Nu blev det såhär känslosamt igen
Dexter, min sambo och jag låg och mös framför en film för några minuter sedan och som vanligt när Dexter somnade la jag honom i mitt knä och lät honom vila så när han vaknar igen tittar han stressat runt sig och flyger upp i mitt ansikte och börjar att pussas tills jag pussar tillbaka och han åker ner i mina armar igen och somnar om…
Det fick mig att tänka på att jag kommer aldrig klara av att göra mig av med honom eller ens bli av med honom på något vis, dödsfall eller någonting alltså jag kommer att klona honom eller någonting när han dör det finns bara inte ett liv utan honom.
Tänk hur kalla och ensamma mina fötter kommer att vara den dagen han försvinner, han som alltid ska följa med in på toalätten eller i duschen när han alltid är med oss och skuttar runt i duschen… Nu är han bara lite över året så han har förhoppningvist lååångt kvar att leva men ändå… Jag blir helt tårögd bara av att läsa om det och ännu värre blir det när jag läser omplacerings trådar här på iFokus jag känner mig som en löjlig jätte bebis känslo bomb som bara bölar hela tiden så fort jag ser någonting sött som idag när Dexter brottades och sprang iväg med ett oöppnat packet med majskolvar… sambon stoppar honom och han börjar krigsdansa och springer sedan in i badrummet och iväg med en bit toapapper… eller att vakna utan att se dom där stooora brunsvarta ögonen stirrandes på mig och en stor morgon puss….HUR SKA JAG KLARA MIG UTAN HONOM I FRAMTIDEN???? Mitt lilla strump-räk-fläskfile-korv-monster
Usch vad jag är känslig 
Jag känner precis likadant för min katt!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Trust me jag har samma problem med katterna, hundarna, degun och resten av de djur jag haft men just illern Dexter är så otroligt social så han liksom tvingar sin in i det varmaste hjärterummet trots att alla djur betyder lika mycket för mig. 
Aa, alla mina djur betyder supermycket för mig, men Dobby. Han och jag har något speciellt. Det har vi haft sedan han var en liten, liten kattbebis (typ, 4 veckor) då han satte sig framför mig och stirrade väldigt allvarligt på mig. Sedan dess har han varit min lilla bebis :3
Han mår jättedåligt när jag inte är hemma på tex en helg. Bara går och skriker och har sig.
Nej, han kommer leva förevigt, min lilla tjuckis! Det lovar jag, annars vet jag inte vad jag gör.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Haha vad gulligt. Jo det där med att de mår dåligt och skriker tills man kommer hem känner jag igen, det gör min ena katt han blir förkrossad när jag går iväg även om det bara är ut med hunden står han och skriker och bryter sig ut efter mig.
Konstigt men när jag är hemma struntar han mer eller mindre i mig, kanske känner han sig trygg när jag är hemma så han kan slappna av.

Känner igen det där alldeles för väl, satt på en pall på köket idag med Zebben i knät och kom på att det kommer en dag när inte ens alla pengar och kärlek i världen kan rädda honom.. Zeb är just det speciella djuret för mej, vet inte hur jag ska gå vidare en dag utan honom..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus