Lucifer är försvunnen
Lucifer är borta..! helt väck! han har varit det i ungefär 3 timmar nu, nu har jag verkligen fått panik på riktigt. han har varit "försvunnen" förr, men då har vi hittat honom rätt snabbt.. men nu är han verkligen inte någonstans! hoppas bara inte han har smitit ut…!!
man får verkligen panik, jag har nästan svårt att andas. jag är verkligen skiträdd, varför min älskling? kommer jag hitta honom? vi har kollat exakt överallt nu. åh… varför just nu!? 
ut o leta.. skramla med mat el pipis el nåt som han lyssnar till..
Kolla även de "omöjliga" ställena inomhus. Vi håller tummarna

Sätt dig ner. Skrive en lista på de tio ställen som du är helt övertygad om att han inte kan vara på. Sök sedan där ordentligt.
Annars gör som Robin säger, skramla med matburk, pip med en pipis, allt för att väcka honom om han somnat någonstans.
Jag håller tummarna för dig här hemma.
Kramis
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Svea var försvunnen för ett par år sen en morgon då jag kom hem från nattjobbet. Visste att hon var i sovrummet tillsammans med Tussana. Jag hitta henne inte någonstans. Tänkte att min fd blivande man som hade fått scitzofreni av en sekt och som fortfarande hade nyckel till lägenheten slängt ut henne genom balkongen. Titta försiktigt ned…
Satte mig med Tussana och grät då jag av en händelse titta bakom elpianot… DÄr titta två bruna ögon upp på mig… Hon hade klättrat upp och ramlat bakom och kom inte lös. Vet ej hur många timmar hon hade suttit där då jag jobbat hela natten .,… Jag blev lycklig hon bet mig i läppen så de börja blöda men de var det värt…
Kolla på de mest tänkbara ställen…. Tänker på dig!
precis en iller kan gömma sig både här o där.. själv tror jag att jag har ett svart hål i illerrummet. många är dom gånger jag letat igenom alla deras sovställen utan att hitta dexter sen letar jag i resten av lägenheten och när jag kommer tillbaka till illerrummet så finns han bara där!…
hoppas verkligen du hittar Lucifer! vet du om han brukar komma när du skramlar med godisburkar?? (om inte kanske du ska börja vänja honom vid det sen- skrammel sen får han godis) eller han kanske blir tokig när du piper med leksaker?? prova hemma och runt erat hus. ropa, skramla, pip!!!
Lycka till!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Bab´s har stuckit ut flera gånger men suttit precis utanför huset några timmar efter… o hennes mamma hade oxo rymt från en jakt men hon kom till baka 6 dagar efter :) hoppas att du hittar Lucifer :) lycka till !! kram

pucco har aldrig försvunnit men brukar springa och göma sig ibland. men när jag roppar hans namn och sedan lyssnar brukar man höra hur han tasar runt och piper.. men även om du har letat överallt så leta överallt igen.. och om du har gått igenom ett rum jätte noga så stäng dörren efter dig för han skanske springer in dit percis när du har gått ut.. så att du inte missar honom.. lycka till!!

åh herregud..!! ni anar inte! ;)
jag följde alla råd, och sen tog jag en runda ut. när jag gått en bit kom jag verkligen av mig. där jag gick, hysteriskt pinglande, som om det inte var nog började jag verkligen storgråta och kunde inte sluta. men jag gick en liten bit till, med pinglebollar och grät. rätt som det är hojtar någon "du letar inte efter en iller va!?" just då vet jag inte riktigt vad jag tänkte på, jag bara ropade "vafa…. du driver med mig!" och då skrattar han. börjar springa mot huset och vad ser jag, om inte lucifer, i en liten kaninbur, 2 killar från min skola som är några år yngre än mig som sitter på knä framför buren och resten av familjen. vad tror ni jag gjorde? jo, jag kastade mig om halsen på första bästa människa och började givetvis gråta ännu mer. när jag var klar med mina oändliga "åh-jag-är-så-sjukt-tacksam-jag…."-förklaringar började dom fråga om illern osv. han hade varit där i ca. 1 timme och han hade alltså korsat TVÅ stora vägar! HERREGUD min lilla älskade iller..!!
nu har vi ringt till polisen och sagt att vår älskling är tillbaka och han sover i mammas knä just nu, mätt på russin, olja och annat gott. vi kom fram till att pappa råkat släppa ut honom när han skulle hämta posten eller släppa ut katten.. i vilket fall är jag helt sjukt glad men försöker fortfarande få ner min puls lite och lugna mig lite ;) vid det här laget har ett flertal oroliga kompisar till både mig och mamma ringt och frågat om det lilla livet är tillbaka.. :) ååh jag är så glad…
har ni hitta honom? här hemma kom toxi ut på balkongen och det visade sig att hon hade "klättrat" över till grannen

8# ja, läs ovan :)

ÅHH Gud vad skönt :o))) Vet hur det känns. Nu smet ju Marw "bara" ut på baksidan o altanen men tanken när man inser att han kunde dragit iväg ut i skogen bakom.

usch ja.. tänk att lux kunde blivit överkörd!! usch.
hehe, ni hade skrivit samtidigt! ;)
vad skönt att han är hemma igen! förstår att du grät floder! skulle jag också gjort!! o jag är ändå 23 :)
Är så glad för din skull!!! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vad skönt att höra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

12# spelar ju ingen roll hur gammal man är ;) jag gråter aldrig, men nu… usch
hehe, mamma ringde en "expert på borttappade djur". han sa åt oss att illern fanns någonstans i huset men syntes inte. hah så duktig var han ja.

Va skönt att han är hemma. Man blir så orolig när de små försvinner..

va skönt att han är tillbaka :)
åh vad skönt och höra att han är tillbaka och mår bra. =)) Du får skämma bort honom extra mycket nu. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tack och lov att han kom till rätta…. VILKEN LÄTTNAD! Han hade verkligen änglavakt lilla Lucifer… SÅ GLAD FÖR ER SKULL! :0)
åh va skönt att han e hemma igen! blev riktigt nervös här ju!

Oj vilken tur du hade… för att inte tala om att Lucifer hade tur… Tror ni får skaffa grind till dörren, eller en sån där som man enkelt kan kliva över men som hindrar illern från att kila förbi obemärkt… :-)
jag bygde små salonsdörrar åt Nanna funkar utmärkt. går att ha öppna när man är hemma och har man illerovana kompisar hemma går de att stänga.

hmm, de något med Lucifer'ar som gör att dom gillar att ränna ut:P.. min smet ut genom dörren en gång utan att jag märkte de, o när ja kom hem, 45 minuter senare, lufsade han runt i korridoren. tur att jag bor på 2:a våningen o att han inte vet hur man opererar hissen än:P. kul o höra att din kom till rätt igen=)!