Iller på tv med per moberg
Usch och fy, jag bara tycker inte om per moberg! Däremot gör sambon det, suck!
Tydligen något nytt program där han åker runt och gör middagar, och idag på gotland. Han fick även bara med en jägare att jaga som då hade illrar. Denna gången hade han tre stycken med sig, vad jag såg en viltfärgad och en så kallad albino som mest var gul.. =(
Per frågade jägarn vart dem var när dem inte jagade, svaraet var i en kaninbur, usch nu ville jag bara strypa dem både två!
Nya kanel 7, programmet pågår just nu.
Nu byter jag till desperate housewives iaf!
Jag sag tidigare idag ett program om illrar fran amerika dar dom forklarade att man ska bara illrar i nackskinnet och det ar det basta och mest humana satt att gora det och inte nog med det - det sakraste!!
Hur en iller klarar sig fint i en storre bur som for typ kaniner och att man aldrig nagonsin ska ha sin iller los utanfor buren utan strikt uppsikt for de rymmer och tuggar sonder allt.
De ska aven kastreras sa tidigt som mojligt enligt programmet och den basta maten man kan ge sin iller ar torrfoder fran en djuraffar.
Medarbetare på matlust

#1 tyvärr har alla länder olika lagar =(

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men
Vad bra, nu kommer det säkerligen kosta en till stackare ett liv i bur..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Ja, det är synd att media ska ge ut den sämsta "infortmationen" om våra älskade djur. Det kanske inte är så konstigt att att folk impuls köper iller som ska vara världens lättaste och billigaste djur att sköta!! =(
Ganska nyfiken på vem jägarn på gotland var som hade illrarna. Han hade tre stycken med och jagade, undra hur många fler han hade hemma. En farmare kanske?

Den gula färgen kan bero på kosten, mycke fisk, tex. minkfoder
Vermonica - Ja alla gånger!

Var ju inte riktigt media som är boven i dramat heller, mer jägaren som inte har koll på sitt eget djur.

såg också programmet…och blev sur..för jägare om några måste väl känna till de lagar och regler som finns kring djurhållning? Men ett alternativ är att maila tv7 och informera dem om gällande regler, för vad som händer är ju sorgligt nog att informationen som sprids till allmänheten är att det är ok att ha illrar i kaninbur..som vanligt..

#10 Jo mailade, räknar inte med något spännande svar men ville åtminstone visa mitt missnöje..
Erika, självklart! Men det är kanel sju som håller i det och sänder skiten!
"Den stora matresan" på TV4 Play. Ligger uppe 7 dagar till. Illerinlägget börjar ca 2:30 minut in och illrarna syns ca 3:40 in i inslaget. Man ser sen även en skymt av en av dem när de börjat jakten.

#12 Jo det är ju dom som har ansvaret helt klart. Men samtidigt kan jag förstå att dom är inriktad på ett matprogram och tänker kanske inte på att kolla upp faktam runt om det om du förstår då hur jag menar?