Att beställa från ferretdepot.com
Hepp!
Nu börjar jag fundera på att beställa massa roligt till tösarna från ferretdepot.com
Men… Är det någon som beställt färifrån tidigare? Går det smidigt med leverans och såå?
Dras betalningen först efter att varorna skickats och hur lång tid bruka det ta? Brukar tull avgift tillkomma?
Tack på förhand :D
//Belinda aka Zandrama

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har beställt därifrån men de var länge sen så kommer inte ihåg detaljer men tror de fungerade bra iaf:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tull och moms ska du nog räkna med, kolla dessutom om du ska köpa stora saker så dom vill frakta till sverige. Vet att jag och några andra försökte köpa från utställningsburar från usa för några år sedan med de flesta skickade inte och de som gjorde det då va frakten snordyr.
Men vet att de finns ett par här på forumet som beställt från ferretdepot och ja tror dom varit nöjda men att ja tror de flesta fick betala tull och momsavgifter så de e nog värt att räkna på de så man inte gör en dyr affär i slutändan.
Kan man så kan de ju löna sig att leta affärer inom EU som kan ha samma saker som USA, inom EU betalar man nänmligen ingen tullskatt eller moms :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#1 ah vad bra :D
#2 Ah ok, attans xD Hittade ju så många roliga saker där som jag inte hittat i någon butik inom EU :/ Men det var inga rejäla stora saker, möjligen transportburen, men verkade inte vara några problem för dom o skicka till Sverige (kanske för att den är mindre om den är "nedmonterad".
Man kan ju kanske "hoppas" på att dollarn sänks liiiite mer nu så kanske det inte märks så mycket på tull o moms xP
Någon som råkar ha en bra länk hur man kan räkna på tull o moms om man nu ska beställa så man vet vad man kan räkna med? :)
Åh, och hur gör dom med betalning? Dras den direkt eller drar dom den först när varorna skickas?
//Belinda aka Zandrama