Mina tjejer BEHÖVER ett stadigt hem NU!!!
Hej!…
Nu måste mina 2 st Iller-tjejer Coccos och Stina få sig ett nytt hem! Jag vill inte ha något betalt för dem.. men de måste vaccineras & kastreras..
Det är bara VÄLDIGT viktigt att du har en plats som passar dem, ett bra hem så att säga. Annars får jag hålla i dem och kastrera dem själv.
Min kille får inte ta med dem till sin nya lägenhet.
Det är inte något fel på dem, båda är glada och nyfikna på livet. Stina är lite mer skygg än coccos men fortfarande stabil i sinnet. Coccos är den keligaste illern i världen hihi! Hon kan hoppa … HÖGT! Hon är klantig, kelig, gosig och .. busig..!
Ni kan väl ringa mig…
Emma: 0704454689
ring ring ring !

Hur gammal är dom och vart finns dom? detta är ju bra info att lägga ut

Kan inte uppfödaren ta tillbaka dom? och kan dom inte bo hos dig då om killen din inte får ta med sig dom till sin nya lägenhet?
Har du fått dom sålda än?
FERRET CROW: Nej uppfödaren har inte möjligheterna
MELISSA12345678910 (moget namn hahaha) ;) wink*
Nej de är inte "sålda" än, det handlar inte om att få sållt dem, de ska omplaceras till ett gott hem där de kan bli gamla och dö i lugn och ro. Han kommer få smyga med dem tills han/VI ser till att de får ett bra hem
#6 haha :D
Är intresserad, men bor ju i stockholm… det blir ju en bit att åka.. ;/ Himla söta!

#8 tåg är ett enkelt sätt ;)
Var det inte nån som snacka om på forumet förut att man inte har rätt att ställa kravet "inga djur" när man hyr ut i andra hand? Typ att det alltid var förstahands hyresvärdens regler som gällde oavsett vad? Med andra ord om man hyr i andra hand av någon som bor i t.ex Familjebostäder så är det Familjebostäders regler om husdjur som gäller?
Vet att det var nån som hade bättre koll på det där…
Vad jag vet ska det vara förbjudet för alla hyresvärdar att ställa det kravet om inte bostaden är allergivänlig bostad. Men jag ska ärligt säga att jag själv inte är så värst insatt..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag är inte insatt hur det fungerar när man hyr i andra hand, men det är inte tillåtet för hyresvärdar att förbjuda husdjur om det inte är allergiboende eller att man lever nära andra så som i en studentkorridor eller liknande "gruppboende".

Dom som hyr ut privata bostäder tror jag har rätt att neka djur.