OT-i motsats till snö
När det nu var så fina snö-bilder i Blueshifts tråd så tänkte jag bara visa hur det ser det ut i Göteborg just nu:
I fredags höll en kvinna på att drunkna i sin bil då hon körde under en bro och fastnade i vattenmassorna som snabbt steg över hela bilen.
Idag hände en liknande olycka….på samma ställe, men den personen klarade sig bättre.
Massa gator ligger under vatten.
Och så här såg det ut på min systers parkering när hon skulle parkera bilen. Behöver kanske inte säga att hon inte parkerade där:)
Tänk om det plötsligt hade kommit en extrem köldknäpp och allting frös i det där skicket…

Då hade iallafall ägaren till den röda volvon kunnat återkomma nån gång i mars.
Jösses… Det är lite läskigt ändå, att det kan komma så sjukt mycket vatten att det blir översvämning :D
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

det är ju det jag säger, taklucka på bilar kan rädda liv! borås är (för ovanlighetens skull) inte översvämmat ännu, men det kommer tids nog… -.-
Hua…Föredrar slasket här, mot blötan hos dig.

Ja, fy satan för att sitta i en bil och inte komma ut, vilken panik:(
Jag är bara glad att jag för en gångs skull inte sköt upp saker som jag brukade häromdagen. Behövde ta mig och köpa hem en jättesäck hamsterkäk. Tänkte att jag kan nog kanske, eventuellt skjuta upp det till dagen efter men då är det verkligen tvärslut.
Men tog mig iallafall till slut i kragen och åkte dit. Och det var ju tur för efter det stängde de älvsborgsbron och jag hade inte kunnat ta mig dit alls.
Ser absolut ingen anledning att gå utanför dörren i det här vädret.
Är nog första gången på länge jag inte saknat hund.
#6 Jo, är vädret dåligt, så är det lätt att man skuter upp saker
även om man inte borde.
Men oj! 
Paulina

Usch va otäckt!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus