Lider med djuren i denna värme!
Lider med djuren i denna värme. Groggie är väl den som verkar lida mest. Han ligger rakt på golvet utan att gosa ner sig i filtar m.m. som han gjort innan och som även Skrollan gör.
Han stonkar och går runt och allmänt irriterad. Myror i arslet rent ut sagt =(
Vi flyttade till hus i december, så ska köpa persienner till rummen som blir heta under dagen när förmiddagssolen ligger på.
Huset är på 6 rum och kök.
I vardagsrummet har vi takfläkt, även sovrummet. I matsalsrummet har dem inga sovställen, dock är det skit varmt där inne när solen ligger på, så då ska det köpas persienner. (Det är ett geneomgångsrum till sovrummet)
Sedan har vi en golvfläkt i deras rum där dem har sina öppna burar, matskålar m.m. Även ställt fram vattenfontänen redan.
Vad kan jag göra mera?
När vi väl har öppet till verandan har dem en badbalja, dock är våra bebisar badkrukor.
Finns inga ventiler i rummen i huset dock, så detta ska införskaffas så vi hoppas få in bättre luft i alla sovrummen.
Jag lider verkligen med dem. Och detta är bara början på sommaren för dem små stackarna! =(

Usch det låter jobbigt för dem :/ Alice här hemma ligger helst i solen och sover! Svettas bara jag tittar på henne! Men ni borde ju ha minst ett rum som inte har dagssolen på sig, såvida ert hus inte har alla 6 rummen i en rak linje :P Illersäkra fönsterna och håll dem öppna, testa sätta en fläkt som blåser in lite extra luft från fönstret så att det cirkulerar i rummet. Hoppas det löser sig!
Frys in petflaskor med vatten som man kan vira in i filtar eller frys in bigpack-byttor/matlådor med vatten som man bara väner ned i vattenskålen så håller det sig kallt mycket längre än om man bara lägger isbitar i.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, alla sovrummen är mot stora vägen, där är endast solen på eftermiddagen. Men det hjälper inte när man inte kan vädra i så många rum eftersom det är dåligt illersäkrat.
Och pga av tidigare rymningförsök (allt för många) så har jag sånna jävla ångest attacker med alla dessa dörrar och fönster =(
Vi ska sätta in ventilationer i alla sovrummen så det förhoppningsvis kommer in ny luft i rummen. För nu med fläktarna på så cirkulerar dem ju endast runt den kvava luften som redan är inomhus.
Det med små isbyttor var smart till vattenskålarna :) Nu byter jag vatten morgon och kväll som alltid, ändå ska dem dricka det ljumna vattnet i fontänen =P
Hur många har vattenfontäner? Blir nervös när den är på för länge, för motorn eller vad det kallas blir så jävla het att jag stänger av den när jag åker hemifrån

luftvärmepump? billigare värmekostnader på vintern och AC på sommaren.
Njae, med våran uppvärning är det inget alternativ.
Visst, ac hade inte vart fel. Dock för dyr kostnad just nu.

vad har ni? lite ot men nyfiken :) jag sänkte mina uppvärminskostnader med hur mycket som helst efter jag installerade en.
pellets och håller på med solceller snart. Men en ac hade inte vart fel :)
men hade du direkt el då innan? för har du direkt el tjänar du ju bra på en luftvärmepump :)

ah, har en liten pellteskamin, men den suger ;) så jag använde mest direktel innan. och en del ved
ja då förstår jag att du tjänar på luftvärmepumpen :)