godis, godis, gooodis!
Jag tänkte höra vad illrar verkligen tycker är super mums? För min lilla gosse verkar inte gilla nånting man ger honom, och nått riktigt gott vill jag ju unna honom ibland och även som belöning. Vi belönar honom lixom aldrig för vi inte har nått att belöna honom med :(
Toxi älskar enkla saker som tomat, gurka….
jaaaaa.. Gurka! vetegroddsolja.. kattgodisar.. undvik bara allt som innehåller socker. det är ajaj.. tandsten o bidrar till insulinom.
Han gillar inte gurka. Testade det igår men han nosade bara och tyckte inte om det :/

gillar inte gurka? :O här hemma går båda två bärsärk och går igenom vad som hellst om dom känner att vi äter gurka. klättrar på våra ben och är riktigt jobbiga ibland :P
mina brukar få vetegroddolja, ferretone, Ferrevite pasta eller Ferre Farm pasta som säljs via Anettes Amhs illertorg. Det händer också nån gång att dom får t.ex torkad frukt eller som Laban ibland, lite banan eller äpple som han bara älskar. Vi riktigt högtidliga tillfällen, som när dom fyller år, så får dom faktisk( ja dom som tycker om det, vilket inte alla gör) en liten bit choklad eller lite glass för dom som gillar det. Sen får dom också Whiskas kattkällings mat som godis, dom får en liten skål av detta på lördagarna. Skålen rymmer ca 1-1½ dl mat, och detta ska 9+2 illrar dela på, har 9 egna illrar. Men jag har också mixtjejerna kvar här hemma, och dom ska ju också ha lite godis.

tack för alla tips! jag får helt enkelt pröva lite olika för att se vad han gillar:)
Linetone fanns det väl nåt som hette?
Linetone finns inte i Sverige vad jag vet, men rätta mig bågon om jag har fel. Det närmaste är väl isåfall Ferretone.

oIgentligen é ju det kanon, att han inte fastnat för nåt gott så. Det är väl igentligen inte det bästa att vänja dom med att få gott när dom gjort nåt bra ifrån sig.Det är nog våran egen bekvämlighet att vi mutar våra djur med gott! O det tar dom lärdom av fortare an man anar! Många spelar på det sedan då dom vet att det blir godis i slutändan om dom gör som vi säger om inte annan så behöver dom bara titta på en så mjuknar vi o dom får sitt godis då vi tycker att dom é ju så sööööta!
Det bäst vore ju om man kan uppfostra dom o få dom att förstå hur dom ska göra med bara av att dom lyssnar på en!
Men det är ju så svårt att låta bli, Egon här äter allt tror ja, bara det inte é hans vanliga mat som e trist så käkar han nog allt som han kan sätta tänderna i; spela roll om det är gott el inte ska ha,ska ha! Vi som gjorde fel i början med att ge honom smakprov av det mesta, första iller oxå. Men man lär sig, Roland är därimot inte så sugen på annat än torrfodret! Skeptisk o smakar lite kanske men aldrig har han blivit så där galen i nåt!

här äts verkligen allt ;) mammas mackor, vetegroddsolja och allt möjligt ;)
har ett par kräsna odågor här hemma. Efter att ha testat i princip allt (bannlyste russin för ett par år sen, så jag var desperat att hitta nått annat) har jag kommit fram till att stitch älskar Greenies, katt godis, det är dessutom bra mot tandsten. Buffy däremot vägrar greenies och äter bara totally ferret Chicken bits. . Däremot brukar jag tigga till mig provpåsar med katt foder i djuraffären, och det funkar alltid bra som nöd godis, dessutom nyttigare än annat godis ;)
Hittade gratis provpåsar på ett nytt kattfoder i min ica affär för några veckor sedan. Perfect fit heter det. Så jag tog med mig ett par påsar hem och illrarna tycker det är jättegott, så nu får dom det som godis.
Man kan beställa provpåse på www.perfect-fit.info
Sara
#11# tror att du menar amhs illertorg
aha, finns Linetone inte i sverige? har en bok här hemma och där står det att man kan belöna med det, men så har jag ju ingen iller heller :)