Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 435 ggr
AmeliaH
0

Två apor i farten

Jag har på den senaste tiden gått från att ha två klättriga illrar till två fingerfärdiga apor. Så idag när jag kom hem och trott att jag illersäkrat köket så att de inte ska kunna ta sig upp på köksbänken så ser jag att de tagit sig upp dit ändå. Kan inte riktigt se hur, men vill man så kan man uppenbarligen..

Så nu till mina frågor. Är det farligt för dem att äta salt? (Har ingen aning om de gjort det men saltkaret låg ute på golvet) Om de kan ha fått i sig något de inte bör kan jag ge dem paraffinolja även om jag inte vet det med säkerhet? Dvs är det farligt att ge dem det om de inte behöver det? Eller är det ens nödvändigt?

Det enda jag kunnat se på deras avföring är att de satt i sig någon form utav grönsak men utöver det verkar det okej.

Banankaka320
0

Beror på mängden, se till att dem dricker mycket vattten. Ge dem olja ifallifall:)

VeronicaKahlbäck
0

Parafinolja är inte farligt så länge det inte ges regelbundet, det som händer är att under den tiden det går igenom systemet minskar näringsupptaget drastiskt men det är tillfälligt. Bättre en gång för mycke än för lite alltså:-)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

AmeliaH
0

Bra! De fick en liten dos för ett par timmar sen. De mår för övrigt mer än bra så de verkar inte ha fått i sig något olämpligt. :)