Lite hjälp att hitta en iller!
Hejsan!
Nu är det som så att jag och min pojkvän som i somras flyttade hemifrån, är väldigt intresserade av att skaffa en iller! Vi har båda två varit illerintresserade väldigt länge, samt hälsat på hos några med iller.
Vi är väldigt medvetna om vad det innebär att ha en iller, att det inte alltid är frid och fröjd, utan också mycket arbete. Men det finns ett 100 procentigt intresse här och vi vill så himla gärna skaffa en illerkompis.
Vi har just nu två katter på 6 månader som vi delvis barfar, och eftersom vi bor i en trea (i bagarmossen, 10 minuter från södermalm i stockholm) så känner vi att vi har plats nog för en iller också! Vi är också medvetna om att det kan bli klurigt att sätta ihop en iller med två katter.
Nu till saken, vi söker en iller, hona eller hane spelar ingen roll, inte heller ålder. Vi kan tänka oss att ta en omplaceringsiller lika gärna. Har förstått att valparna kommer under våren. Har kollat runt nu i någon månad men hittar verkligen ingenting. Har även kollat och mejlat omplaceringstrådar mm här på iller i fokus.
Så jag tänkte fråga er, som kanske har många illrar ifall ni har någon tjej eller kille som inte går så bra i eran flock / känner en kompis som inte kan ha kvar sin iller eller något liknande.
Skulle verkligen uppskatta all hjälp! Tack på förhand! (:
med vänliga hälsningar, Lina och André
Har ni provat o skriva till lille nalle?
http://www.blocket.se/stockholm/Underbara_illern_Nalle_soker_ett_hem_36697813.htm?ca=10&w=3
Ja det har vi gjort! Inte fått något svar dock. Tack för att du tog dig tid att kolla.

Finns en tråd som heter "Rätt hem till fyra illrar sökes".
Där får du visserligen två tillsammans isåfall, men det kanske inte gör någonting.
Har skrivit där också, och även Pm:at personligen, får hoppas på svar snart!

Ok, sen fanns det två söta iller-tjejer i Göteborg också.

Har antingen en hona eller hane till salu, det beror på vilken jag ska behålla i avel :)
Dom är från årets kull så dom är snart 7 mån. Finns i Västerås
//Raggarillerns
//Denise
#6 Åh är väldigt intresserad! Vad är det för färg på dem? Hur mycket ska du ha för killen/tjejen?
Jag har en illerhane till salu om du är intresserad :)
#8 okej! :) vart finns du? vart kommer illern ifrån, färg och är den kastrerad? :) man kanske kan få se en liten bild också?
Jag finns i Skåne och han kommer ifrån en djurgård nära där jag bor. Han är albino och är ej könsmogen ännu :)
Har ingen bild på denna datorn men kan slänga upp en så fort jag är hemma igen!

Finns en blocket-annons idag.
http://www.blocket.se/orebro/Iller_behover_nytt_hem_omgaende_36995803.htm?ca=15&w=3
Jag kan rekommendera #6 då min iller kom därifrån :) en riktig nallebjörn!
Denise (animal-lover) är väldigt bra som kontaktperson och ser alltid till att svara på frågor osv om du känner dig orolig över något! 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

#12 Vad snäll du är Elina 
//Denise
#12 Okej! :) Vad trevligt hehe. Ser så himla mycket fram emot att skaffa en iller. Har liksom varit drömmen sedan jag var en liten skitunge.
Håller helt med #12 animal-lover är riktigt att rekomendera! :) Då min "lille" kille kommer just från den kullen också!
Han är en riktig kelgris och verkligen den snällaste illern i världen. :)
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
http://www.tezzstromberg.n.nu/
Hej!
Nalle flyttar troligtvis nu på Torsdag. (Med risk för fördröjning då chippet flyttat på dig och skapat lite problem)
Tror inte Cilla har svarat på alla mail. (Var gott om både seriösa och ännu fler oseriösa). Det är ett par som varit här och hälsat på två gånger nu som kommer och hämtar honom på torsdag :)
#16 Okej! :) då vet vi. Kul att nalle fick ett bra hem tillslut. Även fast det inte vart hos mig ;)
#16 Den nya ägaren är dom medlem här må tro? kul o veta hur det går för lillgrabben! :-)
#18 De kommer förmodligen uppdatera här hur det går :) Om inte så kommer jag och Cilla ha kontakt med dem och uppdatera åt dem :)