Gah! Hur ska jag göra?
Evelina vägrar gå på lådan. har ställt lådor överallt, dom är alldeles rena men hon sätter sig på sidan om dom .jag sätter henne på lådan när jag ser att hon ska göra ifrån sig, men hon hoppar ur å sätter sig någon annan stans, rätt ofta håller jag i henne tills hon gör ifrån sig i lådan, men man hinner inte alltid, vad ska jag göra?
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Jag gissar att det är att vara envis och sätta henne i lådan igen om och om igen och när hon går på lådan ska du typ ge henne något gott så du visar att det var rätt
du kanske kan hitta tips i KT lådträning tråden?
ok ska kika där. tack så mycket!
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Ingen lyssnar på mig 

Det där med godis då de går på lådan kan vara en luring. Många illrar låssas gå på lådan bara för att få godis. Jag har märkt det på smulan nu. Hon går dit, gör inget men tigger, sen hoppar hon ut och försöker göra sitt…

Min ena latmask lyssnar varken på fjesk eller godis. han går ändå inte på lådan. Han är nog lite smått störd… *suck*

Du kanske har FÖR RENA toalådor. Ibland kan detta faktiskt vara orsaken… Nästa gång hon gör ifrån sig, lägg detta i toalådan och visa det för henne. Låt det ligga kvar. Det kan hjälpa henne att förstå vad lådorna är till för..
Och var envis. Så fort hon vaknat är hon till 99% säkert supernödig och om du håller ut med att sätta i henne i lådan tills hon gjort ifrån sig så kommer hon inte att kunna hålla sig utan göra det på rätt plats. SKITjobbigt, jag vet, men resultatet efter hård träning kan vara en befrielse!!
All lycka!