Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 1944 ggr
ElinaPersson
0

Mitt färdiga projektarbete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla glada! (hoppas jag ni är) Skrattande

Har legat efter lite med mitt projektarbete i skolan och påbörjade min teckning igårkväll *det ska vara inlämnat nu ikväll* så jag fick slita & slita för att ÄNTLIGEN få den klar… Om jag blev nöjd? oh ja…

Denna iller heter Plexus och presenteras i denna tråd:

http://iller.ifokus.se/discussions/4f030ba988f4726f92026e3b-fotomodellen-plexus#discussions-1, varav jag även fått låna bilden Oskyldig

Kom gärna med kritik, speciellt du Jossan ;) hihi..

Lägger in bilderna hur jag byggt upp teckningen steg för steg..

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ElinaPersson
0

Måste tillägga att jag inte var speciellt sugen på att fortsätta när jag gjort klart masken i ansiktet Obestämd men glad att jag gjorde det!

Teckningen är oftast väldigt tråkig i början innan man fått fram ett helt ansikte osv…

Del 2

ElinaPersson
0

Del 3: började lägga in den mörka pälsen i ansiktet (på huvudet, ben osv)

ElinaPersson
0

Del 4: färdig! Skrattande och det var några timmars slit…

ElinaPersson
4

Nedan kan ni se en för & efter bild Skrattande

Cocoscream
0

Gud va duktig du är!:)

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

ElinaPersson
0

#5 Tack! :D gör mig jätteglad att höra…

ElinaPersson
1

Kritik till mig själv = skuggningen på halsen kan göras bättre! ;) Dvs mörkare päls där… Får se om jag ändrar på det nån gång… Fullt upp med att häfta ihop 120 häften med CV, personligt brev + tjänstgöringsintyg.. I helgen blir det jobbsökning!

Gottfridsson
1

#6 Snyggt! Tycker bilden är väldigt lik orginalet :-)

Om jag nu ska vara lite gnällig och kritisera (jag som inte ens kan rita), så skulle jag nog velat ha lite mörkare på halsen mellan det vita och halsduken. Iaf. på min skärm ser det ut att vara mörkare där än nedanför örat

ElinaPersson
0

#8 vad kul att du gillar den! :D Hehe det jag skrev i inlägget över ditt, tänkte faktiskt inte på det.. Har vart stressad och megatrött :/ men orkar jag ändra så ska det absolut vara mörkare! :)

TereseStromberg
1

Åh vad fint det blev!! :) Plexus ger dig MVG på ditt projektarbete!! :)

Med Vänlig Hälsning

TereseStromberg

http://www.tezzstromberg.n.nu/

Aviendha
0

Vad kul att se hur du bygger upp den (även om jag ritar lika bra som en gräsklippare på sockerdricka)! Och snyggt blev det med, förstår att du är nöjd :)

ElinaPersson
0

#10 Plexus är en snygg modell ;) *vink vink* #11 ja vi är ju tvugna att dokummentera i projektet så uppbyggbnads bilderna var nädvändiga :D tack tack!

Cocoscream
0

Tänk om man kunde göra sånt * Drömmer*

JossanH
0

Åh vad fint! :D

Jag är ju ingen hejare på färg jag, för jag har inte hunnit med det… För mycket ritplattande har istället gjort mig stel i nacken med tillhörande huvudvärk så gör mindre och mindre nu… :S

Lite kritik då ;)
Du skulle kunna våga göra mer skuggningar/kontraster i själva masken, överdriv linjerna lite genom att göra mörkare längst ned på kinden där masken är mörkare och likaså framhäva den lite ljusare halvcirekl under ögat och mörka upp sidan av nosryggen där pälsen ändrar riktning (svårt att förklara…)
Våga även göra skugga i det vita. Jag vet själv att det är lätt att se allt vitt som vitt, men i själva verket är det allt från vitt till olika nyanser av grått. Det vita bakom örat kan behöva mer skugga och likadant vid varje litet "streck" där morrhåren sitter.
Det svarta på kroppen skulle du även kunna våga ta i ännu mer med färgen och göra den mer heltäckande, och samgt lite mörkare mellan haka och halsduk.

Men allt beror ju på vad det är för resultat man är ute efter! jag ger kritik utefter om du vill få bilden så verklighetstrogen som möjligt. Känslan jag får av bilden nu är lite en blandning mellan verklig och serie och det behöver ju inte heller vara fel! :)

Tycker i vilket fall att du är väldigt duktig!!!! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

ElinaPersson
0

#13 Det är lättare än det verkar :) jag märker ju fortfarande att jag har massor att lära mig med skuggningar, olika formar på penseln osv :) #14 Jag chansade helt enkelt när jag valde färg just på grund att jag har lite svårt att få till det i svartvitt när det t.ex är ljusare och inte svart (man streckar ju inte liks mkt då osv) :p förstår att du har huvudvärk, jag är stel efter denna bild o då var jag ändå på helkroppsmassage i tisdags :/ Har läst igenom allting du skrivit och det är jättebra kritik när jag ska öva då jag kan bygga på denna bild bara :) Vet inte helt, gillar charmen med lite tecknat men är alltid kul att variera sig om man har kunskapen :D Tack Jossan! :) hälsa pälsisarna *vink vink* o Vicente vars blogg är toppen! ;)

JossanH
1

#15 Jag tycker också att tecknad-känslan kan vara riktig mysig :)

Pälsarna hälsar tillbaka och Vicente tjatar om sin blogg så får väl se omd et bir nåt nytt snart.. Han har iof alltid nåt att säga :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Snyggt! :)

Hälsningar Malin

ElinaPersson
0

#16 Eftersom att matte kan behöva paus från datorn en stund pågrund av nacken så kan ju Vicente ta över? ;) han kan säkert lämna några tassavtryck på ritplattan också :D #17 Tack Malin! :)

ElinaPersson
6

Jag vill inte skryta men sjutton vad nöjd och glad jag är! :D här kommer kommentaren från min lärare på detta slutprojekt :) "Hej Elina.   Jag måste börja med att säga att du har arbetat jättebra med ditt C-projekt. Och jag håller inte med om att du ”bara” jobbat med det de sista dagarna. Jag ser på det som så att du faktiskt har utvecklats under hela kursen i programmet Illustrator, och under de sista veckorna i kursen kom du igång på allvar med ditt arbete. Ditt slutresultat är jättefint, och jag förstår att du är nöjd med din insats – det ska du vara. Ser riktigt professionellt ut. En riktigt välskriven och utförlig projektrapport också Elina. Du har fått med allt det viktigaste och initiativet att skriva den som en uppsats uppskattas från min sida. Strukturen blir tydlig och det blir lätt att följa ditt arbete.   Du får ett MVG på ditt C-projekt Elina. Övriga delar i kursen har du också arbetat riktigt bra, och jag är glad över att du tagit ett så stort ansvar att arbeta ikapp när du haft frånvaro. Det har resulterat i välarbetade och fina uppgifter både i photoshop och illustrator.   Du får slutbetyget MVG i kursen estetisk verksamhet."

Cocoscream
2

Grattis, det var du värd:)

ElinaPersson
0

#20 Tusen tack! Skrattande

Gottfridsson
0

#9 när du skrev det, satt jag nog och skrev min kommentar Flört (skriver lite sakta Skäms)

ElinaPersson
0

#22 lugnt! Flört