Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 143 ggr
Smeagol
0

Uppdatering.Det går MYCKET bättre!!

Japp!! Det går mycket bättre med frallan och smeagol nu=) yes!

Jag har varit borta en vecka och min pojkvän har varit hemma med de små liven=). Och på nått sätt så har de blivit mycket bättre kompisar! Om de beror på att jag försvan eller nått annat det vet jag faktiskt inte. Men ja skulle kunna tro att så är fallet. Eftersom de är ju jag som håller på med illrarna mäst. Tänkte på en sak som min pojkvän berättade för mig igår. När inte vi var tillsammans under en sommar så blev smeagol och jocke (pojkvänen) mycket bättre kompisare än vad de hade varit förrut. Och de var ju för att då fick ju smigge lov att ty sig till jocke eftersom inte jag fanns där. ja ja men ialf så kom jag hem igår och de var så härligt att se att illrarna kan stå brevid varnadra utan att de måste slåss. Och igår när frallan bet smeagol så sprang han inte iväg så som han brukar utan han flyttade sig en bir och fräste åt frallan!!

Vi tog även med dem till sommarstället en sväng så de fick springa av sig en sväng. Men smeagol tog sig lite väl med friheter och rymde!! Rackarns iller. Man blev smått orolig där ett tag men jag hittade smigge under huset. haha min lille buse. Så jag spände fast honom igen och han smet inge mera, TACK OCH LOV! När vi skulle åka hem så gick vi ner till stranden för att hämta dem. Och döm om min förvåning när jag fick se två illrar mysandes i samma transport=)

HAPPY HAPPY ME=)

sarae
0

Satt just å tänkte på hur det gick för er! Va skönt att det har börjat ornda sig! det gick snabbt!

jag tror det kan ha hjälpt att du var borta…du sa ju själv att det var så jobbigt att se smeagol få stryk, å att du tyckte så synd om honom. När du var borta insåg han nog att du inte fanns där för att försvara honom, så han fick tillslut göra det själv ;)

Grattis!

[jenkass]
0

vad kul.. =)

Robinsnel
0

Grattis! Visst är det underbart!

AlbaStiffler
0

Vad kul! lajbans…

Sara
0

Underbart!

Sara

Faxlin
0

Oh, vad roligt att höra att det blivit så mycket bättre.
Har tänkt på er en massa.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

1# Jo det är så sanat så sant. är så lycklig=)

Tackar allihoppa!! Trode aldrig att det kunde bli så här bra så snabbt=) men bara matte försvan så löste sig allt=) ha ha ha.

Får väll se hur de beter sig nu när jag är hemma igen!?

Smeagol
0

Frallan tar ju knäcken på en.. haha. han är verkligen en nattuggla. suck! Ska väcka han idag och busa med han, kanske ta en promenad med han så att han håller sig lugn på natten!! Igår tog jag fram en balja, la i lite bollar och godis så frallan och smeagol fick underhålla sig ett tag. Frallan såg så himmla rolig ut när han plockade upp bollarna ur vattnet. sedan klampade han i och började käka godis. och smeagol min smarta iller försöker att flytta baljan med frallan i.. haha men j*klar vad stark han är. Och sedan tog smigge upp en boll oxså som han så klart fick lov att springa in och gömma. alla bollar MÅSTE gömmas tycker han.

Vi köpte ett par nya små bollar och en stor pipboll. Frallan blir helt GALEN när man piper med den.- Första gången så började han poppa och han kissade till och med på mig!! OMG! Han är som besatt av den bollen, fast endast när den låter. Vad tror ni att det är?? Han gillar inte den andra pip bollen lika mycket. (smigges favorit). De ser så kul ut när han försöker att klättra upp på mig han blir alldeles uppspelt och smeagol ser något förskräkt ut och tar det lite lugnare..

Smeagol
0

PUTTAR*

Smeagol
0

suck… ingen som vill skriva något=(

sarae
0

hahaha rickie reagerade likadant ett tag på pipisar….han blev yxtokig av ljudet! men kissade på mig gjorde han inte hihihi

JossanH
0

åååh, vad härligt att det går så bra! Visste väl det ;)

ja, det finns många som blir helt blockerade av pipljud.. triton har såna tendenser… :)

Kan säga att unga illrar är värst när det gäller att vara nattugglor.. Hade ett sjå med pegasus i början. Det var långa promenader, bus och påhitt under dagen/kvällen men ändå var han klarvaken under natten.. hade illrarna instängda i köket då och trots stängda dörrar drev han mig till vansinne. Så varje kväll var det bara att försöka hitta på nåt nytt som han kunde sysselsätta sig med.
jag lade ut stora täcken, slängde en massa papperspåsar på golvet, hällde ut halva tvättkorgen och gömde godis i, hade godis i aktivitetsbollar, ställde fram badbaljor… ibland fick jag sova- ibland inte… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

AlbaStiffler
0

Min stiffler är åxå besatt av sin pipis, han har typ adopterat den och ligger och gullar med den varje stund som han får ha den. han får dock inte ha den på natten eftersom han då ligger och putsar den så att den piper. Så fort den piper så kuttrar han som en galning och kommer rusande. Komiskt nog så biter och kliar han den alltid på samma ställe, pipis föreställer en fågel, så stiffler biter den på magen när han lufter iväg den. Min teori är att han tror att magen är en illers nackskinn och att han därför alltid snussar med magen på pipis. Han är dessuotm väldigt försiktig med pipsi, behandlar denmed kärlek, sånär som på putsrundorna då han kliar pipis lite hårdare på magen… *flin*

Sarah
0
Smeagol
0

hahaha…vad härligt=) Ja pipbollar är verkligen en hitt (Y). Alltså jag vet inte vad det är med Frallan men han verkligen ÄLSKAR och då menar jag ÄLSKAR mina fötter. vet ej vad jag ska ta mig till?? Han poppar och blir helt vild och sedan öppnar han sitt gap väldigt mycket och försöker att äta upp hela foten. Galna iller. Han biter inte speciellt hårt eller så men de är väldigt obehagligt när man sitter vid datorn tex och är helt avslappnad och så kommer han och biter. Och NEJ jag har tvättat fötterna.. så de är inte det-.- haha. Tänkte först om de kunde vara så att de luktar lite gott när man är lite svettig om fötterna eller så men han är precis lika dan när jag duschat. och man vågar knappt gå barfota här hemma för frallan atakerar mig direkt. Det konstiga är ju att han inte gör så på min pojkvän. Undra vad mina fötter smakar egentligen.-. kanske man skulle ta sig en tugga.. =) hahaa.

Men när man säger åt honom så är han där igen efter 3 sek. Han har en rolig personlighet=)

Smeagol
0

PUTTAR* Måste ju ha hjälp för annars har jag inga fötter kvar att gå med s´nart.. hihi

sarae
0

typiskt iller fotfettish beteende hehehe…vissa illrar gillar ju helt enkelt fötter….

Det bästa du kan göra är att bara ignorera honom, Om du regerar, stampar med foten eller skriker när han biter dig i foten då tycker han att de e skit kul, och kommer därför att fortsätta..så det bästa du kna göra e att bara ignorera honom. Annars får du ha på dig tofflor ;) Snart förlorar han intresset för fossingar ;)

Smeagol
0

17# oki men hur lätt är det att ignorera en galning som biter en i fötterna. ja men de är ju konstigt att han bara är på mina fötter??!! Ja men får väll köra med tofflor då…suck=( Men hur gör man när man duschat och ska klä sig så. svårt att ha tofflor på sig när man ska sätta på sig byxor.. hahah, nä då skämtade bara.

Men tror nästan frallan gillar mig eller mina fötter ialf. idag när jag kom hem ifrån jobbet så sprang han efter mig och poppade. sötnos;)

AlbaStiffler
0

haha, jag hade åxå en fotfettishist hemma förr. Beda roade sig med att bita en i fötterna på natten. Det enda som funkade där var att låta bli att reagera. försök göra det när du sover!!!?! Men efter 1-2 års träning så gick det. Men hon försökte verkligen att få en att sprattla till, och gjorde man det så blev hon vild och kastade sig runt hela foten, klamrade sig fast och högg som en galning. Värsta buset. Hennes metod var först att försiktigt slicka en mellan tårna. Gav man ingen reaktion så började hon nafsa en i tårna… gav det ingen reaktion så tog hon till sitt värsta knep och började krafsa en med framtassarna under fötterna som en galning. Denna var svår att uthärda, emn det gick tillslut. Klarade man det testet så gav hon oftast upp… 3-5 minuters tortyr… *flin*

Sen slickade hon alltid på ens fötter när man duschade. Då tog hon ett djup andetag, kutade in i duschen (hon hatade själv att duscha och bli blöt), fram till mina blöta fötter som hon försökte slicka upp allt vatten på så att de blev torra. Rätt gulligt faktiskt, hon ville mina fötter väl…hehehe… Mitt knep här var att vika in tårna så mycket som möjligt under foten, så att hon inte fick tag i nån tå, som hon mot förmodan ibland även naggade i.