Vår iller Diezel vill ha en vän!
Hej. Vi har en iller vid namn Diezel. Han har innan haft en kompis (Bernard) de funkade jätte bra ihop. Tyvär blev Brenard sjuk och finns inte längre kvar :( har försökt med en omplacerings iller, gick inget vidare då Diezel är ganska liten så fick han jätte mycket stryck. Han är även lite för snäll och försvarade sig inte alls. Så vi fick lämna iväg den andra illern igen. Man pallar ju inte se sitt djur fara illa. Vi vet att det kan ta ganska lång tid innan dom blir bra vänner, men vem vill se sitt djur blodig i nacken och bara ligga och skrika när en annan iller sliter och tuggar? Vi har en katt som han brukar leka med men tror han vill ha en annan iller som vän. vad ska jag göra då? funderar på en iller valp, kanske en hona? kommer det funka? vill så gärna skaffa en vänn till honom.
En gång iller alltid iller.
det borde gå bra om ni försöker med valpen :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
När vi prövade med en omplacering till våran Hobbe bråkade de något fruktansvärt så tyvärr kunde den andra illern inte stanna hos oss (han har ett superhem idag där vi varit o hälsat på). Vi fick tipset att pröva med en valp istället som var 8 veckor och det gick jättebra förutom pip och skrik i början men det märktes att Hobbe inte ville döda den lilla tjejen iallafall. Idag är dom bästa kompisar och vi är jätteglada att vi vågade pröva med en valp.
Lycka till

Jag skaffade en till hona som kompis åt min då ettåriga också hona. Det var bråk och tuktning i början men de blev mer och mer sams efter en tid. Honan vi introducerade var tre månader så fortfarande en valp. Jag har fortfarande en valpkille som letar efter någon som kan hämta honom om inte så länge! Född 15e april
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
A då kör vi på en valp :) Han kommer förmodligen bli jätte glad. Får tacka för svaren gott folk. Nu börjar jakten på en valp. Zawty!!!
En gång iller alltid iller.

#4 Var bor du någonstans? Finns superfina valpar i Skåne just nu.