Varaktighet på supleroinchip
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När vi chippade Ozzy så fick vi höra att chippet varade i ca 2 år. När jag var inne för att ge Ozzy sin andra vacc för någon vecka sen fick vi höra att det bara varade 1 år.
Vi har nu börjat plussa ihop ett och ett och misstänker att chippet börjat ge me sig. Han har inte börjat få kulor, lukta eller försöker para sig med sina gosedjur ännu :) Men han har blivit VÄLDIGT disträ helt plötsligt med vart toaletterna är… 90 % hamnar utanför lådorna och 10 % i :(
Hur länge har ni väntat med att chippa om? Jag vill inte gärna göra kirurgisk kastrering ännu pga risken för binjuretumörer.
//Pernilla
Hittils har mina implantat hållt 18 månader och 26 månader på 2 av mina honor , på mina andra håller det ännu efter mellan 1-1,5 år. Hur länge det håller varierar helt klart på individen.

#1 Har dom sagt något till dig om när det är dags att chippa om?
Det märker jag ju själv när de går i brunst igen ;)
Annars tror de flesta veterinärer att det håller lika länge som på hund.. dvs. 6 månader… men det stämmer inte direkt (även om det så klart säkert finns undantag).
Att han sätter sej utanför lådan behöver inte ha med det att göra, det kan komma perioder då dom rackarna helt glömmer bort vad lådan ska användas till.
Vänta med att chippa om tills du ser tecken på brunst (lukt, större kulor, ridande på diverse föremål osv).
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Har bara chippat honor ännu och på dem har det varat lite över 2 år på.

Den av mina som haft längst (Amon) har haft det i dryga två år nu. Börjar misstänka att effekten är påväg ur nu, men det har hållt längre än jag trodde det skulle göra.
Chippade min första iller för snart 3 år sedan, och det sitter i än…

På tjejerna har de nu suttit i 16 månader och fungerar än sålänge som det ska:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus