Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 449 ggr
Ceciltini
0

Misstänker att tumören är tillbaka :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag tog ut min lilla råtta Leif (en hona) så kändes det som att ljuvertumören som hon opererades för bara några veckor sedan börjar växa tillbaka. Det känns sjukt hopplöst :'(
Hon har varit min lilla trogna följeslagare i nästan två år nu och det känns så jobbigt och värdelöst att veta att man snart måste avliva en annars så frisk och pigg liten tös. Hon är verkligen mattes lilla tjej, sitter på min axel och tvättar mitt hår eller sover i mitt knä i soffan och när jag tar ut henne så behöver jag inget koppel för hon följer vartenda steg jag tar.
Jag vill så gärna kunna hjäpa henne och ta bort det där hemska som bara växer och växer men både jag och veterinären va överens om att en operation får räcka. Det blir bara jobbigare för henne annars. Känner mig så otroligt rädd och fasar för den dagen då jag måste ta henne till veterinären en sista gång :'( Hur vet man när det är dags? Jag kan ju inte låta tumören bli hur stor som hellst men hon mår ju inte dåligt av den än så länge. Tänker på hur oskyldig och ovetande hon kommer vara när jag lägger in henne i hennes lilla transportbur och tar med henne ut en sista gång…
Det var många som tyckte jag var helt galen att lägga ner så mycket pengar på en råttas operation när själva råttan bara kostade 200kr men för mig har hon varit värd varenda krona, min lilla ängel <3
Jag ber om ursäkt att den här tråden kanske inte hör hemma här på iller i fokus men kände att jag behövde skriva lite bara..

Jag saknar henne redan <3

[HannahoHenrik]
0

Nu blev jag rörd, usch inte lätt o veta när det är dags, bara att lita på dig själv du känner henne bäst. Får försöka tänka positivt att hon haft ett bra liv med en matte som älskar henne. Även om det är svårt i sorgen

Beklagar att hon har cancer :(

Bogey
0

Vadå bara 200:-? Hälsa dina dom som sa det att det är en familjemedlem!

Våra barn var gratis, för vi "tillverkade" dom själva. Ska vi avliva dem när de blir sjuka och göra nya ?

Ok, jag vet, jämförelsen haltar men ändå. Det är väl ändå inte priset som avgör?

Ceciltini
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Jo det är ju sant jag känner henne bäst själv. Ja jag får hoppas att hon har njutit av sitt liv även om det troligen kommer att bli alldeles för kort :(
tack så mycket för din omtanke <3

#2 Haha det var en bra jämförelse tycker jag. Jag håller med, det är verkligen inte priset som avgör. En tamare och mysigare råtta får man leta efter och man kan inte heller sätta ett pris på den lycka hon har gett mig..
Sitter och tittar ner på henne just nu när hon sover i mitt knä och känner att jag aldrig skulle förlåtit mig själv om jag inte gav operationen en chans. Den chansen var hon värd iaf :)