Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 1012 ggr
UlrikaD
0

Albinos och deras färg

Albinos kommer ju i de flesta färger skulle man ju egentligen kunna säga. Allt från kritvitt till knallgult.

Oliver här hemma har ju haft lite svårt att bestämma sig men brukar vara vit på vintern och lite gulare på sommaren. Det han alltid är konsekvent med är iallafall att hela pälsen är samma färg.

När Tango kom hit för lite över 2 månader sen så var han som en pippi-kyckling:)

Tänkte att det hade med att han var okastrerad att göra.

Men nu vecka för vecka har han blivit vitare och nu är han kritvit förutom att han har en stor gul fläck i pannan!

Han ser ut som om en hund gått förbi honom, lyft på benet och kissat honom i huvudet. Det eller en mycket vit indier med mycket stort kastmärke i pannan.

Har aldrig sett nåt liknande, han ser mycket märklig ut.

Tror de andra fnissar åt honom i smyg faktiskt. Jag gör det iallafall.Skrattande

Guldheden
0

åh, bild! =)

UlrikaD
0

#1 Försökte ta igår, men det syns fasen inte på bild. Blir bara som en lite mörkare skugga. Kan göra ett nytt försök sen när han kommer fram från sin sovkoja.

JossanH
0

Marcello är för det mesta kritvit, men är lite gulare på svansen bara. Sonny skiftar från mycket ljus gul till stark gul. Han är också mycket gulare i pannan och i vissa ljus ser det ut som att han har riddarhjälm på sig :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Riddarhjälm är ju bra mycket charmigare än att se ut som man blivit kissad på iallafall:)

Jag är bara smått fascinerad att jag fått en vit päls-toffla här hemma. Det ställer minsann högre krav på städningen.Flört