Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 958 ggr
Ceciliaolucifer
0

Till oss med pellets i lådorna!

Jag är frälst! Jag har brännpellets i mina lådor, och jag avskyr att skaka dom. Det blir ofta mer spån utanför än i soppåsen. Men jag älskar att ha brännpellets som lådmaterial! Lösningen har varit att jag har skakat spånet med toaspade och det har gått ok. Var på Bromma Zoo där dom hade en stor toaspade, som är dubbelt så stor än en vanlig. Och den är super, helt fantastisk. Jag slipper att skaka lådorna men dom hålls fina hela tiden ändå. Här är länk till underverket. http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=14390&prodid=172&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D14390

JossanH
0

Jag skakar aldrig lådorna. Jag tar alltid en vanlig toaspade och skyfflar bort det värsta. Kanske är jag lat, kanske har jag bara 2 illrar som inte kissar sjöar i lådorna ;)

Däremot måste jag säga att jag har blivit pellets-märkes-nörd :P
Endast Vida pellets duger då den är mycket ljusare och finare än den vanliga grå, plus att den luktar fräschare och verkar hårdare pressad så den spånar inte riktigt lika lätt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

Jag tycker också att den ljusa är finast men jag tycker ibland att den luktar annorlunda? Oftast blir det den brännpelletsen jag får tag i.

Tänkte prova halmpellets, vanligt för hästar numera. Skrattande

Theo, Blight & Drue kissar sjöar men lilla Bernard syns knappt. Det är nog kroppshyddan tror jag. Flört

JossanH
0

Jag tycker den ljusa luktar mycket godare och inte så "dammigt" om det nu kan lukta dammigt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Doktor-och-Designer
0

#1 Var hittar du Vida pellets?

JossanH
0

Man får googla runt lite. Känns som att det oftast är mindre återförsäljare som säljer det märket. Har inte hittat det på något stort byggvaruhus utan där har dom bara den grå, tråkiga pelletsen..

Sajtvärd på Iller.ifokus