Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 1886 ggr
kredka
0

Reptilmässa i Stockholm

Tänkte bara fråga om någon ska på reptilmässa i Solna den 28/1?? Är det där man kan köpa möss och dagskläckta kycklingar??

Välkommen till ferretplanet.se :)

Norrskenets
1

Ja jag ska dit, aldrig varit där men har hört mycket bra om den mässan Skrattande Åker med min majsorms mentor/vän  från östersund så hämtar henne på tåget imorgon efter jobbet så åker vi på lördag morgon.

Möss finns garanterat och det borde även finnas dagskläckta kycklingar. Brukar kolla annonser på repti.net el. göra en köpes annons och se om någon nappar som ska sälja.

ElinaPersson
0

Åh detta visste jag inget om! :( nu kommer jag tyvär inte ha tid eller råd att åka för det :/

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

kredka
0

#1 det var bra att veta, jag hittade info om mässan av ren slump och sen kom ihåg att det var någon på illerträff i maj som berättade att där kan man köpa såna lyx grejer till illrar ;) ska nog åka och kolla så kanske vi ses där!

#2 jag visste inget heller, som ovan - det var en ren slump att jag hittade denna info ;) tur att man bor så pass nära :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

ElinaPersson
0

Ska ju till killen som bor i Vårby Gård men känns som att vi har för dålig framförhållning och jag kommer ej ha råd med denna månads studiebidrag :( jag som gillar mässor, ormar faschinerar mig verkligen :)

Norrskenets
0

#2 Vad synd. Men kan du inte bara gå runt och kika, du vet..ögon godis ;) Inträde för vuxna kostar 70:-/person.

#3 Ja det är perfekt att köpa lyxmat/godis till illrarna på reptilmässor. Betydligt billigare än att köpa från djuraffären.

Om du ser mig så får du nog greppa tag i mig och hejja, först så är man nog så inne i alla snygga djur plus den jag ska köpa och sedan är jag rätt kass på att känna igen ansikten Tungan ute

Ceciliaolucifer
0

Kredka, Det är väldigt få som säljer dagsgamla kycklingar på reptilmässan och dom som gör det vill alltid att man förbokar och ofta betalar i förväg.

Möss är mkt lättare att köpa och vill du enbart köpa möss så kan man göra det utanför mässan och slipper då betala entre. Står alltid ett bolag utanför och säljer i storpack.

Annonsera efter det du vill ha på repti.net. Många lägger ut annonser nu innan mässan.

Måste dock säga, att jag har varit på dom där mässorna i några år och dom är sjukt tråkiga och små. Tycker man om och vill köpa kryp och möss så är det väl okej då det finns ganska mkt att köpa. Men att betala 70kr för att gå in och köpa lite möss är det inte värt.

Jag har alltid förbokat och köpt från ergyl på repti.net och jag avråder från att kontakta *Redigerat av sajtvärd* då hans annonser ofta är "bluff". Han har billiga priser på allt i sina annonser men ställer alltid in dagen innan.

ElinaPersson
0

#5 Jo dock har jag mobilräkning och lite annat som ska betalas - 70 kr är egentligen inga pengar om det inte vore för just denna månad Skrattande