Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 1502 ggr
AmeliaH
0

Illerkul i liten lägenhet

Jag ska inom ett par veckor flytta till en betydligt mindre lägenhet än den jag bor i nu. Detta betyder att jag måste vara yteffektiv gällande alla möbler och inredning.

Någon som har lite bilder, eller tips, på roliga "möbler" för illrar? Någon som satt upp något på väggen eller gjort något kul under sin säng/soffa/matbord/skrivbord?

Själv har jag än så länge funderat på att göra tre hål i min säng (som är ca 1 m hög) och fästa dels ett rör som går under hela sängen med båda öppningarna i sängväggen och dels ett rör som går in till en sovlåda. (Sängen är som ett skåp, dvs helt tillsluten, med luckor där man får plats att krypa in om det skulle behövas.)

Någon som vet om det skulle funka att göra en installation på väggen? Typ en liten trappa med något längst upp att krypa in i. Om den inte är farligt hög finns det några andra risker för illrarna när man bygger på höjden?

kredka
0

Jag sitter nu och planerar hur jag ska göra med pojkarnas rum och tar hjälp med ideer från farbror google ;) googla lite runt på *ferret room* eller *frettchen zimmer* så kommer upp massa roliga bilder med ideer till rum :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

JossanH
0

Jag har en vanlig byrå som jag borrat hål i botten på nedersta och mitten lådan. Där älskar ilrarna att sova då det blir så mörkt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

VeronicaKahlbäck
0

Finns massor av roliga idéer!
Har självt haft rör upsatta på väggarna i olika roliga "mönster".
Även att man försöker hitta lösningar för våra egna saker så det finns lite golvyta att busa runt på kan vara bra.
Hos mej finns det en hel del hängande leksaker från tak lr dörrkarmar, har hängt mot väggen med men insåg ganska snart att det slet på väggen.
Elementsängar kan spara plats och vara trevliga men måste oftast anpassas lite för iller, är dock inga större problem om man bara är lite händig.
En grävlåda kanske man kan få in under någon av dina möbler?
Brukar själv ha en badlåda i duschen.
Du får helt enkelt lägga ut bilder på ditt möblemang och kanske den nya lägenheten så vi får lite att brainstorma efter;P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

FerretCrow
0

Höjjer du upp soffan med högre ben har du ju kanon mys hörna där. Och till tv kan man alltid fixa väggfäste så sparar man massa golvyta istället för tvbänk ;)

AmeliaH
0

Så roligt med så många svar!

#1 Att man aldrig tänker på de mest simpla sakerna. Får genast se till att bege mig ut i google-världen!

#2 ja det kanske skulle kunna vara något, har trots allt en gammal byrå som ska med.

#3 Vad för saker har du hängande från taket? Elementsäng och grävlåda ska jag definitivt kika på.

#4 Hur högt är högt? :P Har fått en soffa som är ca 20 cm hög från golv till sits.

http://www.kth.se/blogs/linana/2011/06/2-ar-i-kungshamra/ 
Bloggen är inte min, dvs inte min lägenhet. Men min lägenhet är precis likadan förutom att jag saknar burspråket!

FerretCrow
0

#5 Ja hur högt beror ju på hur du vill ha det helt enkelt ;) Går tyvärr ej att se något på länken =(

AmeliaH
0
Guldheden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett tips!  skruvade fast tre skruvar under denna stolen (min enda stol). så hänger bara upp hängmattor där, enkelt att ta ner o tvätta om man har några stycken =)  också trevligt att om man sitter o skriver arbete ha en snarkande iller under sig som man kan stoppa ner handen o klappa =)

AmeliaH
0

#8 Åh! Ja en sån måste jag ha! :D

ElinaPersson
0

Verkade som en supermysig lägenhet och ett trevligt område! :)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

HannaM
0

Åhå, lite närmare oss, perfekt för illerpassning! Någon typ av grävmöjlighet som man kan gömma under sängen eller soffan kanske inte vore så dumt. Vår grävlåda på balkongen hhar varit väldigt uppskattat av Tony.

AmeliaH
0

Det bästa av allt är att vi bor precis bredvid Illerstigen! :D

#11 Ja! ^^ Tänkte vara lite ful och släppa ut honom i rabatten precis utanför, bor på bottenvåningen med fransk balkong. ;)