Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 778 ggr
reira
0

NU har jag ett husdjur!

Jag tror jag gråter av lycka! Samson har visserligen blivit mindre och mindre skygg sen han fick ett super thru way - rör och börjat leka på allvar. Till och med med mig och inte bara med katten och Alba. Han har också varit mycket lättare att lyfta upp och har inte backat lika mycket när man ska ha tag på honom samt att han sover djupare.

Idag lyfte jag upp honom och tvångskramades lite och när jag skulle släppa honom och han fick gå så låg han för första gången kvar frivilligt utan att åla sig ner på golvet från soffan! I säkert en kvart låg han med huvudet bredvid min hals och bara njöt av att bli klappad! Nu när han varit hos mig i 8 månader (kom som 6 månaders tonårsvalp) börjar jag på allvar känna att han är trygg här hemma och litar på mig! Ville bara dela med mig lite! :)

Bogey
0

Visst är de härligt när de på eget initiativ stannar kvar och myser, eller t.o.m. kommer för att få lite gos.

[Nathalie62]
0

:-)

[Thiah]
0

Låter  mysigt Skrattande

Nussen
0

# 0. Det är den absolut bästa känslan som finns. Förra helgen skuttade Lillstrumpa upp i våran säng och somnade där för första gången så himla supermysigt Glad

[Thiah]
0

#4 här hemma har kattflickan just gjort liknande framsteg och det är ju så att hjärtat smälter

reira
0

Ja! Och det har hållit i sig nu ett par dagar! Han har mognat på sig :)

kredka
0

Go go brorsan! Vad härligt att läsa att det går så bra för han :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

JossanH
0

Visst är det så man vill göra världens längsta "naaaaaaaaw"-ljud när något sådant händer. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Saga85
0

#8 Japp, ett världslångt naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw-snufsljud Kyss

Så mysigt, reira!

Var med om en liknande gosstämning här hemma då Zingo gick och la sig tätt emot mig för att sova, inte för att nafs-i-tån-nu-vill-jag-leeeka.

VeronicaKahlbäck
0

Åååh vad mysigt:-) jag blir alldeles tårögd när mina djur gör framsteg som man tror dom mår bättre av!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

reira
0

Superglad!

Han har inte kelat så mycket mer men backar nästan inte alls när jag lyfter honom och verkar inte ett dugg rädd längre :) Med så mycket framsteg är det nog snart dags för en päls nummer tre här hemma :)