Sökes: Torkade kycklinghalsar
Jag vet att det rekommenderats i ett flertal trådar att ge torkade kycklinghalsar till illrarna, dels för att det är bra för tänderna mot tandsten, men också för att det är en bra övergång från torrfoder om man har illrar som vägrar äta kött. Jag vill hemskt gärna göra ett försök med lilltösen här hemma, för hon är helt tokig i let's bite köttgodis, men rått kött ratar hon varenda gång. Så, nu till min fråga; var f*n hittar man dessa kycklinghalsar!? Jag har varit runt i varenda djuraffär här omkring tycker jag och det enda jag får till svar är 'Nej, tyvärr. Men vi har torkade kycklingfileer!' :o( Det bästa vore ju att hitta det någonstans i närheten, men vid det här laget (när desperationen slagit till :oP) skulle jag kunna tänka mig att åka en bit också, bara jag VET att jag hittar dem! Jag bor i Enköping, men är mkt i Västerås och kan även åka till tex Strängnäs, Eskilstuna, Uppsala, Köping, (lättillgängliga) delar av Stockholm etc. Någon som har något tips? Även råa kycklinghalsar kan vara av intresse, men torkade i första hand.
Tyvärr vet jag bara ett ställe som säljer det (runt här där jag bor) och det är Fyra Tassar/ Djurmagazinet i Linköping. Eftersom de är 2 butiker som slagits ihop till en så har de ett lite speciellt utbud.
Kycklingfilébitar kan också funka, men mina gillar helt klart halsarna och de torkade hjärtanen mest.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3643&art=451444
Dom här säljer, men tror frakten blir ganska dyr om man inte kan hämta det på plats!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag vet att torkade kycklinghalsar har funnits på
DjurMagazinet Västerås Erikslund
Krankroksgatan 2
721 38 Västerås
… Spring in dit och kolla! 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Oj, vad ni är snabba!
#2 Jag har varit och frågat på Djurmagazinet på Hälla i västerås i alla fall, och de hade inte. Antog att de hade samma sortiment eftersom det är samma kedja, men det är ju faktiskt värt att kolla upp. Tack för tipset Elina! ;o)
#1 Den där sidan har jag faktiskt vart inne och kikat på förut. De har ju utkörning också, vilket jag tror ingår i priset om jag fattar det rätt. Någon som har någon erfarenhet av att köpa från den här sidan?
#3 Djurmagazinet i Erikslund är RIKTIGT stort och har riktigt bra bemötande :) dom har även bra pris på döda frusna möss om du får för dig att kanske testa 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Vad bra att den här tråden kom upp, har tänkt fråga Jossan flera ggr men har glömt!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Köpte nyss en påse halsar på nya djurmagazinet här i eskilstuna, dom har både, torkade hjärtan,lever och halsar, halsarna kostar 49kr och lever och hjärtan kostar 29kr är typ 15st i en påse. Hos oss är det inte så jätte poppis än så länge springer dom bara runt och gömmer dom.
Jag fick med mig torkad kycklingfilébit av jossan häromdan och idag smaskade willa på den! Jag är väldigt nöjd förutom alla smulor överallt.. ;)
#6 ibland tar det lite tid för dom att inse att det smakar gott :)
Sajtvärd på Iller.ifokus