Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1822 ggr
Jobin
0

Trio söker nytt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter något års mognad har jag bestämt mig för att det är dags för den här annonsen. Illrarna skulle kunna få det bättre hos någon annan och jag behöver gå vidare i livet utan dem, även fast det tar emot.

Jag försöker hålla det lite kort. Kolla länkarna för lite mer info, bilderna är gamla dock.

Äldst först: Tuva, sex år. Väldigt mysig och nätt tjej som inte gillar hårda brottningslekar med de andra utan hellre busar med människor, helst nya sådana. Hon är väldigt bra på att sälja in illrar hos folk som inte träffat illrar förut. Hon kommer gärna och sover några timmar med en i sängen. - http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_ilder?dbnr=2584

Sid är grabben. Tre år gammal. Han har alltid varit en väldigt försiktig kille, jag kan nog räkna gångerna jag behövt säga ifrån gällande bitande på en hand. Han kan vara lite mer reserverad/motsträvig med vem han ska mysa hos men har man väl vunnit hans hjärta tar han gärna en ryggmassage och sovstund i knät. http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_ilder?dbnr=2691

Tari, två år är den med mest fart i och störst behov av stimulans. Hon vill vara med på allt och busar gärna lite mer rejäla brottningslekar. Hon kan behöva lugnas ner ibland vid busbitande, men det blir inte mer än någon rispa på handen när jag har fått säga ifrån. Hon lyssnar väldigt bra och lugnar ner sig med lite kel, för att sedan röja vidare… Tari är chipkastrerad. http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_ilder?dbnr=3237

Alla illrar äter rå mat i nuläget och det önskar jag att de ska få fortsätta med, alternativt halvbarf. Jag vill i första hand att de ska flytta tillsammans och enligt min erfarenhet gör de sig inte något vidare med andra illergäng. Kanske de skulle kunna komma överens med en yngre iller. Där är även två uppfödare som ska få säga sitt innan en flytt blir av. Bilden är på Tari och Tuva för ett drygt år sen.

Hör av dig/er till mig på robinblaj@gmail.com vid intresse.

mvh Robin

Jobin
0

Vi finns i stockholm glömde jag nämna. De är försäkrade, vaccinerade, chipade och har pass.

MimmieM
0

Jag kan försäkra att Tuva och Sid är världens bästa illrar! Tuva är nog kanske världens goaste iller <3
Synd att du måste göra dig av med dem Jobin, jag vet att de hade det jättefint hos dig!

Carpe Diem

Sarah
0
Sarah
0

Jag hoppas verkligen att du hittar ett bra hem till dem. Tråkigt att du inte kan ha kvar dem.

FerretCrow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tråkigt. trodde faktiskt att du var en av dom personer som jag aldrig skulle se en sådann annons ifrån =(

skrollan
0

Ja, det är fina illrar som Jobin har

Sara
0

# 5 Allt kan hända. Jag befinner mig i samma läge, skillnaden är att mina ska bo på foder hos en vän. De är fortfarande "mina".

Jag trodde aldrig jag skulle lämna bort mina men ibland fungerar det inte som man vill och det är ett fruktansvärt hårt beslut att ta.

Sara

FerretCrow
0

#7 jo allt kan hända och det är ju absolut inte så att jag klankar ner på honom alls. Och i din sitts förstår jag ju oxå då jag satt i samma sitts med småbarn men vi löste det på annat sätt ;)

VeronicaKahlbäck
0

Det blir inte alltid som man tänkt sej, tyvärr.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Meteora-inx]
0

Hej Robin!

Har mailat dig gällande dina illrar Glad Hoppas dem finns kvar!

[Billkampfisk]
0

Hoppas illrarna får komma till ett hem där dom får stanna livet ut!

Sarah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liten bild på Nefertari när hon är 10,5 v :)

ElinaPersson
0

#12 åh gud va bedårande!! Kyss

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Jobin
0

Det verkar bli en flytt på prov för Tuva. Sid och Tari söker fortfarande hem, tillsammans. Vi håller tummarna för att rätt hem dyker upp snart!

Tack för alla snälla ord om dem. Jag kan bara hålla med, de är helt underbara.

Jobin
0

De fick flytta tillsammans. Jag tror och hoppas allt går bra. Tråden är inte aktuell längre alltså.

VeronicaKahlbäck
0

# hoppas allt kommer gå bra och va roligt att dom fick flytta tillsammans då dom faktiskt levt ihop förut.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

skrollan
0

underbart att dem fick samma hem alla tre! :)

Sara
0

Härligt!

Jag låser tråden.

Sara

Jobin
0

Puttar upp. Illrarna fick komma hem igen då det inte fungerade riktigt för nya ägaren.

De söker fortfarande hem alltså.

UlrikaD
0

#19 Men nej, vad trist:(

Jobin
0

Det är lugnt. De charmade människorna totalt men ville inte under några omständigheter dela hus med en vovve Flört

JossanH
0

Hoppas det kommer fler bra hem som de kan charma :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tinto
0

Åhh, bildlänkarna funkade inte men hjärtat storknar ju när jag läser om dem. Har själv bara katter (4 st) men en enorm illerlängtan.

Jobin
0

Nu har de flyttat till ett nytt kalasbra hem så tråden kan låsas.

Sara
0

Härligt!

Sara

Inlägget är låst för nya kommentarer