Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 811 ggr
Saga85
0

Zingo på filmkväll

Ja, så var man äntligen hemma efter en filmkväll hos en vän i Majorna. På vägen dit satt jag bredvid en kvinna som undrade om det var ett marsvin. Det skumma var att hon själv hade marsvin, så det var en väldigt underlig fråga… När jag kom till Majorna kom det ftam ett barn och undrade om man kunde ge illern TicTac.

Efter en nogrann rundtur för att plocka bort plast och gummi (leksaker) under säng, bokhylla och fågelbur fick Zingo komma ut och checka in den nya platsen. Gojorna fick sitta i buren - trodde först att det skulle vara för gojornas skull, men när jag lyfte upp Zingo mot buren för att han skulle få nosa var det snarare ena papegojan som verkade mer stöddig, och Zingo ryckte undan.

Ner och undersöka lite mer, och han var så duktig så och gick på det tidningspappret jag lagt ut. Vännerna var lite försiktiga i början - de var ju vana vid Majas förkärlek till blottade anklar och tår, men bara en vän fick sig ett litet nafs i strumpan, men mest gick han runt och slickade lite på fötterna Tungan uteHörde ett pip och såg att vi missat en pipis, så den slängdes in i buren. Lekte rövare (fast inget poppande), tills efter halva filmen och däckade i transportburen. Vaknade till och lekte lite till och ville inte alls in i buren. Fast somnade på resan hem, och väl hemma pigg som en mört och poppade runt som en galning fram tills för någon timma sen.

Så skönt. Då kan Saga också få sova…

Bumblebitch
0

Var finns den där gillaknappen nu när man behöver den? :P

JossanH
0

Så sött :)

Det är så kul när man kan ta med dom!

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Sötaste Zingo!! Tror Maja var med i tanken och kollade på film också.Skrattande

Saga85
0

#1 Facebookskadad? Oskyldig

#2 Javisst är det! Sen är det ju helt klart kul för Zingo också att få nosa igenom ett nytt ställe och folk. Kommer nog bli ännu roligare när han växt i sin sele så man kan ta med honom på picnicar.

#3 Det bränner lite i hjärtat, men nog finns hon kvar Gråter

Men visst är han för söt, den där Zingo. Poppar runt mig i soffan nu. Tror han vill leka Flört

JossanH
0

Jag tror vi vill se bilder :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bumblebitch
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Liiiite bara! Tungan ute Men erkänn att det hade varit bra att ha här då och då?

Saga85
0

Jag har tyvärr ingen kamera och han som tog kort gjorde det med sin mobilkamera. Kanske kan fråga om bilder om ett tag, men just nu är han nog upptagen med bebisen han och hon som blev biten i strumpan fick inatt Kyss

Sara
0

# 7 Menar du att bett i sockan kan sätta igång förlossningen? Tungan ute

Nån som har en iller i närheten av Alingsås som kan komma och bita mig?! Flört

Sara

Saga85
0

#9 Jo, srew alla "knep" - det är ett litet illerbett i strumpan som gäller - och 2 dygn senare ploppar det ut en liten tös. Undrar om det blir en pojk om det är en hona som nyps.

Men Sara, är du havande?! Och vad har hänt med dina illrar?

Sara
0

# 9 Jag var beräknad tills igår så nu är det övertid. =) Dock var detta inte planerat och jag kommer att bli ensam mamma.

Illrarna bor hos Nettan utanför Skövde i fosterhem numera. De ska bo kvar där tills de dör om inget händer men jag står för allt. =)

Sara

Saga85
0

#10 Min vän var också beräknad igår - fast den bebben var bara 9 minuter över tiden.

Förstår att det kan vara svårt med illrar när man ska bli ensam mamma. Har en annan vän som är beräknad i december någon gång och även hon kommer bli ensam mamma (dock planerad) och har papegojor. Den ena är väldigt "mammig. Men nu får hon åtminstone några månader på sig att "testa" hur han fungerar med bebis.

Lycka till, hoppas bebben tittar ut snart. Du kommer bli en bra mamma (har ju varit en bra illermamma) Kyss

Sara
0

# 11 Det var helt klart det svåraste jag nånsin gjort när jag lämnade dem, hade jag inte trott det var det bästa även för dem hade jag slitit ihjäl mig för att fixa det men jag tror helt enkelt de hade blivit lidande. Eller ja inte lidande som i misskötta men få mindre tid, mindre aktivering, mindre utrymme osv. Å då har de det bättre hos Nettan med fler kompisar och bli pysslade med som de förtjänar och är vana vid. =) Men usch så svårt det var att åka därifrån utan dem.

Haha, 9 minuter skulle jag kunna ta. =P I värsta fall får jag vänta tills den 19:de innan de sätter igång mig.

Fåglar och just gojor kan väl bli rätt svartsjuka har jag för mig? Hoppas allt går bra för dem.

Just att jag skulle bli själv var inte heller planerat även om graviditeten inte var det heller. Men han drog när jag var tre månader gången och vad gör jag liksom? Jag älskade ju redan ungen. =) Men det kommer säkert gå bra, det måste det ju liksom.

Tack! =)

Sara

Saga85
0

Hur har det gått? Har plutten tittat fram än?

Jo, de kan vara rätt så svartsjuka. Får hålla tummarna för att det går vägen iaf.

Ok: Zingo på filmkväll #2 -

Var hemma hos samma vän. Ena gojan fick vara ute (den som nöjer sig med att sitta på burtaket). Och note to self - lämna inte en iller ensam i ett nytt rum, även om det bara är för att göra en kopp kaffe. Hörde plötsligt hur Jocke (gojan på burtaket) började skrika till. In i vardagsrummet och såg en Zingo med nosen i blomkrukan, jord på golvet samt vattenglas välta. Haha, var som om Jocke skällde ut Zingo.

Och vi som just hade klippt han klor. Kanske skulle han visa att han var en riktig man som skulle skita ner sina "naglar" efter pedikyren Tungan ute

Sara
0

# 14 Nope, hon är envis och vägrar att komma ut. =D

Sara

Saga85
0

#14 Hon trivs väl bra i din varma goa mage Skrattande

Sara
0

# 15 Antagligen.. =P

Sara