Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 711 ggr
FerretCrow
0

O.T Illamånde för avlivning =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag mår så illa nu så jag tror jag snart börjar kräkas =(

Jag skall imorgon 13:30 befinna mig hos veterinären och avliva katten.

Det skulle varit min svärmor som skulle åka då det är hennes katt men hon har åkt på att arbeta så nu måste jag åka.

Åh mitt psyke känns som det kommer krascha innan jag ens kommer iväg imorgon.

Mår man så här illa….. det är sjukt…. Och får oxå åka ensam som även det känns jobbigt.

FerretCrow
0

Cookie med sin dotter Spottan

Sara
0

Är hon obotligt sjuk?

För visst är det jobbigt att ta bort ett älskat djur men man får försöka att tänka som så att vi har förmånen att hindra dem från lidande.

Det gör det inte direkt lättare eller mindre smärtsamt men det är en liten tröst.

Kram.

Sara

FerretCrow
0

#2 Hon har en stor tumör vid livmodern och eftersom hon är 13 år gammal så har vi efter samtal med veterinär bestämt att det bästa för henne är att få somna in då det även finns misstankar om fel i huvudet =(

Som sagt för 5 år sedan flyttade jag till min svärmors stora gård och bor i ett av husen där och katten är ena dagen hos henne och ena dagen hos oss och detta har aldrig gjort mig något även fast jag är allergisk mot katter. Jag anser att katten var här före mig och det får jag finna mig i. Förra sommaren fick hon 3 ungar och den lilla tjejen ni ser på bilden var tingad men sedan fick den familjen hinder och jag valde då att hon fick stanna och det är jag nu väldigt glad för.

Många undrar hur jag kan känna så mycket för en katt som egentligen inte är min men att ha en gårds katt 5 år sätter spår i hjärtat och även när man är med henne och ungarna flera månader.

Men jag är så känslig att skulle någon okänd ge mig en okänd katt och säga avliva denna skulle jag nog böla som en idiot.

Hur kommer det gå till då jag kommer till vetten imorgon?

Har aldrig avlivat ett djur tidigare =(

Sara
0

Jag har inte avlivat en katt så jag vet inte om det är skillnad mot iller.

Men på en iller så brukar de undersöka den lite snabbt, å så får man hålla medan de ger en spruta, jag brukar avleda med vetegroddsolja. Sen brukar jag hålla illern i famnen medan den somnar in. Det går oftast väldigt snabbt. Efter en stund så kommer veterinären in igen och lyssnar så att hjärtat slutat slå.

Gråter

Sara

FerretCrow
0

ÅH nu rinner tårarna Gråter

Sara
0

Här med. Gråter

Sara

Theres
0

Jag avlivade min katt en gång. Han låg och var rätt lugnt, så klappade jag honom medans han somnade in.

Sen har jag ju haft praktik på djursjukhuset så har varit med och avlivat ganska många djur. Ger man subkutant så somnar de in sakta, ger man intravenöst så går det på några sekunder.

golf.ifokus.se

[Billkampfisk]
0

stackars lilla katt Gråter hoppas hon får det bättre i katt himlen!

FerretCrow
0

Det jag är mest rädd för är den stress hon kommer få utstå innan hon får somna in =( Hon har aldrig åkt transportbur tidigare och skall nu åka detta i en bil hon heller aldrig åkt i ca 35min till vett och kanske en liten stund där =(

JossanH
0

Tråkigt när hon ändå är så pass ung.. :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Prave]
0

Jätte trist att höra! :( Kan du inte hålla henne i famnen när ni är inne hos vet? (Menar väntrummet nu alltså, ifall det är väntetid…) Kanske känns lite bättre, om hon nu skulle tycka att transportburen är en dålig plats…

Usch… Lider med dig! *kramar om*

FerretCrow
0

#10 inte ung då hon gått på p piller hela livet =(

#11 jo är det inga andra djur där så ska jag försöka

FerretCrow
0

Nu är det över Gråter

FerretCrow
0

Kort från igår kväll

FerretCrow
0

Här har hon nu somnat in gammel tanten våran.

Jag är glad att vi aldrig tog risken att försöka operera henne.

Veterinären skulle först bara söva henne för att sedan ge en spruta som fick hjärtat att stanna.

Det kunde ta upp till 15 minuter innan sövningen tagit så pass att dom kunde ge den andra medecinen. max 5 minuter så sov hon och även hjärtat slutat slå.

så hon dog bara av att sövas Gråter

Kunde knappt somna igår kväll och mådde så illa.

och nu efter jag kommit hem har jag kräkts flera gånger =(

Känns jobbigt att hon ligger i frysen men skall försöka se om det går att gräva tillräckligt djupt imorgon. Vill ju inte gräva för lite så räven gräver upp henne =(

ElinaPersson
0

#15 gud va jobbigt det måste vara & att sen behöva begrava henne :/ stort medlidande för dig! *kramar*

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

FerretCrow
0

#16 bara vi kan begrava henne här hemma kommer det nog lätta då man får ett lugnt avslut på det hela. men det kan tyvärr dröjja någon vecka till =(

Kram

JossanH
0

#12 13 år är ju alltid 13 år. Ingen direkt ålder på en katt :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

#18 Nej finns ju katter som blir 25-30 år. Men som sagt har pratat med veterinär och vi kom fram till at hon nog aldrig skulle klarat en operation och det blev ju beviset idag oxå då hon bara dog av att sövas =(

Skönt iaf att ha hennes dotter kvar här hemma =)

[Nathalie62]
0

Usch så tråkigt, beklagar sorgen.

FerretCrow
0

#20 tack

[Prave]
0

Stor kram till TS och hoppas att ni kan njuta av hennes dotter nu iaf! Vet precis hur det är att behöva avliva och saknaden efter, men har aldrig varit där när det skett… Och ja, ni tog rätt beslut!

FerretCrow
0

#22 Tack. Ja det känns skönt att det blev som det blev och lilla Spottan fick stanna. Hur skulle jag annars ha fått bort sorken från mitt odlings land. och ingen att gosa med varje dag ;)

[Prave]
0

#23 Hihi, det är rätta takter! Man måste se framåt Glad

FerretCrow
0

#24 jo man måste ju de. men gruvar mig nu mer för den dagen illrarna längre inte mår bra =(

[Prave]
0

Men usch, nu skall vi inte tänka så! Rynkar på näsan