Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 392 ggr
Sarah
0

Smulan "Snuttan" är kommen.

Herregud vad det är synd om den här illern… Just nu sitter hon och äter i mitt knä. Hon vågar inte gå ner.

Ett, hon är rädd för andra illrar. Så fort hon fick se de andra så skrek hon i högan sky. Tillräckligt för att de skulle hata henne från första stund. Allihop. Det var precis som det var med Iris… Kanske kan jag bara ta hem hannar :(

Två, jag kallar det vanvård. Tjocka klor som går runt. Inte klippta på hur länge som helst. Pälsen är matt och delar sig. Små sår över hela kroppen. Tandsten och tandköttsinflamation.

Tre… vilket är irrelevant. Men om man tror att det är en vildiller… nej nej nej. Ljus och rosa nos med en liten vit prick på huvudet. Står att föräldrarna är viltfångade, men det måste isf vara förrymda tamillrar.

Nr jag hämtade henne på tåget så hade de inte skickat med något att ha mat och vatten i. En hängmatta med en tidning under och mat på tidningen. Blandat med bajs såklart. De hade skickat med Sandra (som var så snäll och tog med henne) en burk med vatten. Men hur ska en person som aldrig träffat en iller kunna ge henne ur det då man sagt flertalet gånger att hon är en vildiller som bits? Hon var utsvulten och vi fick vänta med att åka till stockholm så att vi kunde kasta ut allt i buren (jag hade med mig filt och låda men inga matskålar) och se till att hon fick i sig mat och vatten.

Hon högg efter mig mycket på stationen i gävle, men nu är hon underbart gosig. Jag är ju den enda tryggheten nu. Tror inte att jag kommer att få problem med henne för min del, men är tveksam på om det kommer att fungera med mina illrar…

Sarah
0

Glömde tillägga… honär född på en farm och där ohanterad. Köptes av en tjej då hon var lite äldre som inte kunde hantera henne. Hon blev då rädd för människor. Har sen hamnat hos en tjej där hon verkat haft det bra. Fick med ett brev från den tjejen där det stod hur illa hon haft det hos den första tjejen. Inte kul. tod även hur svårt hon har att lita på folk. Efter det kom hon till akuthemmet och där har hon varit i tre månader…. och nu är hon rädd här hos mig :( ett sorgligt livsöde som jag hoppas kan bli bra nu.

Robinsnel
0

Riktigt tråkigt att höra. Mållös…

Sarah
0

Vill även tacka Sandra för att hon tog med henne, tusen tusen tack!

cannaydia
0

Sara detta låter som inget jag vill höra, har tagit tag i akuthemmet. Hoppas hon reder sig hos dig!

Ang. det där med tandköttsinflamationen måste ha kommit de månader(?) hon vait i akuthemmet? För på hennes veterinär besiktning som gjordes när vi fick henne var allt U.A.

AlbaStiffler
0

Nu är hon ju iaf hos en riktig illerägare, så nu får hon det nog bra och blir antagligen tämjd rätt fort… Hoppas det går bra med ihopvänjningen med de andra illrarna… Hon lugnar nog ner sig snart, bara hon känner sig lite mer hemma. :-) Om inte annat så kommer de till nån sorts acceptans, även om de inte blir bästisar!

Ruggigt att höra om hennes liv so far… Stackarn. Att dom inte klippt klor och dylikt på akuthemmet… Konstigt!

ViktorMarina
0

ååh lilla snuttan, så tungt att höra hur hon haft det. tur att hon fått trygghet hos dig nu iaf, och hoppas att det löser sig med dina andra illrar.

Sarah
0

#4 ja det var inte kul… det låg gröna små matbitar i buren… friskies????? vet inte men något liknande. Ja, jag läste besiktiningsprotokollet. Klorna har korta pulpor så det är inte länge de har vuxit fritt. Ska tilläggas att det "bara" var på baktassarna de var så tjocka och gick runt. Fram var de dock långa. Jag fick klippa dem direkt utan att hon ens protesterade. Ska försöka fixa en veterinärtid och ta tandstenen snart. Är mycket. Hon är hur snäll som helst med mig, men jag är ju den enda trygg punkten hon har nu. Hon är helt utmattad stackarn. Blir det bara bättre med de andra så kommer det här gå hur bra som helst. Hon ska få sova i badrummet med Skitosen i natt. Han är bra att ha som kompis. Han skyddade Iris förut. Ska även se till att komma ivägmed dem lite så fort som möjligt.

Malin, har du träffat henne någon gång? Smulan alltså.

sarae
0

stackars lilla tösen. Vilke liv hon verkar ha haft! Skönt att hon fått komma hem nu, och kommer att få det bra! En eloge till dig som tar dig an henne!

Gilla
0

Nu blir det nog ordning på torpet. Stackare…vilket liv hon haft. Men som sagt var…hon får det nog toppen hos dig :o)

JossanH
0

vad skönt att du äntligen fått hemme.. inte en dag för tidigt tydligen… :(

Hoppas det kommer lösa sig med de andra illrarna också!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer några bilder…

Sarah
0

Jag, Smulis och min dubbelhaka sover middag :)

Sarah
0

Så här nöjd i mattens famn…

JossanH
0

vad mysigt ni har det! :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Skönt att du fått hem henne nu!

Sara

Faxlin
0

Vad mysigt ni såg ut att ha det. Hon är söt Snuttan.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja väldans vad mysigt ni verkar ha det :)

Sarah
0

Jag undrar om jag fått hem rätt iller verkligen. Jag skulle hämta en vildiller som var rädd för människor. Istället kom det en tamiller som är rädd för illrar… Har duschat henne så hon inte sk alukta så konstigt. Duschade även några av de andra så de skullle lukta likadadnt. Inte helt verksamt. I natt har hon sovit i badrummet tillsammans med Skitos och det har inte gått så bra heller. Var ute med de två igår och hon är duktig att gå i koppel. Han försökte hoppa på henne även ute. Inte bra inte bra. Idag har vi dock haft ett genombrott. Alla sex fick godis tillsammans och Tjejen och Smulan satt i knät tillsammans och åt. Hon var spänd men accepterade att Tjejen var där. Sen låg de båda i mitt knä ett tag. Inte tillsammans men brevid varandra. Det här kommer att bli tufft.

AlbaStiffler
0

Spännande, fortsätt uppdatera oss! :-)

Sarah
0

Dagens andra uppdatering. Tror att jag är uppe i 40% acceptans. Tjejen accpeterar att hon finns i hemmet. Cliff fick tvångsligga i elementhängaren med henne under gos och klapp från mattens sida. Och godis godis… De kommer bli tjocka av det här. De fick slicka från vetegroddoljeflaskan tillsammans och sen la jag några droppar på hennes päls. Han tvättade då henne och hon förstod att han inte var så farlig. Sen låg de där spända men utan att bråka.

Min uppsatskompis har varit här hela dagen och vi gick en långpromenad med alla fyra tjejer först. Där funkade det ganska bra. Bara Iris som vill hoppa på Smulan. Smulan är för övrigt nästan dubbelt så stor som Iris… haha. Innan promenaden hamnade Smulan, Tjejen, Cathy och Cliff i elementhängaren vid dörren. Alla var så uppspelta över att de skulle gå på promenad så de glömde att bråka. Vktigt att de är nära varandra utan att det uppstår tillfällen att bråka.

Efte promenaden var alla trötta. Smulan la sig i tidigare tusenfallt nämnda elementhängare vid ytterdörren. Där sover Cathy mycket gärna om hon sover själv. Cathy hoppade upp och märkte att den var upptagen. Mycket upprörd. Hoppade ner och gick runt och poppade argt. Inget bråk. La upp henne och förklarade att hon inte fick bita Smulan. Hon la sig så långt bort från Smlan hon kude och tittade åt andra hållet. Tillslut fick hon nog och hoppade ner.

Iris och Skitos är värst. De vill inte lyssna på mig då jag säger att de inte får. Det gär de andra. De andra kan även ligga i knät med henne om jag gosar ordentligt med dem.

Det som är synd är att när det blir ett litet bråk så skriker Smulan så mycket. Även om de inte biter henne. Då triggas de andra och så blir det bråk. Även Cliff som lovat att inte bita henne mer hoppar på om det skriks mycket.

Just nu har jag precis tagit bort henne från ett storbråk då alla fem gav sig på henne. Ligger och sover så sött i min famn. Hon börjar uppskatta att man kliar och gosar med henne vilket hon inte gjorde igår. Då låg hon bara passivt. Verkar väldigt ovan att bli gosad med.

Tidigare idag låg hon i mitt knä… började böka runt och skulle upp på skrivbordet. Jag tog tillbaka henne och från ingenstans satt hon i min arm. Tog upp henne och tittade henne i ögonen och pratade stängt. Ingen reaktion. LA fingrarna på varsin sida om nacken på henne och hon skrek (lät som en morrning) av ilska/rädsla på mig och började hugga som en galning. Släppte ner henne på golvet utan att banna mer. Där låg hon helt still med burrig svans. Tog upp henne igen efter bara tio sekunder och la henne i knät. Sen var det inget mer med det… Aldrig sett en sån reaktion förut.

Pälsen är mycet finare nu efter jag duschat henne. Inte sträv längre.

Robinsnel
0

oj, hon är sannerligen en speciell tjej… Det där med skrikande när andra illrar kommer känner jag igen. så var Nova varje gång i början här. Nu är det mycket bättre, men det har verkligen tagit tid, men det är det värt för Novas skull.. Igår busade hon för första gången med en annan iller här, och hon var helt till sig att hon vågade busa med milton. Håll ut! Guldjobb du gör sara!

Sarah
0

Haha vad sött med Nova. Värmer i hjärtat när de gör sådana framsteg. Det är ett heltidsjobb att få dem trygga. Tack för komplimang, vet att ni båda gör det samma för Milton.

Gilla
0

…. å med ens så är Marws brunstbeteende som en " skit i vasken….det löser sig" Du är en ängel Knubbs Glad (menar så klart inte att era problem inte löser sig….bara  att mina är pyttesmå ;o)

Sarah
0
Sarah
0

Dagens uppdatering… Igår efter jag skrev sist hoppade hon ner från mitt knä och gick och la sig i soffan. Grymt tyckte jag. Hon somnade på rygg och det såg jag ju som ett positivt tecken. Sen tittade jag på tv en stund och hon låg på min mage. Mysigt. När jag gick och la meg sov hon kvar i soffan.

Vaknade ca 0330 av att helvetet bröt löst. Först var det bara skrik från Smulans sida så det fick vara, men när det en timme senare var fem st som var på henne bröt jag. Hon och Tjejen fick sova i badrummet några timmar tills jag gick upp. Där inne går det hur bra som helst. De sover i varsitt hörn, men försöker inte ha ihjäl varandra.

Var hemma några timmar på förmiddagen och då var alla ute. En hel del bråk. Åkte och jobbade några timmar och Tjejen och Smulan fick vara i badrummet igen. Sen jag kom hem har alla varit uppe och ute. Faktiskt utan större bråk. Mycket bra. Smulan har vågat sig på upptäcksfärd på uteplatsen men inte för nära de andra bara. En bra kväll. Till och med iris har nöjt sig med att vara hotfull på håll.

Tror att hon blev lite chockad i förmiddags då hon plötsligt satt fast i matten istället för Smulan. Smulan låg i mitt knä ute när Iris kom. De fick lite godis och plötsligt skulle hon flyga på Smulis. Men, där var min hand. Blodet sprutade och Iris blev livrädd. Nu kan jag inte använda den ordentligt… Det var dagens dåliga, men annars har den ju varit helt ok.

Annars har jag varit ganska less på mina bebbar idag. De har fixat ett hål i en vägg, den är fylld av grus (!!?) som de ägnar sig åt att gräva ut på golvet. Inte hunnit laga den ännu. Och nu när alla är lite upprörda så har de glömt bort bajslådorna. Torkat ca 15 bajs idag. GRRR

Faxlin
0

Trotts blodvite och bajstorkande låter din dag rätt bra i alla fall. Skojigt att höra hur det går för er.

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Haha, jag har inte varit på så här dåligt humör då jag ska lägga mig på länge :) :)

På lördag blir det illerträff så att de får stärka sina band lite. Blir nog bra även om Smulan förmodligen inte kommer att ta ett steg bort från mig på hela dagen.

Sarah
0

Btw… När jag hade Vilse några veckor för ett tag sedan så var han så långsam i början. Lixom gick i slowmotion jämfört med mina. Men efter några dagar så var han mycket kvickare. Så är det med Smulan oxå. Hon är långsam. Vet att Vilse inte fick så bra mat i sitt gamla hem och Smulan hade Friskies med sig så det kanske är därför. Känner någon igen?

sarae
0

#28 yup! De illrar jag har "haft" som levt på friskies eller liknande har varit slöare…de har inte alls haft samm ork som de som går på bra foder. sover mer, äter oftare och orkar inte hålla igång som en iller ska i mina ögon. Men det har rättat till sig efter ett tag på bättre foder.

[jenkass]
0

hon var verkligen jätte söt!! :)

Sarah
0

Stackars liten. Det är marginellt bättre här men har fått många sår i nacken och på huvudet. Iris är idag en ettrig liten satmara. Igår gick det ju ganska bra med henne. Smulan och Tjejen har varit i badrummet idag och de verkade komma överens då jag kom hem. Stod brevid varandra då jag öppnade dörren.

Idag är första dagen sen Smulan kom som det har lekts här. Inte Smulan såklart men ändå. Hon vekar så ledsen. Tittade på då de andra lekte men vill vara i mitt knä. La henne i min säng och försökte busa lite med henne. Hon bökade lite men inget lek och sen gick hon och la sig. Kan nog ha henne i sängen med mig utan att behöva oroa mig då jag sover. Men, då jag har loftsäng kan hon inte ta sig ner själv och jag vill gärna slippa bajs i sängen…

Hela hon bara utstrålar sorg. Känner mig hemsk att jag inte haft tid att gå ut med henne idag. Då lever hon upp.

I morgon är det träff!!

Sarah
0

Justja…. sicken bitiller… nu har jag klippt klor, duschat och rensat öron utan ens en ansats till bett. Tsss, hon är helgo!

JossanH
0

berätta sedan hur det gick på träffen! *följer med intresse Smulans utveckling*

Sajtvärd på Iller.ifokus

Stj3rnfallet
0

Knubbs: Jag hade gärna gjort det igen =) Vara transporthjälp åt dig alltså :P Den lilla tjejen var såå himla söt!:D Haha, om inte jag var så ovan vid iller så hade jag gärna tagit henne :P Jag kan hålla med dig om att det var dåligt av dem att skicka med en pytteliten burk med vatten åt mig som aldrig ens sett en iller förut! Inte nog med det kom de jättesent till tågstationen.. Hann nästan bara precis på det igen innan det åkte.. Eftersom att jag inte visste om hon skulle smita eller bitas vågade jag ju självklart inte sätta in vattnet.. Men snacka om att ja hade dåligt samvete för det..
Hihi, det där med maten.. Hon hade maten i en plastpåse i den andra påsen med grejer och jag tänkte att jag kunde ju försöka sätta in mat åt henne iaf. Så det var jag som satte in maten åt henne.. Tråkigt bara att det inte fanns någon skål åt den. Men vad skulle jag göra? Hon var ju tvungen att få mat åtminstone!

Tråkigt att hon är så rädd, men jag hoppas att det blir bättre!=) Och det är ju bra att hon fått ett superbra hem!:D Det var så lite så att ta med den där gulliga saken!:D Hon är verkligen fin =) Hoppas att allt löser sig för dig!

Sarah
0

Tack igen sjtjärnfallet.

Igår var den värsta dagen hittills och nu har jag spärrat av lägenheten i två. Inte uppskattat av någon. Men men.

Tyvärr var inte träffen som jag trodde. Det var trevligt att träffa alla människor men illrarna var inte lösa som de brikar vara på träffar. Då hade jag tänkt att des kulle ty sig lite till varandra. Alla hade med sig koppel utom jag så de fick sitta i burarna länge. Sen var några guliga och ordnade en hage men där var ju bara mina illrar. Jag var ju där för att de skulle träffa andra illrar och sluta sig samman.

Var impad över att Smulan hälsade på en av Sofies och Mannes illrar med slickar utan ett enda pip. Hon ville springa runt mer.

Hon åkte i samma bur som Tjejen dit och hem. Gick ganska bra tills Tjejen kom på spökleken. Vilket betyder att hon gömde sig under filten i buren och hoppade upp lite då och då med filten över sig. Smulan blev precis så rädd som man kan tänka sig då man sett ett spöke.

Hemma var det ganska lungt på kvällen och vid tiotiden åkte jag ut på krogen. Kom hem vid halv två. Hade då för första gången lämnat Smulan ensam med de andra. När jag kom hem låg hon i garderoben. Fislukten var tung. Hon var helt sönderbiten i nacken. Grät då jag såg henne. Kammade ut de torkade hårtestarna och sen gick vi och la oss i sängen. Hon somnade direkt på min arm tills min kille kom och väckte oss några timmar senare. Resten av natten och hela dagen har hon fått vara själv i badrummet. Inte kul att stänga in henne där. Men hon måste få läka sina sår nu. Både fysiska och psykiska. Så, nu är lägenheten delad i två läger, med smådjursgaller mellan. Hon har inte insett att honär säker där ännu så hon har inte rört sig från badrummet. Tjejen är där med henne och vi får se om hon blir kvar. Än så länge är det lugnt.

Skickade ett mess till Malin i natt (bara druckit en öl :) ) om att det kanske/ nog inte funkar. Hon ska inte behöva se ut som hon gjorde igår. Hörde igår om ett bra hem som kanske ville ha en iller till och då en hona omplacering. Det kanske skulle vara ett alternativ om inte det går liiiite bättre här snart. Hon såg hemsk ut igår.

Sara
0

Kanske en ensamiller…

Sara

Sarah
0

Hon har bott med andra illrar… Ingen aning om hur relationerna har sett ut dem emellan dock, ingen aning om hur det var när hon flyttad edit heller. Hon reagerade som hon borde då hon träffade Betty Boop…

sarae
0

Va tråkigt att höra!

Jag missade totalt att du ville att dina skulle träffa fler illrar! Mina hade gärna ställt upp som testisar om jag bara hade fattat det..tröga mig! Mina behöver lära sig att de inte är störst bäst å vackrast. hade vart nyttigt för dem….men men..lite sent påkommet! Ber om ursäkt att jag inte frågade dig.

Hoppas att det löser sig med Smulan, på det ena eller andra sättet.

sofie
0

Usch stackars tös. Hoppas det blir bättre :)

Sarah
0

Oh vad synd… det hade varit guld. Tänkte kidnappa hit Ixids illrar sen då Smulan har läkt lite.

sofie
0

#40 Du är välkommen hit ner till oss så kan hon få träffa våra flickor. Annars kan vi komma upp på besök hos er :)

Sarah
0

Hmmm, det var ju en bra ide… har gärna med alla eller några så att de tyr sig till varandra dock. Kanske inte det bästa för era gamlingar?

Sarah
0

Självklart är folk välkommna att komma hit, om man vågar efter ha läst hur monsterna håller på ;) Tack Sofie och Manne

sarae
0

haha jag hade vågat om jag inte bodde så himla långt bort..mina e inte så trevliga mot andra de heller…de behöver lära sig hyfs (utom rickie som slickar alla i örat)

Sarah
0

Det är så konstigt. Jag har aldrig haft problem med andra illrar. Men då Iris kom var det så här och sen nu när Smulan kom.

#44 Nu när ni vägrar stockholm så är det kanske lite svårt ;) ;)

sofie
0

#42 Gamlingarna intar sovrummet där dom är säkra :) Så du är jätte välkommen hit med några eller alla.

sarae
0

#45 haha yup..never again…i allafall inte med bil efter gårdagen ;)

Sarah
0

Suck, min lägenhet är delad i två och ingenting har blivit bättre… De ska döda henne då se ser henne. Hon har ingen glädje utan bara sover när vi är hemma. När jag är ute med henne springer hon på bra dock. Dålig kondis bara. Jag har frågat en person om han kan tänka sig att ta henne. Vill inte ge upp ännu, men en nödutgång är bra att ha. Ingen ska behöva ha det som hon har det. Mina illrar är helt enkelt för tajta. De positiva saker från förra veckan är som bortblåsta. De verkar de Smulan som deras privata boxboll, vilken är skitkul att spöa. Den låter ju då!!!

babsan
0

#48… nämen guu va synd ;(…. håller tummarna att de ska vända ;(

sofie
0

#48 Bara att hojta till om du vill komma ner med dom och besöka oss :)

Stj3rnfallet
0

#48 Vad tråkigt! Jag blev väldigt förtjust i den lilla tjejen =) Hon är ju jättefin! Synd bara att de andra inte kan acceptera henne =( Förstår att det måste vara jobbigt för dig när det är så där =/ Jag hoppades verkligen att det skulle bli bättre för dig! Tråkigt om hon ska behöva byta hem igen.. Man hinner ju fästa sig så mkt och så snabbt vid dessa sötnosar! Hoppas fortfarande på ett de andra illrarna ändrar sig =)

Sarah
0

#50 tack så jättemycket. Innan helgen kan jag verkligen inte då jag har omtenta på söndag som påverkar hela min utbildning. Om hon är kvar nästa vecka så kan det bli aktuellt!

Sarah
0

Undrar hur det ska gå med min killes katt som han vill ta hem från gotland då vi flyttar ihop efetr sommaren… myclet spännande med monstergänget :(

Sarah
0

Bild på förrädarna som de kallas för tillfället… De sluter sig samman och är så nöjda :( Idag har alla varit själva med Smulan en stund. Då slutar de bråka direkt. Men när de blir många så blir det bråk direkt. Hon lekte en stund häromdagen. Då hade hon varit själv ett tag och kunde slappna av. Det var första gången hon visade lite livsglädje.

[helenal]
0

men va taskiga dem andra illrarna är mot henne. Hm. Hur gamla är dina andra illrar?? Kanske hon bode vara en ensam iller? Jag har aldrig haft iller och vet knappt hur de "går":) Men de är intressanta djur. Kan de "döda" varandra om de blir bråk?

AlbaStiffler
0

#55 Rent tekniskt sett så borde det inte vara något problem för en iller att döda en annan, de är ju trots allt rovdjur med kapabilitet att döda. Men jag har nog aldrig hört om någon iller som dödats i slagsmål av en annan iller. Har nån annan det? Men blodiga kan fajterna bli…

Faxlin
0

Det är absolut inte vanligt att en iller blir dödad av en annan iller. Men visst kan det se hemskt ut ibland. Men oftast ser det och låter det hemskare än vad det är.

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Det här är precis lika hemskt som det ser ut och låter. Hon måste få ett nytt hem. Hon är olycklig här.

AlbaStiffler
0

Hur gammal var det hon var, smulan? Stackarn…

Biter hon aldrig tillbaka?

kitty
0

då Amy söker en kompis har jag PMat dej :)

Sara
0

Å Amy är så snäll så där får säkert Snuttan en bra kompis! Hon var ihop med mina två en dag och Trazan hoppade på henne men hon bara pep åt honom bet inte tillbaka.

Sara

UlrikaD
0

Kitty:Hade inte du skrivit till Malin (cannaydia) förut om snuttan eller har jag blandat ihop dig med någon?

[helenal]
0

jaha okej. men varför bråkas dem så at de  blir blodigt då?? har alla era llrar bråkat så ngn gång?kan de "döda" anda djur i huset.?

Sarah
0

Förmodligen kommer hon få bo hos min kille ett tag och sen gör vi ett nytt försök fast på annat sätt. Men, kommer det fram ett hem som är bra under tiden så tycker jag att hon ska få flytta dit. Vill poängtera att det ska gå genom Malin och illervänner om man är intresserad av Smulan.

Även om jag har haft det lätt med henne så ska man komma ihåg att akuthemmet inte klarade av henne.

Jag tycker att det vore ultimat om hon hamnade hos någon som har en iller till, där hon får gå ut mycket. Så, hör av er till Malin om ni kan erbjuda henne det.

Sarah
0

Hon är tre år och nej, hon biter i princip inte tillbaka. Ibland då de andra inte varit hotfulla utan bara velat nosa så har hon dock huggit efter dem.

Sarah
0

Iris hade tagit sig igenom smådjursgallret… som ingen iller skulle ha gjort enligt AHMS :) och har bitit Smulis i örat. Mycket blod i en örsnibb. Nu har jag gjort rent från torkat blod och kastat ut Irishäxan igen. Det är så synd om Smulis!! Dock har såren i nacken börjat läka en del.

[helenal]
0

mräker du att hon lider?

Sarah
0

Lider är kanske fel ord. Hon är ledsen och rädd och har ont där hon blivit biten. Hon leker inte. Bara gjort en gång. Hon är olycklig.

[helenal]
0

:/ men va tråkigt. Va hon det hos dig också Malin?

holtz
0

Usch va hemskt det låter… Tycker synd om henne och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för lilltösen!

Sarah
0

#69 Hon har aldrig bott hos Malin. Hon är omplaceringsansvarig för illervänner.

Smulis kommer att få ett nytt hem, förhoppningsvis kan hon flytta dit i veckan. Men, den personen får själv berätta om hur det går senare. Jag tror att det kommer att bli jättebra där. En iller finns i hemmet och jag håller verkligen tummarna för att det ska fungera mellan dem.

Jag sörjer verkligen att det inte fungerar här. Hon är så pigg och busig nu och så mysig. Nu pussar hon mig och sover gärna utsträckt på rygg i mitt knä. Örat är mycket bättre och såren har läkt. Hon måste haft det bra i det hemmet hon hade innan akuthemmet, eftersom det kommer fram så enkelt då hon känner sig trygg.