Och så var det dags för pyssel
För skojs skull letade jag runt i mitt pysselskåp och hittade lite fräcka tyger. Sydde två puffar till herr Iller som vi får se om de får lov att invigas så småningom. De flesta jag har sett verkar vara i fleecetyg, är fleece att föredra eller går det bra även med bomullstyg?
Tanken är att sy två matchande hängmattor till, men bör jag göra de med fleece på ovansidan?
Snygga!
Du skulle inte vilja dela med dig av lite mönster? :)
jag har ingen iller, men har råttor och de uppskattar verkligen om man fodrar med fleece, så det skulle jag göra om jag var du! :)
#1 Jag hittade den här beskrivningen, kollade bara på bilderna och körde på känn :)
http://cornishrex.ifokus.se/articles/4d717178b9cb46223307f06c-sy-en-egen-sovpuff-till-katten
Då får jag göra en till puff och fodra den med fleece, dock har jag bara rosa tyg kvar och det grämer jag mig lite för att använda. Jag är inte alls förtjust i rosa.
Våra två illrar rekomenderar tyg som man har på påslakan vet inte vad det heter, men det kan ju vara för att det är svalt och mysigt då det är ganska varmt hos oss, Synd man inte kan sy själv hade annars sytt i sånt tyg istället för fleece
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Tack för tipset på mönster!! Har själv eftersökt ett. Jättemysiga sovpuffar!! Gillar illrarna tyget är det ju bara att köra på. :)
Wow, helt fantastiskt fina! :)