Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 680 ggr
skrollan
0

Påtal om illerspärrningar

Kolla in denna länk! Väldigt snygga grindar som dem små liven förhoppningsvis inte ska ta sig igenom. Någon som har en sådan? Funderar på att köpa en!

http://shopping.kelkoo.se/ss-kiddyguard.html#price_min=89&price_max=1544&sortby=price&page=1

Numera har vi en sådan grind  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10191952 som vi har skruvat på ett plexi glas på.

kredka
0

Jag själv krånglar inte till med avspärringar- till allt använder jag hagen från Marshall - funkar super bra både som avspärring ( delar jag på den så har jag 2-3 olika avspärringar) när jag behöver minska lite på pojkarnas utrymme, sedan när jag åker nånstans eller nåt sånt så använder jag den som hage - för mig perfekt lösning för rimlig pris :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

LisenN
0

#1 Tror du inte dom klättrar över det?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Gottfridsson
0

#0 Snygga var dom, synd att det är väv. Mina illrar skulle antagligen ta sig igenom väven, så snart jag vände ryggen till.

reira
0

Hur har du fäst grinden? Vi kör nämligen med silvertejp just nu. Sitter som berget men inte så snygg. Vi försökte fästa krokar men de lossnade bara från dörrkarmen..

reira
0

TS. Hur funkar Ikeagrinden? Skulle man kunna skruva ihop en och en halv grind utan problem?

kredka
0

#2 mina iaf lyckas inte klättra över den :)

#4 silvertejp här också :) inte snyggt men vi ska byta lägenhet så vi vill inte borra för att fästa nåt bättre

LisenN
0

#6 Oj, miss! Menade såklart #0 Skäms

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

reira
0

Samma här. Ja stannar bara tills jag får något mindre så jag vill inte heller hålla på å borra fast en grind :) Silvertejp lämnar ju dock inte direkt fula spår så det funkar ju rätt ok :) Jag jobbar på en trea med uteplats i samma område. Har en fyra med en helt värdelös balkong för att ha illrar på. Det är ganska lätt att återställa gräs när man nån gång flyttar sen så då tänkte jag bygga illersäkert staket så de kan va ute i trädgård under full uppsikt :) Om det bara blir en markplanstrea ledig som jag lyckas få eller hitta någon som vill byta :)

Primarosen
0

Vi har en grind nu som min sambo byggt själv, men det visade sig att lilla rufus var smartare än vi trodde och öppnade igår. Så de lekte rambo ca 11 timmar i hela lägenheten..

Min kompis har en sån till sina barn så jag kan ju säga att har illrarna klor som är ganska vassa eller smidiga så kommer dom över..

kredka
0

#7 hihih sånt händer ;)

#8 heheh vi vill ha en större nu du såg ju min 2:a hehe så vi jobbar på en 3:a eller 4:a :) jag drömmer om 5:a men det är ju så svårt att hitta nån som har fin stor lägenhet och vill byta mot såååå mycket mindre… Så just nu hittar vi inte på några snygga lösningar,och jag finner det väldigt praktiskt att använda play pen ändå :)

skrollan
0

näe jag vet inte, det är möjligtvis om du kan dela den ena grinden på mitten kanske. Är det ett stort dörrhål eller?

Hayley
0

#0 funderade också på en sådan innan, men nöjde mig med en barngrind från ikea, som man "spänner" fast i dörröppningen eftersom jag inte ville borra/skruva i dörröppningen… jag skulle nog inte rekomendera den första dock, på min "gamla" illergrupp insåg jag att det inte skulle funka, roxxy eller drue skulle lätt antingen haft sönder den eller klättrat över.

Nu när jag "bara" har min mors fransoser hos mig så funkar det mer eller mindre med två skolådor tätt intill varandra..dessa är inte direkt de smartaste i högen om man säger så…

[stefan&krister]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#10 Annars skaffar du en stuga helt enkelt ;)

zickan
0

Här körs det hund/barngrind med plexi skiva

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

skrollan
0

zickan, så vi gjort med skulle jag tro =)