Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 293 ggr
[Mova]
0

Vad ska jag ta i betalt?

jag ska ställa upp som kattvakt i sommar men jag har ingen aning om hur mycket jag ska ta betalt? jag ska passa 3 vuxna katter och 4 kattungar i en månad, vad kan jag ta i betalt? och sen är det en som vill ha reda på ett dyngs pris.. vad skulle det kunna vara? skulle verkligen vilja ha hjälp med vad jag skulle ta i betalt då jag är så dumsnäll när det väl gäller.. :D

Faxlin
0

Då är jag absolut inte rätt person att fråga. Har hur svårt som helst att ta betalt.
Men kanske om du frågar på ett kattpensionat så får du höra lite vad de tar för långliggare, det brukar inte vara lika dyrt per dygn om man har dem länge som kortare vistelser.
Sedan kanske bjussa på kattungarnas pris, men annars ta samma. Bara en tanke :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NoraDede
0

det beror ju mycket på om du sj får skaffa mat och sand med mera till alla katterna sen är det ju mycket jobb med så många katter

sarae
0

ojoj..ingen aning! OM jag skulle vara illervakt och skulle ta betalt skulle jag nog ta ungefär vad de kostar i foder per dag eller något….det finns ju semester hem rnut om i landet, kolla vad de tar för priser kanske?

Annars kan du kika in på te.x www.katter.ifokus.se de har kanske bättre kolla på vad en katt kan "kosta" per dygn etc. Lycka till!

NoraDede
0

ja men du får nog vara lite billigare än vad ett riktigt hem tar annars kanske dom går dit istället om du förstår vad jag menar då

ferretgirl
0

Jag hade ringt runt till kattpensionat och hört vad deras dygnsbetalning är, och sen lagt mig under detta priset. Du ska räkna med ev mat, veterinnärs besök (akuta sådana) och då själva skötslen av djurena. Även de behöver ju ha ditt sällskap under dagarna. Lycka till med misarna i sommar.

AlbaStiffler
0

Du kan väl inte räkna in en hitta-på-summa för ev veterinärsbesök. Råkar det bli såna så får man väl lägga ut pengaran tillfälligt och få igen dem efter. Men prata med ägarna om hur du hanterar ev vet-besök.

Jag skulle säga att en skälig summa kanske är 3-4 tusen kanske? har inget att grunda det på, men jag tyckte det lät ok för den tid du ändå kommer lägga ner. Så mycket dyrare kan man väl knappt ta och de kommer väl säkert itne betala det heller… eller?

TanjaS
0

Är de inga katter du känner då? Jag har både ställt upp som kattvakt och illervakt m.m. och jag gör de frivilligt bara de finns mat till dem annars får de äta av mina illrars mat… men de är ju kompisar och så… Men klart man ställer upp de bruka de göra för mig med så…

ferretgirl
0

#6# det var inte så jag menade hellre med en "hitta på summa" för ett veterinärs besök som inte var. Det jag menar är naturligt vis om något skulle hända kattorna, även dom kan råka ut för olycker, ska hon då betala detta själv??? Man räknar alltid med en ev summa som man lägger på i efterhand om något skulle hända där jag måste gå till veterinären med en eller flera av kattorna. Låt äga att _Moaa bestämmer sig för att ta ja, 800:- för mat och logi för en månad. Skulle sen t.ex 2 av kattorna bli dåliga och hon måste ta dom till veterinären som låt säga kostar henne 700:- för att få medeciner och sånt utskrivit + då kostnaden för medecinen. Denna kostnad får hon ju lägga ovan på den summa hon kommer att ta för att passa kattorna i en månad. Blir det inget veterinärs besök, då ska hon naturligtvis inte hellre ta betalt för den kostnaden då den inte existerar i verkligheten. Hoppas du förstår vad jag menar nu då.

[Mova]
0

Nu har jag bestämt mig för vad jag ska ta i betalt, jag sa att jag ville ha 1300kr för 1 månad för de sjukatterna, det är väl rätt okej? för om man räknar ut så är det ju 6 kr per dag/ katt.. men maten och sanden skulle de stå för utanför den kostnaden, och vet ni vad? De var nböjda med det priset:) för 1300 kr var väl inget dumsnällt pris va?

Sara
0

En natt kostar dryga hundringen per katt på ett pensionat. Då ingår iof mat osv men det blir ändå minst 3000:- för en månad så det är klart de är nöjda.

Dessutom skulle jag hellre lämna katterna till någon privatperson i hemmiljö än till ett kattstall.

Sara

ferretgirl
0

Håller med dig#10#. Sätter hellre mitt djur hos en privat person som jag känner, än på ett pensionat där dom inte har den tiden som kattorna eller vad det nu än är för djur man lämnar bort. Det låter oftast bra när dom säger att katten/hunden får komma ut varje dag, oftast betyder detta att dom är i en inhängnad.

Faxlin
0

Tycker att det låter som ett bra pris. Och ni båda är nöjda och det är huvudsaken anser jag. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars