Kiss på golv
Någon som har bra tips på hur man får bort det där kletet som blir kvar på golv när vår kära Skorpan råkat kissa i fel hörn?
Vi har laminatgolv i köket där hon har kissat och efter att man torkat bort det så blir det liksom "ohalt" å golvet går liksom inte bort. Har i och för sig bara använt vatten och rengöringsmedel vilket inte funkar.
Hoppas ni sitter å klämmer på nått som kanske kan funka! :)

Lacka om parketten! :-D
Nä, skämt åt sido. Om inte vanligt medel och varmvatten funkar så kanske det funkar med parkettpolish?
Ett litet tips om Skorpan har favoritområden som hon sätter sig på som är lite för stora att täcka med tidningspapper. På Ikea finns plast på ca 0,6x2,5m, som det är meningen att han ska lägga i kökslådor och skåp. Finns i blå samt genomskinlig plast och är lixom lite bubbligt på ena sidan. Den plasten är perfekt att rulla ut på utsatta områden och under/runt lådor. Då får ni inga fläckar på parketten. De är lätta att ta in i duschen och tvätta av när de blivit för lurkiga.

Hmmm, ja själv så fasar ja för bajsfläckar, på torsdag får vi nyckeln till våran helt nya lgh med parkett överallt….

#2> Som sagt, kontrollera parkettkvalitén. I vår gamla lägenhet ångrar jag att vi inte lade på ett lager extra lack på parketten innan vi flyttade in. När väl möblerna är inne är det ju jäääääättejobbigt. men å andra sidan är det jäääääättejobbigt att gnugga bajsfläckar åxå. I vår gamla lgh blev det permanenta fläckar på golvet, som måste slipas bort.
Nu har vi flyttat till ny villa där förhoppningsvis parketten har tjockare lager lack, men även jag har redan sett gula fläckar på parketten som lixom gått igenom. *rys*

Det finns plast på rulle att köpa på IKEA som man kan rulla ut och ha under lådor eller på andra ställen där odjuren bestämmer sig för att göra sina behov på. Plasten är så pass hård att de inte kan gräva sönder den.

#4> Hehe, läste du mitt inlägg i #1? Tror det är samma plast du menar va? :-)

hahaha.. jag missade det i inlägget. Jag skyller på åldern..*ASG*

Där jag vet att mina brukar kissa/bajsa fel har jag tejpat fast en vaxduk. Kommer det utanför så skrubbar jag m svamp å skurmedel.
Vatten och Bikarbonat, eller super 10. Eller en spray flaska med vatten å klorin (tvätta med annat efteråt!)….det funkaar bra hemma hos mig. Klorin kanske inte e kalas för parekett, men det tar iaf bort kisset *flin*