Trött på allt skit.. :S
Jag är trött på att alltid bli skitkastad för allt jag gör eller säger. Varesig det kommer från hjärtat eller fort skrivet på mobilen så får jag skit.
Jag känner mig inte välkommen här och tänker därför inte tränga mig på. Det är väldigt synd att jag blir tvungen att lämmna för nu har jag ingenstans att gå med alla iller frågor som jag ioförsejj bara får skit för att fråga endå… Dessutom finns det folk här som endå är ok mot mig men..
Likadant som jag måste lära mig att ta kritik och VISA mer att jag faktiskt lyssnar på det ni säger måste ni alla lära er att FRÅGA om ni tror att saker oting är så skitigt som ni säger. för det är fan inte alls så!
Jag blir fruktansvärt ledsen att veta att jag gör ALLT jag kan för min Illers skull. Satsar allt på henne, för att sen få höra här på forumet hur skitig och dålig jag är.
Ärligt talat tycker jag att hela Iller i Fokus är FYLT av folk som heltenkelt inte har något bättre att göra än att snacka skit om folk.
Ända sen jag LOGGADE IN första gången här och nämnde att jag letar efter en Iller fick jag skit… på engång,
Visst jag ångrade mig med Chinchillorna och sa redan då: JAG SKA ALLTID HA CHINCHILLOR. Men saker händer, Det vet vi alla.. Anledningen till det är för att jag inte kan ha kvar dom då platsen där dom står nu helt plötsligt omedvetet MÅSTE användas och bla bla…
Jag har förklaringar till allt men orkar inte för det är ingen som orkar bry sig endå… Det är synd att jag kanske tas som en omogen tönt osv… Men ärligt talat så är det vad jag tycker om er också.
Så ja… Det är väl somsagt synd att jag måste lämmna för det är iaf bra ställa att få svar på.. Varesej jag måste bli förbannad eller itne så får jag ju trotsallt svar. Men sluta för fan att tro att jag är en sån jävla hemsk människa! För det är jag inte. Och min iller mår jjätte bra och alltsådär.. Så SLUTA TRO SKIT OM MIG! Ingen av er känner mig eller har ens en GLIMT om hur sakeroting ser ut för mig. Så ni ska fan inte börja smutskasta mig innan ni ens vet vad jag HETER!
Men antar att det här är enda sättet att få stopp på all skit osv.. Trodde tillenbörj att detta var ett fredligt forum där vi pratade lungt och snällt om illrar. Men enda sen jag blev medlem här har jag varit trött och arg istortsett hela tiden pga all skit jag får här.. Ingen människa orkar höra hur dålig den är hela tiden när den faktikst gör sitt BÄSTA!
Jag undrar hur extremt mkt skit jag kommer få för det här också.. :S
Men ja… Tror iaf att jag ska lämmna .. Så ni får hitta ett nytt mobboffer… Och jag får hitta ett nytt ställe där jag kan få koll på iller frågor osv.. Eller göra en ny inloggning och helt enkelt försöka låtsas vara ngn annan och bara skriva lugnt och bra och försiktigt för svar på frågor… Hursom så lär ni inte höra mer från mig iaf…
Antar att inte det spelarngn roll men hoppas ni är nöjda att veta att ni ger folk så mkt skit att dom inte ens orkar vara på en jävla internetsida… Hoppas ni mår bra! :) Hejdå.

Tycker det är tråkigt att du i ena sekunden säger:
"Antar att inte det spelarngn roll men hoppas ni är nöjda att veta att ni ger folk så mkt skit att dom inte ens orkar vara på en jävla internetsida…
Ärligt talat tycker jag att hela Iller i Fokus är FYLT av folk som heltenkelt inte har något bättre att göra än att snacka skit om folk."
Och sen skriver det här: Så ja… Det är väl somsagt synd att jag måste lämmna för det är iaf bra ställa att få svar på.. Varesej jag måste bli förbannad eller itne så får jag ju trotsallt svar.
Så hur är det? Är alla dumma jävla idioter somt spottar och svär omkring sig. Eller får du svar på dina frågot?
Det är inte så j-vla roligt att sitta i andra ändan och svara på fråga efter fråga efter fråga när den som ställer frågan tycker man är dum i huvudet och borde hålla käften heller. Har du tänkt på det?
Man svarar och svarar och svarar och sen får man bara skit tillbaka.
Har du någon aning om många frågor samma människor svarar på privat flera gånger i veckan och får ett TACK som svar. Ett tack för att de slapp göra samma misstag som andra. Men det är någonting som verkar helt främmande. Jag är väl så jäkla gammal att jag missat att det inte är populärt längre.
Så om man ska hårddra iFokus så kan man ju lika gärna vända det och säga att iFokus är fullt av folk som inte kan lyssna på råd, gör som de vill i slutndan ändå och spottar under tiden på de som vill hjälpa.
Så kan man ju också se det.
Ett lätt sätt att få slut på dina "problem" är ju att nästa gång du frågar någonting, skriv exakt vad för svar du vill ha, eller att du redan har bestämt dig så kan vi andra scrolla förbi den frågan och göra nåt vettigare istället.
Och att jag, personligen ifrågasätter omplaceringar extra mycket är väl att så otroligt många hamnar i mina händer i jakt på nytt hem när de blivit dumpade. I vanliga fall så är det en iller här, två chinchillor, där några hamstrar där. Det beror helt enkelt på hur många djur vederbörande har samlat på sig innan de tröttnat.
För några månader sedan så hamnade 32 guldhamstrar här några timmar från döden. Ordnade hem till allihopa på en vecka.
Men det är alltid någon annan som ska städa upp skiten efter någon som tagit sig vatten över huvudet.
Och helt ärligt. Du skaffade chillor för några månader, de ska säljas nu. För helt plötsligt behöver du platsen de står på?! Innan sa du tidsbrist.
Och gerbilerna skaffade du för en månad sedan och de ska du sälja för du har inte tid med dem, och är inte hemma så mycket. Det låter ju jättebra att ha iller om man inte är hemma så mycket…eller vänta nu, hur var det nu med det?
En månad? Har man inte bättre framförhållning än så, ska man kanske ta en paus och fundera på vad man vill egentligen och inte gå och impulsshoppa djur för att man just i den sekunden tyckte det var en bra idé
Vad händer om tre månader när illrarna tar upp för mycket plats? Får de flytta då?
Nej, de ska ju naturligtvis stanna för evigt. På samma sätt som chillorna skulle det, och gerbilerna. Men saker och ting kan ju ändras. Men om saker och ting ändras så fort som på en månad. Då är det en ännu större anledning att kanske vänta lite med mer djurinköp.
Det vimlar inte av omplaceringar för att det ska vara lätt att prova dem som ett par tofflor en stund, sen lämna tillbaka och prova på nästa. Och det är inte ens personligt mot dig. Du är inte ensam om att göra så, men det gör det inte mer rätt.
Så att gnälla på oss som i tråd, efter tråd, efter tråd, försöker bena ut dina problem, komma med tips och råd blir spottade i ansiktet i slutändan för att man poängterar någonting som du inte håller med om.
Ja, då blir iallafall jag riktigt sur och grinig!
Det får mig inte att vilja lämna forumet, men det får mig att vilja lämna dig åt ditt öde.
Men det hjälper ändå inte för det finns alltid någon annan "idiot" som kommer att svara på dina frågor i tron att de hjälper. Tills du ledsnat på dem med.
Du är lite som historien i "Peter o Vargen". Som ropar hjälpa och alla kommer springande. Men hur länge? När du verkligen skriker hjälp så är det ingen som kommer att vara kvar att svara dig.
Nu ska jag sätta mig och svara på några mail med frågor från folk som faktiskt hör till den utrotninsortade arten homo sapiens som skriver tack i sina mail. Jag uppskattar dem mer och mer. Fast det vet de. Jag talar om det för dem och säger TACK för att sådana som de finns!

men herre jesus pöjk! I ärlighetens namn anser jag att du gör helt rätt i att komma iväg ifrån forumet! i alla fall tills du gått en svenska lektion eller två, för att du sitter och läser in en hel bibel i ett svar på knappa två meningar!
Du kan väl endock inte på fullaste allvar tro att du kan ställa en halv fråga och tro att du bara ska få ja och nej svar på den?!? Speciellt när det inte finns något att säga varelse ja eller nej på?
Förlåt mig nu men snälla, väx upp, lär dig mera om livet, skaffa erfarenhet (vilket inte betyder skaffa dig mera djur) och framför sluta gå runt och vara paranoid! ALLA är inte ute efter just DIG, det kan jag lova dig!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan förstå Daniel till viss del, eftersom han faktiskt får många påhopp. Vi som inte känner honom vet ingenting om hans liv eller situation, därför borde man inte heller hoppa på honom så fort han uttrycker en känsla eller en tanke… Som t ex när han funderade på att sälja Felicia, han ville eg bara ha stöd och tips, men fick mest skit. Trist, tycker jag…
#3 Kastar man skit så får man skit tillbaka. Läs UlrikaD's inlägg.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Jo, absolut! Jag säger inte att han är lika mogen som en vuxen eller att han alltid handlar rätt
Men jag tycker också att man bör ha överseende med vissa saker, som att han är ung och omogen. (Inom rimliga gränser, förstås!) Man minns ju hur det var när man var 16 år, ju mer folk tjatade, desto mindre gjorde man…
#5 Ja, men många förväntar ju sig att folk ska behärska sig lite inne på internet. :)
Tänk att det endå var en del missförstånd här.. Fast jag värkligen gjorde mutt bästa för att bli förstådd.. Det är ju helt sjukt.. Ulrika varje gång du svarat har jag skrivit Tråden kan låsas och tack till UlrikaD som svarade på ett bra sätt på frågan. Så det du säger är unte sant. Där är jag la missförstådd igen.

#7 öhm det där var väl lite fel eller? det du skriver är med stora feta bokstäver att tråden kan låsas. inte för att det spelar någon större roll. tycker bara det är tråkigt att man knappt längre vågar skriva i dina trådar eftersom du skriker att tråden skall låsas och att vi allihopa missförstår dig. och eftersom det varit så i fem av sex trådar så kanske du borde tänka på att skriva mer utförligare för att minimisera missförståndsrisken? eller är jag helt ute och cyklar?
Ag skriver sp när jag redan fptt ett vettigt svar, meb endp fortsätter folk och alltid kommer upp ngt typ: varför ska du fråga vart bästa stället att köpa viralin är på??? Vavavvava? Har du ingen mat år illrarna???? Duvär en dålig djur ägare!!! """. Typ något sånt. När jag endå redan har fått svar

jag tror du läser in alltför mycket i varje inlägg, när du frågade om vart man kunde köpa så lades två länkar upp. ja, när du sen frågade om dom hade det du sökte så undrade folk varför du inte bara klickade på länkarna och kollade, det var ingen som trodde att dui nte hade råd att köpa mat till illrarna, utan dom bara konstaterade att du skulle kolla på dessa länkar. om du slutar att läsa allt som att folk är ute efter dig så kan jag lova dig att det kommer bli lättare att läsa och svara också. (och för att förtydliga så menar jag inget illa med detta inlägg alls, jag har inget otalt med dig =)

glömde skriva: ja, folk fortsätter att diskutera eftersom detta är ett forum! det hanldar om våra illar och folk har olika åsikter, det är det osm är fördelen med förumet, bara för att en person säger en sak så är inte det lag. som kloklippning, det finns flera hundra sätt att klippa klorna på och alla gör det olika just för att samma metod inte funkar med alla illrar, då är det väl bra om man kunde få mer förslag på hur man klippte klorna?

Fagmag, du är omogen och uppmärksamhetssökande, precis som vilken annan 16-åring som helst. Men om du ska vara och leka med de som är lite äldre så får du åtminstone försöka uppföra dig någorlunda moget. Ett tips på vägen är lära sig av sina misstag. Det visar en viss grad av mognad. Att göra som du, säga att man förstår sina misstag och försöker göra det bättre, sedan leta efter en iller till bara några månader efter du ens bestämt vad du ska göra med den andra illern, det bevisar att du inte lär dig av dina misstag, eller tar in något vi säger. Du hör det du vill höra, men skriver någon något annat så blir du en dampig tonårskille igen.
#12 det dör tänker jag inte ens låtsas om att jag såg
Jag tycker att du verkar förstora upp det här lite onödigt mycket. Okej, visst, det händer ibland (på mer eller mindre alla forum), att det förekommer spydiga kommentarer eller/och personangrepp. Men det bästa man kan göra då om det är personingrepp inblandade, är dels att eventuellt anmäla det till en moderator, eller helt enkelt ignorera det.
Jag är inte så mycket här på illersidan, men det händer, och jag har läst en del av dina trådar och märkt att folk är inte så elaka som du anklagar dem för att vara. Bland annat när de säger att du har velat fram och tillbaka en hel del, så får du det direkt till något negativt och att du blivit missförstådd. Velar man, så velar man, spelar ingen roll om det är om något positivt eller negativt, och att man velar är just för att man inte har bestämt sig fullt ut.
Sedan att folk blir lite på alerten av att se någon som under en tid är osäker och ber om råd om denne ska behålla ett djur eller inte, är ju rätt sjävklart. De som hänger på djurforum bryr sig ju om djur, och vill ju ge de bästa råden så att djuret i fråga behöver flytta minimalt, då det är väldigt stressande för ett djur att helt plötsligt behöva byta hem. Det är ju även därför som det är så otroligt viktigt att tänka efter, och läsa på jättemycket om de djur man har börjat få upp ett intresse för, innan man skaffar det, så att man får en så god insikt i djurets vård och beteende som möjligt. Och sedan även att man kan känna efter om djurets krav verkligen är något som man kan leva upp till.
Det finns så otroligt många 'vandringspokaler' där ute, allt från leguaner som hux flux blivit för stora, eventuellt aggressiva, till illrar och större fåglar och andra lite mer ovanliga och exotiska djur. Och dessa 'pokaler' är ju oftast sådana som har skaffats av folk (i alla olika åldrar), som inte har tänkt efter och läst på ordentligt innan.
En tråd på ett forum blir vad man själv gör den till. Ser man till att ge så mycket info som möjligt, så blir det mindre risk för en massa missförstånd.

#13 Du, samt alla andra här, vet att det är sant.
#14 Väl skrivet!
Missförstånd på en tråd där jag skrivit ca 20 minuter är ju fan kung att ni lyckas ta fram!!
#16 Eller så lyfter folk fram sina egna åsikter om situationen och hur de upplevt din vistelse på detta forum? Man måste lära sig lyssna på båda parter annars finner man ingen vettig lösning på problemet…
Jag läser själv forumet dagligen och tycker väll att vissa inlägg kan anses helt opassande men då skrollar jag bara neråt istället för att ädsla tid på att tänka "herregud så folk beter sig"..
Jag själv kan vara en sån människa som gärna drar igång diskussioner och framför mina åsikter, men i de inlägg jag skapade angående min egna iller såg jag till att bara vara trevlig och bemöta alla möjliga svar på bästa sett just för att få en så god stämning som möjligt och öka mina chanser att få en bra bemötning tillbaka..
Hoppas du förstår vad jag menar… Är själv född 93 och vet hur tufft det kan vara att kanske bli dömd som omogen det första man blir.. Men jag har även lärt mig av misstag, fått lite skinn på näsan och placerat båda fötterna på jorden.. Inte för att verka "mallig" men tror inte det är många som skulle tippat på att jag är 17 år om man kollar till mina inlägg bara…
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#17 Vilket folk har sätt själva kan jag vara mogen när jag är glad. Men det blir man inte av att dag in och dag ut få skit, Hur jag än beter mig. Jag har försökt prata typ jätte fin o trevlig gammelsvenska nästan, Det är ju ngt av det trevligaste som finns, Men fick endå skit. Asså man spricker, Blir förbannad, börjar skrika,
#18 Eller fick du verkligen det?
Jag anser att många av de frågor som dykt upp ifrån dig på sistone saknar vett. Ta t.ex. de fyra sista som handlat om omplacering av Felicia, vad för sorts iller du ska skaffa härnäst & om du ska behålla de illrar du haft på besök.
VARFÖR låter du andra rösta på vad DU ska ha för iller istället för att gå på det som känns bäst för dig själv? Som jag skrev förut så är det ingen annan än du själv som ska leva med illern i flera år framöver (förhoppningsvis).. Det är även där JAG blir sur och tycker att du gått för långt.. Det blir nästan som en frågesport av det där människorna som svarar utifrån dina egna åsikter vinner högsta pris medans vi andra som svarar "fel" blir diskvalificerade pågrund av vi vågar ha våra egna åsikter om situationen..
Hoppas VERKLIGEN att du vågar gå på din egna magkänsla en vacker dag och står för dina egna beslut istället för att låta omvärlden påverka ditt liv.
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Fast det här med mognad är inte om man är glad eller inte, är man mogen så kan man föra ett vettigt samtal även när man är arg eller ledsen.
Och så är det i livet, kan man inte bete sig på ett ok sätt hela tiden, även när man får kritik, så kommer det gå ut över dig själv. I skolan, bland vänner, när du ska jobba, på forum osv.
Så ditt humör får du lära dig tygla även om du blir arg. Det är det som kallas att växa upp.
Sara
funderar starkt på vart du vill komma med detta, allt du skrev iprincip var brist på fakta. Du vet ingenting och om det är Fagmag som varit otydlig eller du som varit trög vet jag inte .
bla med detta du skrev
"Och helt ärligt. Du skaffade chillor för några månader, de ska säljas nu. För helt plötsligt behöver du platsen de står på?! Innan sa du tidsbrist.
Och gerbilerna skaffade du för en månad sedan och de ska du sälja för du har inte tid med dem, och är inte hemma så mycket. Det låter ju jättebra att ha iller om man inte är hemma så mycket…eller vänta nu, hur var det nu med det?"
NU kan du läsa noga hur det egentligen är för det du tror stämmer inte alls och Fagmag har aldrig sagt att han ska sälja alla våra chinchillor!?
Vi bor påsättochvis med varann, och sedan i julas så "flyttade" vi hem till mej. Då tog vi med våra 2 första chinchillor som bodde hos honom innan hem till mej. Dom och min hamster och hans fick flytta in i min brors gamla rum ( Han har flyttat hemifrån) och det blev "djurrummet" .
Mina föräldrar var helt okej med det för de rummet skulle ändå inte användas.
Och rummet hade plats för mycket mer ! Som ex. En till chinchilla bur. Då innan ens iller kommit in i vårat liv var det en så underbar tanke att få 2 chinchilla honor och kanske kanske kunna para dom med våra 2 hanar!
Vi hittade 1 vackerunderbar hona som nu idag bor med vår ena hane och fungerar super ihop.
Någon månad efter det blev det iller köp. Jag var först emot det och därför blev det ett vädligt tungt ansvar för Fagmag som ensam behövde göra allt !
Men nu med tiden har allt blivit lättare, jag och många andra hjälper till med diverse saker och felicia trivs skit bra! Anledningen till att Fagmag velade om han skulle behålla henne eller inte var för hennes eget bästa och för att alla inte gillade att han hade henne. Men nu går allt jätte bra och vi ska ha henne!
Nydligen skaffade vi en till chinchilla hona som vi hade tänkt para ihop med vår ensamma hane.
Vi kan ha kvar henne och allt, vi kan ha kvar alla. Men Hon som då bortskänkes(den nya) gör det pga att hon inte trivs med att leva som våra andra chinchillor! Hon vill vara lös, jämnt!
Det kan vi tyvär inte ge henne. Därför bortskänkes hon. Men dom andra chinchillorna ska vi ha kvar så tyst med dej för inget annat har sagts.
Men ett problem har uppstått. Något varken jag eller Fagmag kan hjälpa! Min äldsta bror flyttar hem under somarn och behöver sitt rum!
Jag är helt emot det då alla djuren inte får plats längre och mina föräldrar visste inte heller något förrens nu!
Därför behöver han "platsen dom står på" Men vi ska bara försöka minska ner det till en bur ! Därför skänka bort honan som inte trivs sedan kastrera hanarna och flytta ihop alla.
Och det där med gerbilerna är samma sak , Dom får inte plats längre ! Att hacka på honom eller mej för det är samma ska som att hacka på någon som flyttar till ett mindre hus och inte får plats med alla burar längre!!
Och det där med är inte hemma så mkt betyder " Vi har 2 hem , djuren står på ett hem , när vi inte sover hos samma ställe som djuren åker vi hem dit varje dag och ger dom mat och sällskap ändå, men felicia tar vi med vart vi än åker. Så hon blir ALDRIG ensam! Och dom andra djuren tar vi somsagt hand om varje dag och dom är i ett hus med liv och min bror älskar att gå inte och prata med dom så dom har också sällskap alltid!"
Som nog alla vet uppstår problem. Och det gjorde det här, ett stort plötsligt problem.
Du får ta & lära dig att vara lite ödmjuk & acceptera ett svar för vad det är, ett svar. Acceptera varje svar du får i välvillja & tacka för dem & strunta i resten. Måste även tillägga att gammelsvenska i sig måste väll inte vara så himmla trevligt men man kan ju tänka över vad för ord man använder. Har sett dig skriva diverse fula ord bla könsord & i mina ögon så sänker man sig en hel del med sådana ord. Jag kan tyvärr bara ge dig ett ord & sedan låta dig göra vad du vill men jag hoppas att du kommer ta det i beaktning. Det gyllenne ordet är "ödmjukhet".
Väl valda ord. Kan även bekräfta att jag inte trodde att du var 17. Själv är jag 16 & hoppas själv på att låta mer mogen i likväl tal som skrift ;)
# 21 Men tänk om Fagmag hade skrivit så som du gjort nu istället för att häva ur sig otrevligheter, då hade antagligen inte folk reagerat som de gjort. Utan kanske haft mer förståelse.
Det är ju det här allt handlar om, att kunna diskutera lugnt och sansat även om man får kritik och att förklara sig. För när man häver ur sig både det ena och andra så tröttnar folk och säger ifrån = Fagmag anser att han får skit och blir mobbad.
Sara
#23 Okej ni är nöjda nu för att min flickvänn förklarade på att lugnt och sansat sätt? Nej precis Det är ni inte. Så det spelar ingensomhelst roll!
# 24 Snacka om att ta saker förgivet. Nu gör du det ju igen, istället för att vara lugn så förutsätter du att folk inte är nöjda och reagerar argt.
Sara
#25 Japp!
#21 Inte för att jag är en av dem som kräver en förklaring till allt, men det var ändå trevligt att läsa hela historien om hur allt gått till. Jag menar, självklart är det inte ert fel att din bror flyttade hem igen.
Men det är tyvärr ofta så att människor på nätet (inte bara här) dömer för snabbt och tänker saker i stil med att man inte är en bra människa eller inte är kapabel till att ta hand om djur etc etc. För att de inte VET. De VET inte bakgrunden eller anledningen. Jag tycker att Daniel har gjort rätt som inte berättat om han inte velat det, fast samtidigt får man väl då bita ihop och inte bli arg när folk i sin tur blir arga… Eller ja, haha, låter kanske rörigt..?
#24 Jag blev jättenöjd 

#21 Om du läser ordentligt så har jag inte sagt någonting om den sista chillan ni omplacerade nu. Men ni har sedan tidigare en annons på två andra chillor som säljes pga tidsbrist.
Och att häva ur sig: de får helt enkelt inte plats längre om både chinchillor och gerbiler håller liksom inte. Det är sådant man planerar för.
Och då finns det ingenting som inte säger att inte illrarna får plats heller.
Och om ni har tänkt kastrera de vuxna chinchillahanarna och sätta ihop dem i en bur så kommer ni att lösa platsproblemet jättebra. Med tanke på att man inte kan sätta ihop vuxna hanar, kastrerade eller inte. De kommer att slå ihjäl varandra.
Men återigen, leta reda på fakta verkar vara svårt. Och jag blir irriterad när man inte tar reda på saker innan man gör dem. Det handlar om levande varelser fortfarande.
# 26 Å då lär nog folk fortsätta att reagera hårt på det du skriver. Om du vill att folk ska respektera dig, får du respektera dem. Blir du otrevlig, lär folk bli otrevliga tillbaka. Det är så livet fungerar och tyvärr lär du få problem hela livet om du inte börjar kontrollera dig.
Du lär inte få behålla ett enda jobb om du fräser åt kunder eller är otrevlig mot chefer och arbetskamrater.
Sara
#27 Vad bra. Hoppas att folk förstår lite mer.
så jag skulle planera något som ingen trodde skulle hända ?
Alla vet att problem uppstår ge dej.
#28 menade jag.
#28 Här kan jag erkänna att jag faktiste inte hadde en aning om det! Som tur va sitter dom ju inte tillsammans ännu, Men det trodde jag inte om chinchillor!!
att dom skulle slå ihjäl varandra alltså.
Så där erkänner jag mitt fel!
Ska ni inte börja kalla Fagmag för TROLL oxå som ni gjorde för några år sedan om en medlem.
#34 Vad menade du med det där?
BTW
Jag är skyldig dig en ursäkt Billkampfisk, Du nämde något om Svängdörrar i Rumpan och jag missupfattade det till att du trodde jag hadde våldtagit Felicia pga en kompis sa att det betydde det, Och det var därför jag blev rå förbannad på dig. Men visade sig att det utrycket är ju något HELT annat.
Så det ber jag hemskt mycket om förlåtelse för!
#35 Du skrev nog fel för jag har inget med det att göra om felicia.
Men för typ 1-2år sedan så blev en medlem kallad för troll och alla skrev skit om den medlemen i en tråd som dom hade låst i en tråd som (omplaceringar)
Nja du har skrivit något ang det. :) Men jaja. Ber iaf om ursäkt, Varesej du vet varför eller inte ;P
Varför blev den kallad Troll för? Det var ju nästan omognare än mig att gå runt o kalla folk för Troll…
#37 Ok, Tänk dig så här att hela detta forum mot 1 person som vi kan kalla 1an och alla på detta forum kallade 1an för troll la ut massa bilder på troll och så, mer vet jag inte då jag inte är så insatt i detta forum.
#38 Men det var ju extremt omoget??
Och ber om ursäkt igen för jag såg att det var Ulrika som hadde skrivit det..
Så ursäkten går tll Ulrika D
#39 Ja det var det.

Med svängdörrar i rumpan menar jag illrar som flyttar från hem till hem till hem. Som aldrig får känna sig hemma någonstans innan de måste flytta igen.
#41 Jag vet. Men missupfattade det innan
Ett "troll" är en person som blir medlem på forum endast för att skapa debatter, reta upp och spela ut folk mot varandra. Det är ett allmänt uttryck för sådana människor på nätet. De har oftast INGET med forumet att göra mer än att reta upp folk.
Och ja, vi har haft vår beskärda del av "troll" här inne. Människor som inte är "äkta" utan hittar på historier för att skapa osämja.
Sök lite på nätet och ni finner att troll finns överrallt. Blir historierna för osannolika kan man misstänka att det rör sig om troll.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#42 Ville bara förtydliga det ifall det var någon mer som missuppfattade det.

Nu ska jag vara sådär tråkig.. Det enda som enligt mej blev annorlunda när din flickvän kom in och skrev var att vi fick ÄNNU en version av hur saker och ting gått till.. Tycker inte att du gör annat än att hugga, vilket du har gjort ändå sen början, vad det än handlar om. Varför skulle det inte gå att ordna annan plats för burarna? Personligen skulle jag göra allt för mina djur och det innebär att slänga ut möblerna om inte djuren får plats, dom betyder ju liksom mer än en byrå…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#45 Jaa Vermonica men vi lever tyvär i ett annat liv! I våran familj vill folk inte ens ha med djur att göra. Och därför kämpar vi livet ur oss för att kunna ha dom! OCh nu ska hennes bror ha tbx sitt rum där dom står.. Och det finns ingen annanstans, Vi bestämmer inte. vi är 16 år och bnestämmer inte! Vi blir TVINGADE.
snälla du? Jag vill väll också göra allt för mina djur!
Det går inte för att dom får bara vara på övervåningen. På övervåningen bor det nu 6 personer. trångt. 3 sovrum ett data rum och 1 toa.
Jag kan inte ha chinchillor i mitt sovrum då jag är lite liiiite allergisk men reagerar bara på det om jag sover med det och andas in det hla tiden. Ska jag ha dom i mina bröders sovrum?
Nej jag får inte det och jag kan inte det.
Vi bor hos våra förädlrar. Vi kan inte bestämma allt ! Det ör fullt i mitt hus då denna dumma oväntade hemma flytt inträffade.
Om du inte tror att jag har och vill kämpa tror du väldigt fel.
Jag älskar mina djur och vill göra allt för dom minst lika mycket som du!
Så tyvär , väldigt synd så handlar det inte bara om en byrå. Mitt rum är litet och trångt. Jag och Daniel bor i det lilla rummet. Resten är andras rum och dom vill inte ha stora burar där !
Därför var det så underbart att "djurrummet" kom till, som jag tyvär nu inte kan ha kvar.
Somsagt det är hemskt och det var oväntat.
Så Jag gör allt jag kan, Daniel gör allt han kan. Vi ska ju inte ens sälja alla??
Vi ska bara ge bort en chinchilla hona som inte trivs och kanske kanske ge bort gerbilerna ifall vi inte kan få plats med dom!
Jag vill ha kvar dom och hoppas på det. Men om rätt person dyker upp och jag inte kan ordna en plats åt dom får det tyvärr bli så att dom får flytta.
#45 Dessutom har ni uppmärksamat JÄVLIGT mycket att vi bara är 16 ( min tjej 17 ) men NU helt plötsligt har inte det betydelse? Att vi är unga betyder att vi bor med föräldrar! TÄNK PÅ DEN!
OCH KOM INTE O KLAGA O SÄG: NI SKULLE TÄNKT PÅ DET INNAN! FÖR VI KOLLADE 10000 GÅNGER IJNNAN VI KÖPTE DOM! ALLT VAR GLASKLART OCH OKEJ! SÅ NI FÅR FAN SKYLLA PÅ VÅRA PÄRON ISÅFALL!
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår varför man då skaffar så otroligt mycket djur om det redan är så trångt och ingen annan i familjen vill ha dom.. jag skulle aldrig sätta mig i en situation där allt gällande mina djurs vara eller icke vara beror på andra mäanniskor. Sedan är ju egentligen djuren era föräldrars ansvar då ingen av er är myndig.. Jag resonerade annorlunda än er när jag var 15-16. Ville ha iller från jag var 10 år. Mina föräldrar ville inte. Efter att ha tjatat i flera år insåg jag att det inte var mitt beslut och att jag inte var mogen till det heller. Jag bodde hemma. Kunde inte bestämma allt själv. Mitt liv så som jag ville leva det fick jag när jag blev självständig och flyttade till eget.
Sajtvärd på Iller.ifokus
För att det blev trångt när han oväntat flyttade hem. Dom var ju okej med att ha djuren på övervåningen och att dom fick stå i min brors gamla rum eftersom det inte skulle användas
och det är inte ritkgit så att ingen annan vill ha dom, men det är ingen annan som ska ta hand om dom!
Och min mamma tål inte hö därför kan jag inte ha dom i hennes rum dirket.
Vi hade marsvin förut som bodde i köket. Det blev ett helvete för henne sen ställde vi upp dom och då kände hon knappt av dom längre.
Men för mej är det skillnad. Jag är mestadels hamster människa, har haft hamster med min brorsor sen jag var pytteliten. Dom är ärligt talet ett lättare ansvar än en iller.
Så ja fortfarande jag får ha djur, och jag får leva såhär. Mina föräldrar fungerar på ett annat sätt än vad dina gjorde. Bara att nu har vi inte plats för allt ! Hemma hos mej, vi förösker lösa det på bästa sätt. Chinchilla buren kan vi förhoppningsvis flytta hem till Daniel och ja vi gör vårat bästa.
Fortfarande iallafall vi säljer inte alla våra djur. Vi ger bort en chinchilla hona som inte trivs och om vi hittar någon som kan ge våra gerbiler mycket mer får de dom!
Så ja. Problemen löser sej. Jag tänkte bara skriva för till er och förklara Daniel Och "all denna djursäljning"
Saken är väl att det kanske inte är ett optimalt läge att skaffa så många djur när man är 16/17 år och inte kan bestämma riktigt allt själv. Även om man älskar djur och väldigt, väldigt gärna vill.
Sara
ja det håller jag med om, men det är lite olika från familj till familj och person till person.
Jag får ju och massor sålänge jag har hand om dom.
Men det kan ju hände saker i vilken ålder som helst!
Nåja. Somsagt det löser sej förhoppningsvis på bästa sätt!
Behöver dock forfarande ett nytt hem till ena chinchilla honan då hon inte trivs