Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1134 ggr
sushi
0

Storlek på transportbur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag orkar inte leta längre, men det finns säkert 100 trådar om det.

Jag måste köpa en transportbur.. Finns det några krav för hur stor/liten en sån får vara.. Och vad är det som är bäst, plast eller metallgaller? Det kanske finns nån som kan skicka en bra länk eller så? Vi kommer antagligen inte att åka några längre sträckor, och den ska endast vara till transport när vi är ute och åker.

Soffi
0

Pet Cargo är väl en favorit, men lite dyrare än enklare transportburar.

http://www.hagen.com/uk/cats/addinfo/pet_cargo_cabrio.cfm

sushi
1

#1 Jag har kollat på den där, men det känns lite väääl avancerat om man bara ska nån mil eller så.. Det finns inga bra, lite enklare burar??

sushi
0
Robinsnel
0

mitt tips är en lagom stor, som du får plats med hängmatta o mat/vattenskål i. Plastgaller gillar jag..

[tiiia]
0

Jag använder en vanlig Atlas katttransportbox (vi har med metallgaller men plast kanske är bättre?!) . Helt lagom till en iller. Får plats med hängmatta, vattenflaska och liten matskål :)

sushi
0

#5 Vart får man tag på såna?? Har du nån bild/länk att skicka kanske??

[tiiia]
0

Här finns atlas

finns i flera olika storlekar men jag tycker att den där är lagom :)

TottsiGirl
0

Jag har oxå en Atlas dock inte den minsta modellen utan en atlas 20 eller om det är 30 (minne som en guldfisk) den köpte jag i vår djuraffär..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[tiiia]
0

#8 ok :) hur många illrar har du i den då?

sushi
0

#7 Tack!!! Vet du var frakten går på för en sån?? Om det blir mycket kan man ju lika gärna köpa i en vanlig djuraffär..

[tiiia]
0

Den ska finnas i vanliga djuraffärer och ibland finns de på rusta för ungefär samma pris :) men det var här jag hittade bild på den :)

sushi
0

#11 OKej, då får jag åka och kolla.. Tack så mycket!

sofie
0

Vi har Atlas 10 och Atlas 20 och Atlas 40 sen har vi en med plastgaller som är i storlekt med en Atlas 30. Jag putta upp en tråd om säkerhet vid bilresa. Där finns en bild på en bur med platsgaller. Såna vet jag att det finns att köpa på ÖB.

sushi
0

#13 Är det den buren som är på första bilden?? Vad kul, en bra anledning att åka dit., haha ^^

sofie
0

#14 Ja precis. Jag tror den finns i olika storlekar också :)

TottsiGirl
0

#9 Jag har bara en liten farbror i min bur, han har gott om plats :)  Han gillar inte att åka bil så ja täntke han kanske skulle lugna ner sig om han fick lite mer plats men så va ju inte fallet :S

#14 En sådan bur hade ja innan till min första iller.. Den funegrade kalas bra :) billig och bra e den oxå! Finns i två storlekar tror ja..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

Något som är viktigt för mig när jag köper transport bur är låset på dörren. Mina tar sig nämilgen ur sånna som bara har plast lås man vrider till ovanpå buringången. de kör nosen emellan och bänder loss hela dörren. Det finns däremot burar med ett "lås" på framsidan…de är garanterat rymningsäkra

sushi
0

#17 Okej, ja det kan ju vara smart att kolla. fast vi kommer antagligen oftast att vara minst två i bilen, så nån kan ju hålla lite koll..

TanjaS
0

Lilla Nora hade en mycket liten transportbur då hon åkte själv(finns på djuraffärer för smådjur). Annars ha jag en transportbur men inte den allra största de trivs i den men matte måste alltid byta filt efter varje färd med tanke på illrarnas magar…

sushi
0

#19 Ja det kan ju vara bra att ha några olika kanske.. en lite mindre om on ska åka själv, och sen om vi nu köper en till pälskorv så en större där båda får plats..

JossanH
0

atlas 30 är väldigt bra om man vill få rum med en toalåda i den- och jag åker knappt någonstans utan låda! Gillar inte tanken på att dom ska sitta och vara kissnödiga.

I atlas 30 får du rum med en hängmatta, en toalåda och köper du en extra matskål så kan du ha både mat och vatten bradvid varandra på gallret.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sushi
0

#21 Den ser jättebra ut.. Men finns det något utrymme att röra sig på, förutom i hängmattan!?

JossanH
0

#21 nä, lådan som står i den är ju ganska stor så man kan lätt skaffa en mindre. jag använder typ aldrig den transporten längre.. mina har fått en atlas 40 nu!

Där får det plats 2 hängmattor, filt på golvet, toalett och matskålar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sushi
0

#23 Då kan du väl skicka hit den då :P

JossanH
0

#24 men jag samlar ju på grejer till mina illrar- framförallt burar!!! eller det påstår min sambo iaf… :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

sushi
0

#25 okej, men om du (eller din sambo) känner att det blir för många så kan ni alltid sälja en till oss ^^

JossanH
0

#26 ska jag lägga på minnet hehe, men tänker inte lägga fram det förslaget till sambon.. är lite rädd för att hela illerummet skulle vara utsålt när jag kommer hem från jobbet… Förstår inte, han tycker att jag har för mycket grejer till korvarna!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sushi
0

#27 Hmm, han finns möjligtvis inte här så att man kan prata med honom =P

JossanH
0

#28 nä, han har istället tänkt att starta ett forum för de som har sambos/pojkvänner/flickvänner som alltid sitter inne på iller iFokus.. ;) Han behöver tala med flera med samma problem.. Vaddå problem liksom!!? :P haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

sushi
0

#29 Hahaha, ja det kanske är en bra idé.. =)

Faxlin
0

#29: Låter som en sajt min gubbe direkt skulle ansluta sig till. Han skulle nog med glädje dessutom axla rollen som Medarbetare. hihi
Jag kan inte förstå mig på dem faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

#29 Har jag en sambo som oxå snabbt skulle ansluta sig till det forumet.. Konstigt han tycker oxå ja har mycket saker till teddisen men ja har ju nästan ingettin .)