Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 2561 ggr
Siastassar
0

rätt hem till 4 illrar sökes

Pepsi- mörkt viltfärgad, liten hona

Benny- silverfärgad tomte hane

Sue Ellen, importerad angora hona från Tyskland, pastell

Caramell, pastell stor hona

Samtliga illrar vill helst komma till samma hem. Pris enligt överenskommelse. Ni får ringa mig; Jenny Björkman så kan ni få ägarens mobil nr sen.

De är alla ca 4år. Endast Angoran har stamtavla Bra psyke på alla. pepsi behöver lära känna nya personer gradvis för att må bra! Alla är kastrerade.

Mvh Rickard & Jenny- 0739156593

HannahRönn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hoppas de alla hittar bra forever homes

[amper]
0

Hade man kunnat få se lite bilder? :)

Siastassar
0

#1 ja d måste lösas snart.

#2 har ingen dator, vet ej hur man laddar upp. men ska fråga  Rickard

om han kan fixa det.

De är otroligt fina!!! Välskötta.

Matte har gått bort så de har fått mindre yta att leva på och Rickard har nog med jobb, sin sorg & hunden.

De funkar bra med både hundar & katter.

Doktor-och-Designer
0

Tråkigt att höra att matte har gått bort :(

Var finns de någonstans? Några sjukdomar? Vaccinerade? Kirurgiskt eller kemiskt kasterade? Försäkrade?

Siastassar
0

De finns i örebro

inga sjukdomar

de ska vaccineras

de är kirurgiskt kastrerade

& de är försäkrade i agria

Siastassar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild

Rickard84
0

Hej

Får skriva lite mer om dom själv.

Sue Ellen är från Danmark och född den 24/04/2007

Caramell är född den 10/04/2008

Benny 14/04/2007

Pepsi 20/05/2008

Vill helst sälja dom i par eller alla 4 tillsammans. Det är svårt oss leva tillsammans i här etta efter min sambo bortgång.

Det är viktig för mig att dom får ett bra hem för att dom illrarna betyder mycket för Karin.

mejla mig gärna vid frågor

ricce84@hotmail.com

Mvh Rickard

VeronicaKahlbäck
0

Riktigt söta är dom, är svårt när dom är så många speciellt nu när det finns omplaceringar i massor..
De verkar ju fungerar som första gångs illrar, fast fyra är då lite mycke på en gång men de kunde ju delas upp i två även fast såklart är bäst om alla fyra hittar samma hem..

Har ni provat att annonsera i Norge?

Vet att många tycker illa om blocket annonser men finns ju bra illerfolk som tittar där med:)

Hoppas iaf att de hittar nytt/nya hem.

Känns som att hoppet från 3(4) till 8 är liiite långt!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

skrollan
0

Mycket fins illrar! Hoppas dem får ett fint hem tillsammans! Beklgar sorgen!

Rickard84
0

Hade en som var intresserad av dom men det blev inget.

Så dom söker fortfarande ett bra hem.

Mvh Rickard

Ella
0

blir sugen, hur mycket kostar dom och vilka funkar bäst tillsammans?

Rickard84
1

Pengar är inte viktig för mig, bara dom får bra trygg hem som dom kan stannar livet ut. Och dom ska ju vaccineras så kan bortskänkes dom till bra person som kan ta hand om illrarna.

Det är viktigast för mig.

Har en del saker kan säljes också som bur och sånt.

Det är Sue ellen och Pepsi funkar bäst tillsammans, samma med Caramell och Benny.

FerretCrow
0

angora pastellen är så söt ;)

ElsyAndre
0

Är väldigt intresserad, men kan tyvärr inte ta alla fyra.. Du kan inte tänka dig att två får komma till mig? Kan garantera toppenhem med mycket kärlek och intresse! Skrev även denna tråd nyss, där står det lite mer om mig själv!

[malin12345678910]1
0

Jag är så sugen på angora pastellen och den mörka viltfärgade hanen.

Salla
0

Det dick inte att ringa till det nummer du angett. Jag skulle vara intresserad, men kan tyvärr bara ta en. Jag bor i örebro

[malin12345678910]1
0

Hejsan!

Jag är jätte intresserad av angora honan och din mörka viltfärgade hane, men jag är even intresserad av dom andra två men helst angoran.

Jag bor i stockholm.

Mvh Melissa

JossanH
0

#16 Illrarnas säljes i par. Har du inga illrar sedan innan skulle jag absolut rekommendera dig att skaffa 2 om du är intresserad av dessa. De har levt i en flock på 4 individer och att då sätta någon av dem ensam är inte snällt mot illern. Tror inte att 2 illrar på 3-4 års ålder är så mycket mera jobb än med 1 :)

#17 Har inte du nyligen tagit hem 2 till illrar?
Dom säljer ingen mörkt viltfärgad hane.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[malin12345678910]1
0

#18 Jo det har jag Skrattande

Oj jag skrev nog lite fel då jag menade honan Flört

FerretCrow
0

#19 du har väl aldrig haft illrar tidigare? är det då inte lite väl att plocka på sig 4st som inte känner varandra då?

[malin12345678910]1
0

Jo jag har haft illrar tidigare men ingen har dött ännu. Men måste man ta alla 4 då?

FerretCrow
0

#21 Men vart är då illrarna du haft tidigare? Och sedan har du nyss fått hem två stycken är det då inte smartast att dom kanske får landa riktigt i ditt hem och dom illrar du har sedan tidigare innan du tar hem 2 till?

[Nathalie62]
0

Försökte också ringa men det gick inte att komma fram. Skickade ett mail för 2 veckor sen men inget svar, har dom fått nya hem ?

[malin12345678910]1
0

#22 Ja det kanske du har rätt i.

Bäst att låta bli Gråter

FerretCrow
0

#24 ja som sagt om du har ett gäng sedan innan plus dom 2 du nyss fått hem så blir det kanske för stressigt för alla parter. både illrar och du och din familj.

[malin12345678910]1
0

#25 Ja det blir det nog.

[ChristineB]
0

Hej! jag skulle kunna ta en av dom. jag har en lugn hund sen tidigare så den skulle aldrig behöva vara ensam men kan tyvär inte ta två eller fler

villhailler
0

Finns nån kvar kan tänka mig att ta två st …

[malin12345678910]1
0

#25 Eh jag har köpt Benny och Caramell det är dom två jag har här hemma bara att jag har döpt henne till Mollie eller dom jag fick henne från döpte henne till Mollie och Albuss men jag ville att han ändå skulle heta Benny och att honan skulle heta Mollie.

Lumos1
1

Tycker det låter så synd när man säger att man "kan tänka sig" att ta en elller två..den tonen känns så tråkig.

Det är ju ett liv man ska "ta hem":)

[malin12345678910]1
0

#30 skrev du till mig?

villhailler
0

#30 vadå syfftade du på mig nu ja mena ju inge illa … min svenska är inte den bässta tack vare min dysslexi så har ja skrive fel så var de inte min mening .. ja saka försöka förklara att finns de två kvar så kan ja ta hand om dom, finns de bara en kvar så tar ja gärna emot den oxå .. har ja förklarat bra nog ..

VeronicaKahlbäck
2

Vet själv när jag hjälpt till vid omplaceringar eller letat hem åt akutplaceringar att allt intresse som visats som inte vid första kontakt berättat om sej själva (erfarenhet, kunskap, livssituation) och hur djuret i fråga skulle få det har jag ratat direkt. Jag personligen ser det som brist på engagemang.

Så ett tips i all välmening, ta kontakt via mejl/PM eller telefon berätta så mycket som möjligt om er själva och sen möjligen skriva litet inlägg om att mejl/PM väntar.

Riktat till alla som bara skriver en liten rad i en omplaceringstråd.

Gör på samma vis själv när jag själv är intresserad av någon liten, har alltid fått möjligheten att träffa djuret i fråga!:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

JossanH
0

Precis, det är ju ingen bil man ska köpa!

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Hur har det gått? Villka har fått nya hem?

Hälsningar Malin

Gottfridsson
0

#33 Ett bra råd :-) som även de som vill köpa valp kan tänka på, när dom kontaktar uppfödare :-)