Bästa hemmagjorda leksak/sovplats till iller
Bästa hemmagjorda leksak/sovplats till iller
Tävlingen går till på följande vis:
De som vill delta tar och skickar in kort på sina alster här. Och om det är någon som gjort liknande grejer så får de i alla fall vara med. Med kortet vill jag ha en liten beskrivning på hur saken är gjord så att andra på detta sätt får tips och ideér på hur de kan göra egna saker. När anmälningstiden gått ut blir det en omröstning bland medlemmarna om vilken som är bäst. Den med flest röster vinner.
Tävlingen drar igång: Fredagen den 13 januari.
Och håller på till och med: 13 februari.
Det ger er en månad på er att fixa ihop något roligt åt din iller. Fler alster får lämnas från samma medlem.
Pris: En skål med en graverad iller på.
Lycka till allihopa.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Superkul initiativ! Synd bara att jag är så värdelös på att sy..
Får jobba på saken.
Mvh Tessan

Tack Tessa. Fast det behöver inte vara något du sytt, det kan vara i vilket material som helst. Enbart fantasin sätter gränser. Om du ska göra en sovplats kan det krävas att du köper saker och fogar ihop dem till en helt ny grej. Så som jag sa enbart fantasin sätter gränser.
Ser fram emot att se era skapelser när de börjar droppa in här.
Glöm inte att tipsa andra om denna tävling. Ett bra sätt att tipsa på är att använda "Tipsa en vän" ikonen högst upp på denna sida.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
aah jomen det klart..! - jag som är lite lagom insnöad bara
Ska försöka klura ut något som inte kostar så mycket men som en liten iller kan ha kul med..
Mvh Tessan
får jag skriva min idé som jag tänker göra om jag får ha en iller någon gång? :) 
ja, gör det.. alla ideér är garanterat välkomna =)
Mvh Tessan

#4 Japp, men du kan inte vara med och tävla om du inte gör slag i saken och fixar iordning din ideé och knäpper kort på skapelsen.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
tänkte inte vara med och tävla :) har ingen chans
jo man kan göra om en sån gosedjur som man drar upp med ett snöre så att man sätter en boll på det snöret eller något och så sätter man fast gosedjuret i väggen eller vart man än vill ha den och när illern drar i bollen och släpper så åker ju bollen ganska fort tebax, skulle det vara kul för en iller?

Skulle säkert uppskattas om man bara lyckas lära dem att dra ut bollen och sedan släppa den. Skulle vara roligt att testa i alla fall.
Audiatur et altera pars
Jag har en späckhuggare(mjukisdjur) hängande i taket så att nosen rör vid golvet. På denna har jag fäst en elektronisk kvittersak som kommer från en liten mus som gick isönder. helt kanon att springa tvärs över golvet och hoppa på och döda. den skriker ju oxå.
Vidare en kartong till en garagedomkraft som består av en inner kartong och en ytterkartong. Ihoptejpade långsida mot långsida med genomgångshål. Ett hål utifrån till varje (rum) och ett par små hål ovanpå för att man ska kunna smyga på varann och ev försöka bitas igenom.
Denna tvårumskartong rusas det in och ut igenom och runtom och smygs i och samlas saker i en sann m.p.c (Multi purpose carton)
2 st förslag om man vill. kartongen är billig men mjukisdjuret kostade nog en del (föreställer Shamu i rädda Willie) och är köpt i usa. men den bara låg här och kostade ingenting
Micke

Micke! Trevligt att du skriver här vilj jag börja med att säga.
Välkommen hit.
Om du knäpper kort på dina saker kan du vara med i tävlingen.
Mvh åsa
Audiatur et altera pars

Jag har ingen uppfinning men jag har sytt en lurvig hänmatta som Malolo älskar, har sytt ihop den själv. Ska se om jag hittar bild.

Då anser jag den anmäld som en av sakerna i våran tävling. hihi
Någon fler som har något?
Audiatur et altera pars

Förstår det. Oh, vad jag vill ha den rör konstruktionen.
Audiatur et altera pars

*Asg* Måste man alltså vara iller för att ha roligt med den? *suckar uppgivet* Jag som trodde jag skulle få leka med den.
Audiatur et altera pars

haha, vad bra då. Fast jag tror illrarna har roligare än mig med den, så jag får väl ha mitt roliga genom att titta på illrarna istället.
Audiatur et altera pars

Gå in till Prylarsidan dom kan säkert fixa fram minikameror att fästa på selen för att förstärka upplevelsen
Micke

haha, kanske skulle det vara något.
Alvarligt talat, ingen fler som har något roligt hemma bygge?
Snart är tiden för anmälningarna ute och då blir det en röstning av de som vi fått in.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Puttar upp denna lite.
Snart går tiden ut, ingen fler som vill vara med och tävla om en skål med en graverad iller på?
Vet att skålen är hemmagjord, men sååå illa är den inte. hihi
Hoppas att någon annan känner sig manad att komma in med något mer senast den 13 februari.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Hade supergärna varit med och tävlat men har tyvärr inget att tävla med… ännu!!! *hihi* men det kommer fler tävlingar hoppas jag…?! =)'
Mvh Tessan

Självklart. Tips på sådana är också välkomna fast i en annan tråd. hihi
Audiatur et altera pars

Åsa, måste saken existera eller får man även skicka in bild på ritning på en som ska byggas?

Du får skicka en bild på en ritning som ska byggas också.
Audiatur et altera pars

Okej, vad bra då ska jag börja fixa in ritningarna i datorn.

Japp, gör det. Men det måste vara bra ritningar så att vi verkligen ser vad det är. hihi
Audiatur et altera pars

Ska försöka ordna det :D

Vad bra, du har till 00:00 på dig. fniss
Audiatur et altera pars
och så ska du lova att du ska bygga grejen

Oj gud till 00:00?!? Hur ska jag då hinna. Suck.

Audiatur et altera pars

Kanske får ge upp då.
ne vad synd :(

haha, du har ju massor av timmar på dig ju. hihi
Audiatur et altera pars

Ja jag vet, men det ska bli snyggt och bra också! Dessutom hade jag tänkt göra klar trycket till Yran tröjorna och skicka det till dig. Heheh räknas det med i den här tävligen? En iller kan ju soma i en t-shirt! Hihihi

hmm, fast du har inte uppfunnit t-shirten liksom. Så där måste jag nog underkänna det förslaget. hihi
Vi kommer inte dra igång omröstningen i natt så det är lungt. Den drar igång i morgon eller i övermorgon. Men lite tidpressad är du nog. hihi
Audiatur et altera pars

Suck, jaja, jag ska försöka hinna med allt. Men då kan jag inte lova att du får trycket i kväll :D

haha, nej det är lungt. Har du hittat någon sponsor?
Audiatur et altera pars

Inte än, måste fixa trycket först så att dom kan räkna ut kostnaden.

Okej, det låter väl logiskt nu när du säger det.
Jag är sååååå nyfiken på hur det blir. Kan du skvallra lite?
Audiatur et altera pars

Nej nej,
Du får si sen.. Hehehe.

hmm, så jag ska bara gå här hemma och fundera alltså? Är det så du menar?
Hmm, lite elakt. hihi
Audiatur et altera pars
Inget går upp mot en gammal tröja (hellst stickad) tycker Ronja iaf, så fort det ligger en tröja på golvet e hon där och gnuggar avv sig lukt och lägger sig och sover ;)

Ja det är precis så jag menar, då blir det mycket roligare nr du får se det sen..

hur gick det i tävlingen då??

Hm, jag han aldrig lämna in ritningarna på lek-huset jag ska fixa nu. Åsa, vem vann?