Hoppas någon är vaken...viktigt!
Hej
Dag-Otto har tappat kraftigt i vikt. Det verkar som att han har slutat äta. Han har under natten druckit och haft avföring men jag vet inte när han slutade äta.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

sätt honom i en valphage eller liknande så du har koll på honom, kolla avföring och om han har vätskebrist. Försök o se om han äter lite ägg gula och häll i lite parrafin för säkerhets skull, väg upp lite vitalin i en skål och ställ hos honom och väg igen om några timmar för att se om han ätit.
Har han inte ätit något alls om några timmar så kontakta vet, försök göra ultaljud för att kolla så han inte fått i sig något han inte ska.
hoppas han blir bättre snart! =) håller tummarna!
Har du AD mat hemma kan du blanda ut det med lite ägg gula så får han mer näring i sig =)

just det, håll koll så han inte blir hängig och jätte slö, isf åk till vet direkt! låter som att han kan ha blivit förstoppad..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1,2 Han har haft avföring under natten. Han har varit uppe och druckit självmant flera gånger under natten. Däremot har han inte ätit utav den maten jag har ställt fram.

har du gett honom parrafinolja? eller ägg gula och blött vitalin? hur är han annars, är han slö och hängig eller fortfarande pigg?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Har ingen paraffin hemma utan har gett honom Furotone. Äggula gick ner lite grann men inget uppblött vitalin. Just nu är han uppe och struttar omkring. Jag kommer att åka in med honom bara för att kolla upp honom. Hellre en gång för mycket än en för lite.

bra, sålänge han är uppe och skuttar så är det possitivt =) absolut, undertiden du väntar så finns det dock inte så mycket annat att göra än att försöka få i honom något i magen. håller tummarna på att allt är OK!

Har du blötmat? Annars blöt upp torrfoder ordentligt, blanda med fiskolja eller äggula och lite vatten och sprutmata honom försiktigt. Se om han behåller det.