allt en iller behöver för att må bra :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad vill en iller ha? och vad behöver den för att må som bäst?
Kräver dom mycket igenligen , dom är ju rätt lätt roade? :)
tacksam för svar! :D
Bolåda eller annat krypin med sovpuff eller hängmatta där de kan boa in sig ordentligt. Gärna fler en ett ställe.
Rör att springa i och kanske nått att klättra på/i.
En grävlåda är heller inte dumt, finns en tråd om just det här inne.
Många illrar är samlare så några lämpliga leksaker/samlarobjekt kan vara bra. Vår Imie t.ex. gillar bollar, särskilt klädda bollar av tennisbollstyp.
okejj gillar dom att vara ute o promenera t.ex?
är dom känsliga mot kyla , ska man undvika att ta ut dom när det är kallt? :)
Tack!
Jag har tre st illrar och ute promenader är ingeting för någon av dom. Alla är olika så fort vi kommer ut så går dom och gömmer sig i rabatten.
Och leksaker är dom inte ett dugg intresserande av. dom föredrar och ta mina strumpor och skor och gömma under sängen elr på andra roliga ställen, så man få leta som en tok när man ska iväg.
Så det är ju rätt olika från iller till iller, Så om du funderar på att skaffa eller har en, får du nog prova dig fram rätt mkt! :D
Haha gulligt! ja jag får väl testa mig fram , för tanken är ju att jag ska skaffa iller sen :D
precis! :D alltid det bästa eftersom alla är så olika, men iller är verkligen det bästa jag skaffat mig. Dom är så rara och olika personligheter allihopa. Det enda negativa på min minsta är att hon är ansiktsbitare och biter hårdare under lek. Men det är bara och forsätta säga ifrån och se om det hjälper! :o
En iller behover bo fritt i ett illersakrat hus med kvalitets foder och massvis av sovplatser for att ma som bast. Lite tunnlar och leksaker och en matte/husse att terrorisera.
Det ar valdigt individuellt hur svar-/latt roade illrar ar till exempel min grabb ar en riktig angel, det anda han gor ar att bada i vatten skalen och han baddar garna med mina strumpor men aven han kraver en del typ att han vill ga ut ibland och jag har fatt lov att bit trana honom samt lara honom att ga pa toan och liknande saker vilket kan vara ratt kravande, lite som att dressera en liten hundvalp.
Som ovan skriver har hon en ansiktsbitare… Jag har en iller som vill konstant pussa mig i ansiktet sa att jag far stora munsar och irriterad hy som om jag vart ute i solen for lange vilket ar lite jobbigt ibland men som du ser kan illrar vara helt annorlunda an illern brevid da de ar individer sa dagen du inforskaffar din egen iller ar det bara att testa dig fram vilka leksaker och annat som du behover da de ar sa olika.
Medarbetare på matlust
Min lillkille är glad för att gömma allt han ser, gummileksaker undviker jag ge honom för han hugger sönder på noll tid, han älskar också blommor så han fick en i inflyttningspresent :-D
#2 Våra gillar att vara ute, både på tomten och leka med oss och gå promenader men förvänta dig inte att de går promenad som en hund 
När vi har dem ute och leker på tomten brukar vi fästa ca 3m färgglatt lätt snöre i selen. Då kan de röra sig nästan fritt och vi ser ifall de far in under buskar, verandor eller uthus.
okejj, ja det verkar verkligen vara olika :) tack för alla bra svar :D