en illers lokal sinne?
Säger man lokal sinne?
Ja ja skit samma vad de heter.
Lillen är som ni vet EXPERT på att rymma.
If there is a way he find it (stavningen kanske inte är så bra)
4 ggr har han gått till samma ställe som ligger på andra sidan sammhället och de e ganska långt fast de är en håla.
Jag menar de e genom skog och över vägar.
Igår hade han nog tagit sig till samma ställe varjefall.
Han går in genom deras katt lucka.
En annan gång kom han hem mitt i natten genom vår egen kattlucka.
Jag visste inte att dom kunde orgentera sig så?
Snart sätter jag elhalsband på honom så när han går utan för trädgården så .. Bzzzzz
(OBS de där va ett skämt, bara så ni vet så man inte får på huvet) ;)
Läs med i min nogg om gårdagens fruktansvärda händelse (för mig som är mörkrädd)

Låter som en hispig kväll det där… Hur kommer det sig att han smiter stup i kvarten? Du kanske borde lösa smitfrågan, en vacker dag blir han hundmat eller överkörd av en bil, och det suger ju. Själv skulle jag få en hjärtattack om min iller smet. är supernojig över sånt… Skönt iaf att han verkar söka sig till folk, och ännu bättre, att han ibland söker sig hem åxå.
Självklar gör jag allt jag kan för att han inte ska rymma, men han hittar alltid en väg av någon konstig anledning.
De e skit jobbigt. !!!

Hur smiter han då`? :)
Jag tror illrar har bra lokalsinne. Hobbe har i alla fall det. Han har full koll på var vi är när vi är ute och går. Han har kartlagt samtliga hålor runt omkring där vi bor. Så när vi närmar oss en håla (oavsett från vilket håll) så börjar han dra i kopplet. Det som imponerade mest på mig var att han redan efter ett besök i en ny håla hittade dit från ett annat håll.

Lite skrämmande tycker jag det låter som, rena turen att ni hittat honom varje gång!
Kul för honom att vara ute på sånna äventyr!
yup lokalsinnet är det inget fel på.. Jag kan snurra iväg långt med milton, men han har stenkoll, vet precis när vi är på väg hemåt igen ;)
Skaffa en keyfinder och sy fast den på ett sele ;) Sen är det bara att klappa med händerna så vet du vart han är. Skämtosido!
Kanske en ringklocka på varje fönster och dörr?