Jag HATAR dem jävlarna
Det spelar tydligen ingen roll hur mycket man sliter för de förstör ju ändå. Har suttit i flera timmar och försökt dela köket på två med hjälp utav ett kompostgaller klätt i tyg så att de inte kan slinka igenom eller klättra på det. Jag har fäst gallret allt jag kan och spänt, ställt tunga saker och slitet röven av mig. Men illrarna kommer igenom endå, de biter, gräver och drar sig igenom, de har liksom böjt sönder hela gallret…. Äckliga missfoster är vad de är just nu…
Ojojoj.. Överlistad av illrar! Som resten av oss.. 
Sara

Nej men så du säger. De är smarta. Och de kan göra en lite frustrerad ibland. Men om du tar en liten paus så ska du se att du lyckas överlista de små till sist.
Håller tummarna för att du vinner till slut.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men serriöst, de har böjt kompostgallret.. de är rena monstrena - serriöst skulle det nog vara lättare att ha hand om ett troll…
Du vet att Tuck får gärna flytta hit.. 
Sara

haha, förlåt att jag skrattar. Men något lär vara extremt intressant på andra sidan gallret. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#4, Tar du de andra också. du får dem gratis :D
Det var i Skövde ni bodde va? Är där på dryga timmen!!! 
Sara

#5, Grejjen är att det inte finns någonting på andra sidan gallret. Bara där vi står och lagar mat. Vi har börjat med att ha illrarna i köket på nätterna eftersom Tyr inte är rumsren så hela köket fullt med lådor. Men det är jobbigt när han sätter sig framför spisen och gör sitt när man ska äta kvällsmat eller frukost.. Jag har verkligen vart hur envis som helst mot dem och sebbe har gett upp för länge sen..

"7, Japp, Skövde - illerutdelning i Ryd! Kom och ta allihopa
Det är ALLTID intressantast där man inte får vara.
Sara

Tyvärr är det ju det.. så himla tråkigt bara. de enda de gör är att gå över på andra sidan och Bajsa på golvet…
#9 Skövde…Du har ju Amhs illertorg på hemmaplan. Köp deras hage och stäng med, då tar dom sig inte ut. Använder själv hagen som avstängning och det har hållit illrarna inne, vilket inte kompostgaller gör. Jättesmidigt, lagom högt för att man ska kunna kliva över :-)
Mvh /Ammi
#12 hrm….måste inflika: Buffy rymde genom valphagen 2 ggr förra veckan ;)
jo dom kan allt bara dom vill det. mina klättrar ju över allt och det spelar ingen roll hur högt det är. det dom inte kommer över är det jag inte sj kan kliva över heller =P
Plexiglas e bra att spärra av med…så länge det är över 60 cm högt tar de sig inte över..men kör på 90 cm så e du säker ;)
ja men man vill ju sj kunna ta sig över det någerlunda lött oxå, man vill ju inte behöva köpa en liten pall eller stege för att ta sig över. det är ju meningen att det bara ska vara säkert att inte dom tar sig över och inte oss människor ;)
hahah ja, men ibland får man nästan göra det människo säkert för att hindra dem! har själv en plexiglas skiva som e 90 cm hög vid balkongen, och den flyttar jag aldrig, så det blir att vackert hoppa över. Tur att man har långa ben! värre e det för mina kortare kompisar när de ska ut på balkongen ;)
ja jag är kort jag är bara 1.63. men vad kostar en sånn skiva ungefär då?
#13 vilken utbrytariller! Såg du hur Buffy tog sig ut…kan ju vara bra att veta, så man kanske kan försvåra för gänget, ifall dom får idéer.
Här har dom iaf. provat allt utan att lyckas ta sig ut. Gallret sitter fast, så dom misslyckades även med lyfta och krypa under.
/Ammi
min var rätt dyr…jag bad nämligen fastighetsskötaren om hjälp att fixa material och att sätta upp det, så jag betalade 700 kr…men sen e min skiva jätte tjock, det finns tunnare som e mycket billigare
ja man behöver ju ingen extrem tjock, man kanske ska skaffa en sådan i huset senare så man kan stänga lite till deras rum när det kommer folk som är rädda för dom. då ser dom ju fortfarande ut :)

snart kommer Tyrs "mormor" d.v.s. jag och pussar ihjäl honom och då blir det ialf en mindre;P

#22, Så du har bestämt dig för genetikdag? superbra :) Då blir Tyr (och självfallet vi också) glad.
Känner inte för att bygga för mycket eftersom vi flyttar om en månad…
Vi har en plywood skiva i dörröppningen till köket.. Dock klättrade lillherren över den en dag så då fick vi installera ett plaströr uppepå kanten så numera kommer grabben inte över han får inte tag i kanten :) Men som sagt han är ju inte heller någon utbrytar kung som tur är!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."