Iller-fetisher
Skosulor och raggsockor är Kiba hopplös på. Annars rätt lugn av sig och inge större fetischer
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hm… Här hemma älskar alla att gräva ur soppåsen och även att gräva ur blommorna. Det är deras fetischer, för samtliga busfrön.
Det syns tydligt i hennes blick hur tokig hon är i nyckelknippor hihihi.
Majsan älskar sin lilla knut och hon är helt tokig i Ballerina skor :P
Izzy har en thing för strumpor xD
//Belinda aka Zandrama
Honan här är galen i gummi, hon verkar ha nån mysko radar och dras till prylar vi inte ens visste att det var gummi i. Strumpor ligger oxå högt på hennes lista, dom ska gömmas på bestämda ställen :)
Alla 3 ÄLSKAR toaborsten *urk* Dom får ruskigt bråttom när vi öppnar toadörren och lyckas dom smita in är det raka vägen till borsten :-S
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 hahaha ja och hon blir frenetisk och väser då man lyckas få henne att släppa sitt maniska bett om gummit på nyckeln. Vissa saker gillar illrar och vissa saker aningen hatar dom eller bara SKA HA till varje pris och det ligger högst på listan 
Lyssa gillar gummi. Skosulor, mina pennor med gummiskaft, mitt telefonfodral som var av fejkläder och därav gummiaktig. Tack och lov tuggar hon inte sönder något av dem. Hon smyger alltid upp intill mig soffan, tar min penna och gömmer den under soffan. Glad att jag får behålla mina pennor hela, även om de ofta försvinner ;)

Valles stora kärlek i livet är Kong=) Har ingen ny bild men den får duga.
Sen är det ju lite olika mat dom kan bli knäppa av, Belsebub blev alldeles galen när jag åt pasta en dag. Men ingen slår Elliott, han älskade att åka buss, han älskade bildäck och han älskade tennisbollar.

Oj listan är lång; toaborste, avlopp, soper, allt me gummi, gömma ben, bruna gosedjur, tomma fat, plast, gräva ur lådorna, alla skor, plaska ut vatten o de är de jag kommer på nu men är säker på att de är mer och de allra mesta står Zebben för.
Nu har jag ett väldigt undanplockat hem så de kan (:D) inte stjäla så mycket
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Nalle stjäl alla pennor och lägger under soffan. Han sliter pennan ur handen på en när man försöker skriva.
Snuffe stjäl flip-flops, spelar ingen roll om de är gummi eller tyg, de ska stjälas allihopa.
Misool är galen i majs. Har jag en tallrik med majs och går från köket, så springer hon rakt uppför kroppen på mig och ut på armen för att stjäla. Hon blir helt galen.
Lurvas som tyvärr inte finns längre, var lika galen i isbergssallad.
Annars är det inga särskilda fetischer utom de vanliga som att samla allting under soffan:)
Göran älskar att gräva i vattenskålen så att det bara flyger vatten överallt!! Pärlan tycker om fötter, gärna att äta på dom, annars går det bra att sniffa..
#0 Haha vilken skön bild:)
Min Noel har en hemmagjord leksak (som jag fick med när han och syrran flyttade hit) det är en pet-flaska med ris i som ligger i en ihopknyten strumpa. Han skulle nog kunna klättra upp för väggar om den råkade vara i taket :)
Chiquita har ingen direkt favorit men hon älskar att ta vovvens leksaker allt från bollar till gosedjur.. Hon springer fram och tar dem när vovven leker med dem och har som roligast och så springer hon in under soffan med dem, för dit in kommer inte vovven :)

Morgan älskar alla citrusfrukter. Matte är inte alltid så nöjd, men det luktar gott ;) Dpecciellt när han öppnade min jul-korg och snodde apelsinen med nejlikor som jag hade kämpat med för att få till en tors-hammare :p

Här hemma får jag äta skorpor i smyg..och jag måste gömma dem högt upp i skafferiet i en plåtburk.. för Alice ÄLSKAR skorpor! Alla former av dem, både delikatess och vanliga veteskorpor. Får hon se en skorpa blir hon besatt och hon gör precis vad som helst för att nå sitt mål- skorpan.
Min lilla ängeltass Freija älskade disktrasor och tog dem så fort det fanns en chans, hon "samlade" även på människor som hon tyckte om, dem tog hon tag i och vägrade släppa, kunde bli lite pinsamt ibland..

Jag vet en iller som var helt galen i en But plugg =/ det var ganska sjukt.

Miller när han snor vår dammsugare. Han är galen i allt med gummi och kommer man emellan får man sig ett nyp.. vet inte hur många ggr vi har jagat efter bilnycklar och toa-skopor :p

Miller igen, och denhär gången är han upprörd :p
Mercedez är galen i strumpor,skor,"pappas" arbetshandskar,sina knutar och om livet våre enklare att få dricka ett glas cola utan att ha en iller sittande på cola glaset.
Mr Frost är galen i "pappas" mobil,i sin nalle nasse,och mina bh:ar, kan inte ha på mig en bh och ha honom i knät då kryper han under tröjan och ska ha den. han blir som galen då och sen såklart att dycka i vattenskålen varje gång han vaknar och varje gång man leker med honom eller byter ut vattnet:P

Tjejen gillade bestick och Iris mjukplast. Cliff gillar att tugga på min scarf och på killens skärp, Skitos var ett fan av trosor men övriga har inte så mycket de är besatta av. Celadon vill iofs inte äta med de andra illrarna utan ska äta med katterna på diskbänken :)

Åh Elliott älskade att tugga på vissa material, fleece bland annat men framförallt Tant Paulinas "gnisselkofta".
Imie är galen i bollar och samlar dem på hög. Helst ska det vara bollar av tennisbollstyp, d.v.s. "filtklädda" bollar eller möjligen hårda studsiga som pingisbollar.
Här jagat Imie en julgranskula av plast. Hon har två såna och gillar dem skarpt för de har ett litet "handtag" så hon kan få tag om dem och bära med sig.

#22 Fotbollsproffs!
#23 Har inte tänkt på det men jag kanske ska anmäla henne till det lokala fotbollslaget
Hon är även riktigt duktig på att apportera tennisbollar så hon kanske också kan bli bollkalle under Stockholm Open, fast hon är lite dålig på att överlämna dem till husse eller matte. De ska helst gömmas på säkert ställe. 
#22, Hihihi vilken fjärs, hoppas hon inte fick hjärnskakning när hon dängde in i väggen hihi.
Vill se mer videos :-D
Lilla Bertil tror att han är en hund… jagar allt som rör sig - moped, cykel, barnvagn, folk på rullskridskor…och då menar jag verkligen att han jagar de - observerar när de kommer och när de passerar oss kastar han sig mot de och springer efter… det var svårt en gång att förklara till en gubbe på rullskridskor varför springer jag efter han typ i 100 meter…
Välkommen till ferretplanet.se :)
Läder är favoriten här. Ofta man misstar sig och tror att de vill upp i famnen för att mysa, då de egentligen vill komma upp så att de diskret kan börja tugga på bältet medans matte är upptagen med att klappa och klia ryggen 
Min iller är besatt av blixtlås! Så fort jag har en tröja med blixtlås och han ser det, ska han börja tugga och gnaga på det haha…
juste! Drifty gillar att tugga på karrborr
Min gamla iller Beppe som tyvärr inte finns kvar längre var besatt i sin korg med leksaker. Noga utvalda skulle bara ligga under badkaret, så var det bara. Har ett klipp från tuben som visar hans bestyr :)
Min första iller Vilma älskade elvispen som vi hade då, den skulle alltid med under soffan så fort hon fick tag på den. Donna som vi har nu försöker väldigt ofta stjäla mattes armbandsklocka och Valle han bara älskar att gräva i vattenskålen så vattnet yr och även rulla runt i bajslådorna när dem är nyrensade :)
Millan har konstigt nog inget.
Lyra däremot älskar pingisbollar och foppatofflor.
Hälsningar Malin
#31, Hihi, så söt,
Vill se fler videos :-D
Zilke är helt besatt i fötter, han är snäll så oftast nosar han bara, men ibland får man sig ett tjuvnyp haha! sen älskar han också värmeljus, han bär runt på dem och springer och skjuter dem framför nosen som en hockeypuck, ser lite roligt ut :D
Jag har ju en Skit som är helt besatt av plånböcker och olika fodral. Ett tag kunde han gömma saker i tyget under soffan. Inte kul när man insåg att plånboken var indragen där.. :S
Han samlar även på potatis, hela lökar och plingbollar. De ätbara sakerna kommer han sällan åt ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus