Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 282 ggr
TanjaS
0

Är de bara jag som gilla illerhonor?

Ha upptäckt att de flesta vill ha hanillrar själv tycker jag efter snart 10 år med iller och kunskapen sen 92/93 att honor är mer underbara :0)

Hanarna e så stora och så lukta de annorlunda än mina älskade terrorister till honor som ha mer humör, sånt uppskattas då vi ha tävlingar om vem som är mest envis jag eller mina flickor..

Men de är väl en smaksak… men illerhonor e för underbara

Tycker både jag och särbon och hans barn :0)

Madde
0

Svårt och säga då jag bara har haft hanar. 1 när jag var liten och så 4 nu. Skulle säkert kunna skaffa en hona i framtiden, men det lär nog dröja. =) De jag har nu är 2år (xander, criss & benjamin) och så Xac 1 år (snart)

Men man ska aldrig säga aldrig, det kan man få äta upp. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sofie
0

Här hemma har vi fem honor och en hane :) Men våran Örjan är lika underbar som flickorna.

Velsan
0

jag e också mest förtjust i honor och min pojkvän med :D de e helt underbara å de illrar jag klickat bäst med har alltid varit honor. De e små å härliga å busiga :D

sarae
0

Har själv en hona å två killar..har haft ännu en hona tidigare..än så länge e jag nog mer förtjust i hanar ändå ;) Men det kan ju bero på de fighter jag haft genom åren med min lilla tös ;)

LeeLoo
0

Min äldsta hona är självständig, envis & speciell, vilket gör mig bara ännu mer galen i henne. Jag gillar honor & min sambo gillar hanar,  men hanarna tyr sig mer till mig & honorna till honom. Visst är det underligt? Så därför kan jag inte säga att jag gillar honor mer. Har 2 av varje och de är alla helt underbara på sitt sätt.

ferretgirl
0

Jag har 5 hanar och 4 tikar, och vist finns det skillnade i deras humör, iallafall på vissa av dom. Alla tjejerna är det go i, men det är det även i Nanooq och Jazz. Sen är Laban världens kelkorv, med det kan även hans syster Lina vara, så också Lilleman och Kahn. Så jag tror inte att det är så stor skillnad som man tror på dom.

MimmieM
0

Ska hem med min första tik nu snart, så jag hoppas att det ska gå bra med mina mesgubbar.  Hoppas lilla Moa kan få upp lite go i dem. :)

Carpe Diem

Faxlin
0

Jag har fyra damer och en herre. Har nog alltid varit mer svag för honor. Men måste erkänna att det inte är könet utan individen man fastnar för. Oavsett liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MimmieM
0

tror också att det hänger på individen.

Den första illern jag fastnade för var just en hane.. så det kan ju vara utav den anledningen jag fördrar hanar :)

Carpe Diem

babsan
0

jag gillar hanarna mest :) men ja gillar ju självklart Bab´s mest nu, för än har inte lilla Lucifer kommit hem ;)…

-eM-
0

Jag gillar honor, har 2st och en hane. Vet inte varför, men min älsta och första iller är en hona så därför gillar jag dom, men jag gillar hanarna för att det är mer att ta i. Annars beror det nog helt på individen tror jag. Men mina honor är väldigt aktiva och det gillar jag.

emoflickan
0

Det har alltid varit hanarnas temperament som jag fattat tycke för, och som fler säger, det är lite mer att hålla i :) Men det fanns faktiskt en dam som vann mitt hjärta och det var Vanjas Humla! Om jag nånsin skaffar en hona så hoppas jag att hon blir som hon var :)

Norrskenets
0

Jag har haft en illerhane förut men nu till sommaren blir det förhoppningsvis en liten pastell illerhona=)Glad

NoraDede
0

jag har tidigare haft 2 hanar och nu har jag två honor och jag ser ingen skillnad alls jag =)

Sarah
0

Min flock bestod av tre hannar och tre honor tills Bubbisen dog. Alla unika individer. Bubbis var en av de mest personliga illrar jag träffat och envisare än en åsna. Mina hannar har aldrig varit så mycket att ta i då de alla väger bara dryga kilot :) Tycker över lag inte att jag haft någon större skillnad mellan mina utom att en av honorna var extremt vass i början. Men alla är lika gosiga och alla har lika mycket hyss för sig.

Tesan
0

Har själv haft 2 töser som nu é i nangiala men har nu 2 pojkar o för min del så föredrar jag hanar, dom é större o mysigare tycker jag! Men tror nog att det beror väldigt på individen, har ju bara haft 4 illrar som ja kan gämföra med!

Söta é dom allihopa…