Iller iFokus

Iller

Etiketter: tipsaccessoareraktiviteter
Läst 1132 ggr
Bogey
0

Mönster på illerhoodie?

Hej på er alla syglada…

Min dotter skulle vilja sy hoodie's till illrarna på syslöjden och vi undrar om någon skulle vilja bidra med ett mönster?

Tack på förhand.

FerretCrow
0

Finns inga mänster på det tror jag. jag har sytt mina på fri hand som allt jag syr.

Bogey
0

#1 Tänkte ju förstås att nån av er händiga illerägare möjligen hade nån grundskiss att utgå ifrån och tips om hur man mäter sin illler för att få rätt storlek.

Glad

Hayley
0

jag har andvänt mig utav en marsvinströjja som jag klippt sönder och sedan gjort mindre bara typ.. svårt att förklara =/

FerretCrow
0

#2 Du får ju bra längd mått av att bara gå efter selen, det gör jag. sedan beror det ju på om man vill ha en träjja man stänger med kardborr eller drar över huvudet på illern.

Nussen
0

Här kan du hitta hur man mäter sin iller. Kolla på bilderna på illerkläder och gör bilden stor/naturlig storlek och försök göra ett mönster. Om det är svårt att göra en hoddie testa att göra en t-shirt med något roligt tryck/glitterfärg mm mycket enklare att göra ett mönster på.  Kul grej att få sy till sin iller i syslöjden själv har jag bara minnen av fula virkade grytlappar och någon handduk broderat med mitt sneda namn   Skrattande

http://www.ferretcouture.co.uk/sizes/sizes.asp