OT - Oj oj oj, så glad jag är!!!
Fick min deklaration idag!
Det är första gången på mååååånga år som jag får tillbaka skatt och inte får restskatt. 
Fattar inte att jag inte har gått ur Svenska kyrkan tidigare..
Sara

Jag fick också pengar tillbaks fast jag trodde jag skulle råka ut flr restskatt :)

Fick pengar tillbaka också men de tar tyvärr kronofogen. Eländiga CSN-räkningar!!

Står det på papprena hur mkt man får tillbaka/måste betala?
Bara jag som inte läser igenom viktiga papper noga…=/

#3 haha Men elin. Det står i papprena!
Här blev det också en positiv överraskning ,D
Ja, fröken.. Du får tillbaka massa pengar! :P
Jag fick kvarskatt… 4500:- … 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

grattis sara :)
allt plus är positivt :)
själv har jag alltid fått tillbaka, så jag oroar mig inte så mycket :)

Jag har ännu inte fått min deklaration.. jäkla skatteverket!!
Fick faktiskt lite plus redan innan mina avdrag för resor.. Men dessvärre eftersom man e egenföretagare får ja inte pengarna förräns till nyår.. knorr
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Grattis sara! Själv var jag helt säker på att jag skulle få betala för första gången…men jag slapp precis ;)
Säger som Rikki… Jäkla CSN (och skatteskulder)!
Sara
jag har heller inte fått mina papper =(
Hörde nått om att det kunde dröja ända till 18 april. Å sen ska det lämnas in senast 2 maj. Lite snabba ryck där måste jag säga.
Sara
nja inlämningsdagen är beroende på när man får sina papper har jag hört.
Ok, då är det ju bra om det är så. 2 veckor är lite kort tid tycker jag om man inte bara har att skriva under.
Sara

Ett tips är att om ni som inte har fått papper har e-legitimation, då kan man logga in på skatteverkets hemsida och se deklarationen online. Det gjorde jag redan innan jag fick papperna.
tyvärr har jag inte heller fått min deklaration. Undrar om jag får betala eller om jag får tillbaka innan jag ska dra av för mitt resande till jobbet. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Wohoo, jag fick min deklaration idag. Jag får också tillbaka.. jag är så lycklig.
Det där med svenska kyrkan är ju ganska gräsligt. Jag tycker att kyrkorna är vackra, men att betala många tusen om året för att de ska få stå där vackra och fina är nog inte min grej. Maken har betala 4600 kr till svenska kyrkan och jag har betalat 2137 kr. Det är ju nästan en illervalp!! 
Skillnade för mig att vara med i Svenska kyrkan (år 2005 = 2807:-) och nu bara betala begravningsavgift (år 2006 = 617:-) är 2190:-.
Sara
Ni som vill gå ut ur Svenska kyrkan tänk på att göra det innan sista oktober om ni vill slippa betala för år 2008.
Sara
Här vart det plus också, 8700:-
men liiiite avundsjuk blev jag när jag kollade på killens papper…..han får tillbaka 16000:-!!!!
Amor vincit omnia
#21 å du e avundsjuk? jag får ynka 310…så nu e jag riktigt avis på dig ;)

tror jag får runt 500kr… *blä*
#9 Kolla med din revisor. Jag brukar få tillbaka redan i maj/juni. Så det går att få pengarna tidigare som egen företagare :-)).
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

grattis! jag fick ox´å pengar tillbaka…18 kronor:p hahaha
jag fick 3641kr och allt det ska gå till saker till illrarna =) ska skämma bort dom riktigt mycket

13500kr som ska gå till att betala skulder tyvärr.. hade ju varit roligare köpa nått kul…

Om jag inte räknat helt knas ska jag få ca 20 000:- tillbaka.

Usch, jag har 12600 i restskatt…
#28 Jösses de låter ju inte helt fel hur lyckas man med nått sånt.. hade ja o(xå och många andra säkert) oxå gärna lyckats med :)
#29 Men så mycke i restskatt låter ju mindre kul :( Lider med dig!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Fick tillbaka 198kr :) Superglad eftersom ja trodde ja skulle få 5000 i restskatt sen ja tagit ut lite fonder.
Liten fråga här, Vart vänder man sig om man vill gå ur svenska kyrkan?
Och går det att gå med igen typ när man skulle vilja gifta sig?
# 31 Du ringer den församling som du är med i och begär urträde. Du får hem ett papper som du fyller i och skickar in. Sen får du ett bevis om utträde.
Vill du gifta dig i kyrkan räcker det att en av er är med i svenska kyrkan. Jag antar att det går bra att gå med i svenska kyrkan igen om man vill. Annars vet jag att man får gifta sig ändå men får betala för det om ingen är medlem i svenska kyrkan.
Sara

What? Vilka är det som får deklarationspapper?
Jag har varit anställd som vikarie sen i November förra året. Ska jag deklarera då? Hur gör man? Omg.. Jag känner mig lost.

Själv är jag med i svenska kyrkan då jag tycker delvis de gör bra saker men jag kan delge ett tips som ag tyvärr inte kan använda i år då jag vart sjukskriven i över ett år pg av min fot…
Jobbar du extra? Pendlar du till jobbet? Med buss eller bil eller så,,, Då kan du dra av dina resor och slippa 8000-kronors gränsen eller var den nu bruka ligga på…
Detta gäller enbart om du är timvikarie och inte fast anställd…
På så vis bruka jag få igen uppåt 10.000 kronor…
#33 Alla får väl deklarationspapper? Har du inte fått nått ännu kanske du ska ta och höra med skatteverket..
#34 Dra av för resor kan du ju göra även om du är fastanställd det har inget med anställningsformen att göra .. Mina resor med bil har jag dragit av i flera år och jag har varit fastanställd under den tiden.. gränsen för att få tillbaka på resor till och från arbetet ligger på 7000:-..:)