Blows My Mind (Olja) behöver ett nytt hem :-(
Hej jag har en illertös som tyvärr behöver flytta pga att min äldre iller fått en kronisk magskukdom. Vi skaffade Olja som sällskap till min andra iller (Diesel men nu är den sjuke tyvärr mest besvärad :-( Olja är en mörktviltfärjad liten tös på snart 8 månader. Hon är bes, chip och fruktansvärt pigg!! folk utan illervana är inte av intresse. Hoppas att någon med stort hjärta har plats för min lilla tjej. pris 2500:-
En gång iller alltid iller.
& det är nu man önskar att man fick ta hem en sådan här sötnos!

Får jag fråga vad som medföljer i det höra priset? och vart finns hon?
ja det finns lite leksaker ett sådant genomskinligt (illerrör) eller två rör men det ena har hon slitit på ganska bra. en sovlåda med filt från hemmet. har selen men inte vant henne vid sådan än. gav skälv 3500 där av priset. Hon finns i Blekinge.

#3 det är mycket sällan du får tillbaka pengarna. du skulle inte ens få tillbaka så mycket på en bil från volvo i procent. sätt istället en symbolisk summa för illern och sedan får nya ägaren köpa med saker om den vill. nya hemmet är viktigast
Får jag fråga om uppfödaren är kontaktad? Denne vill antagligen vara delaktig i omplaceringen om inte annat
#4jo sant. #5 skickade ett mail till (duholm)som jag köpte henne av och skrev hur läget ligger till. hon kommer även få namnen på dem som är intresserade för att försöka hitta rätt hem till henne.
Det är hela tiden illrar som söker nya hem. Lägger man till 500:- kan man få en valp hos en bra uppfödare så chansen är ganska liten att du kommer 2500:- för lilltjejen.
Hoppas du får tag på Duholm att Olja kommer till ett bra nytt hem och att gammelgubben kommer må bra.
Sajtvärd på Iller.ifokus
det är inte pengarna jag jagar. givetvis blir hon billigare men huvudsaken är att hon kommer rätt. jag vaktar och fyar hellre den tiden diesel har kvar att leva än att vara osäker på om hon får det bra om jag skickar iväg henne. så bara folk med illervana och omtyckta på denna sidan. ser gärna även att det finns andra djur som a iller eller katt. vi har själva katt och dem leker bra ihop.
#7, #8
Jag bor alldeles i närheten av uppfödaren och har själv två från samma kull som Blows My Mind. Får du inte tag i uppfödaren kan jag knata bort till henne och knacka på =) Men det tror jag inte ska behövas! Har du inte hennes nummer har jag det och om jag inte har helt fel för mig finns hennes kontaktuppgifter på www.optimusferrets.se.
Hoppas Olja kommer till ett bra hem nu <3 Vad fin hon har blivit! Och stor :D!
Jag kan gärna ta honom men inte för det priset, jag har iller relaterade leksaker och mat, 2 sele och en stor transportbur, är han vaccinerad och försäkrad i Agria ? Hur är hans personlighet ?

#10 Det är en hona.
Jag menade henne, förlåt för felskrivelsen.
#12 hon är PIGG PIGG!!!! Att ha henne utan någon lekkamrat är inte något jag tycker är en bra idé varken för henne eller dig. detta är min fjärde iller och hon har mer energi än de andra tre tillsammans. #9 har fått tag på duholm :-) men tackar så mycket iaf. Assa du har två av den varan? är de lika pigga tro? jo hon har växt och blivit lite ljusare med tiden också. Mvh Jens
#13 Vad bra =) Nej det är ingen fara, allt för de smås skull!
Lika pigga tror jag säkert! Ossian (I'm Trouble) har blivit en riktig soffpotatis nu när det är vinter men han får sina ryck, och det med råge :P Haha! Annars är han som Caspian. Caspian (Too School For Cool) är som en oljad blixt när han far runt på normalfart här hemma :P Haha! Men ibland får man en gosstund :) Om man har muta ;) Men honom ska vi nog kunna "försoffa" med =) Han har bara varit här några dagar

Här finns halvbrorsan Oliver (Atlas) från förra året.
Hoppas du hittar hemmet du söker!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus