är bra på piercinar?
Jag piercade om min tunga igår.
Tänkte inte alls på att säga att jag är gravid då jag inte tänkte att de ksulle vara någon fara.
Men när jag berättade de för min man blev han halvt hysterisk oh sa att de inte alls är bra. Någon som vet?
de kan väl inte göra nån skillnad :P

vad skulle hända?
de enda jag kan tänka är att kroppen kanske kan bli lite stressad, men tror en tatuering e värre än en piercing.

Hmm, konstigt.. Det enda jag kan tänka är att kroppen får jobba extra för att läka piercingen. Men annars borde det inte vara någon fara!
Vad vet jag :D
Hade jag vetat vad de skulle göra för skilnad har jag inte frågat eller hur ;)
Han sa att man lättare får infektioner och skit.
Men som sagt VAD VET JAG :)

#5 Fast en infektion i tungan är väl inte jättevanligt!?

får man nedsatt imunförsvar när man är gravid?? nån som vet?? annars borde man väl inte få infektioner lättare? eller?

Tror inte det är någon fara. Kanske kan ta lite längre tid att läka, men i det fallet så är det sämre att röka än att vara gravid tror jag ;)
Carpe Diem

ja eller dricka sprit=)

Hur som helst tror jag inte att det är nån risk för barnets hälsa, det är nog mer för din tunga då, att den kan ta lite extra tid på sig :P
va skönt att höra. Och röka de gör jag inte :P
Fan jag minns inte att man hade så här ont efteråt.
Jag fick ta ut min förra efter ca 2 år för jag hade så ont och den va sne.
HOn gjorde då om den igår och den blev sne igen. Mycket märkligt tyckte hon å så gjorde vi de igen och den blev SNE igen.
Hon hade inte sett nåt liknande innan.
Min tunga är unik. Varjefall hos henne. hahah.
AJ AJ.. men glass e gott

Nä men aj, hålla på och göra flera stycken. Hann inte det första hålet svullna upp när den andra gjordes då? >_<
de sitter väl lite snett eftersom de tar vid sidan av strängen på undersidan de flesta?
jag skulle aldirg våga :P
ja det snea har med strängen att göra

Prova att gå till en annan piercingstudio nästa gång ;)
Carpe Diem
jag tror inte det är någon fara,det enda jag kan tänka på är infesktionsrisken..det kansek är farligt för barnet?

Men din man borde väl veta mer eftersom han blir hysterisk? Ring annars till studion och fråga.

Förklaringen jag fått från min piercer är att man inte ska utsätta kroppen för mer påfrestning än vad den redan är under vid en graviditet. Kroppen kämpar rätt hårt med en graviditet, och därför kan en piercing i det läget läka dåligt eller lätt bli infekterat, kroppen fokuserar liksom på nåt annat.
Sen är det väl inte jättebra att få infektioner i munnen? Det är väl det sämsta stället att dra in infektioner.. Också är det lätt att få infektioner där vid en piercing oavsett graviditet eller inte, så det hjälper ju inte direkt till att undvika infektioner att göra den just nu.. Skadligt för barnet vette tusan om det kan vara, det är väl isf om man får en rejäl infektion som man blir sjuk av.
Men hysterisk behöver man nog inte bli, du märker väl hur den läker och om den ter sig onormalt! Prova annars ringa en erfaren piercer och ställ dina frågor till honom/henne..!

Lugn bara lugn.. Gläds utav bebben nu istället :)
Carpe Diem