i want a ferretbebis!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Någon som vet någon/några som har en kull på g? Eller har relativt nykläckta valpar till salu?
Jag har mejlat flera olika uppfödare men ingen svarar:( och jag kan inte ringa då jag inte har någon telefon som fungerar, bara en mobil fast den har jag aldrig pengar på (gratis sms bara haha :))).
Så skulle vara dubbelkanon om någon har nått bra tips!
/ingrid
Uppfödatråden kommer säkert att uppdateras efter hand och en del av dom kommer även att informera om det här när det blir aktuellt.

Tråkigt att du inte får något svar. De flesta uppfödare kommer att vilja prata med dig i telefon dock, de flesta vill också gärna ha personligt besök innan de tingar bort en valp.
Har du träffat illar och umgåtts med dem tidigare så du vet vad du ger dig in på?
Om inte, kanske du ska börja i den ändan och hälsa på folk med iller. Då behöver det ju just inte vara uppfödare utan även vanliga illerägare.
Om du redan har umgåtts med illrar så kan du ju fundera på vad du vill ha för sorts iller. Vad du har för krav på uppfödaren, hur långt du är villig att åka, söker du iller med stamtavla och bra sjukdomshistorik eller söker du enbart en valp, vilken som helst osv.
Finns ju en del uppfödare runt om i landet, en del säljer inte till nybörjare och en del gör. En del vill att man ska ha iller sedan tidigare medans andra inte har det som krav.
Många uppfödare står inte i uppfödartråden alls.
Valpsäsongen har ju precis börjat, en del har precis hunnit få valpar, en del har dräktiga honor och en del har inte hunnit para ännu.
UlrikaD "2,
"Många uppfödare står inte i uppfödartråden alls"", det skrev jag inte heller, var god och läs ordentligt.
Hej,
Om du är du som har mailat oss så har du fått svar nu :) Sen så hoppas jag att du har lite tålamod. Vi fick mail av dig kl 11 och du skrev detta inlägg ca kl 12.30. Även vi uppfödare har vanligtvis andra jobb att sköta och då läser man inte privata mail hur ofta som helst :) Återkom gärna till oss om du är intresserad.

#3 Mitt inlägg var överhuvudtaget inte riktat till dig, eller hur? Då hade jag skrivit ditt lilla nummer framför mitt inlägg. Utan naturligtvis till TS som har ställt frågorna
Det var riktat till TS, som ett tips att hon inte enbart ska titta i uppfödartråden för det finns många fler uppfödare i Sverige.
Eller vill du säga emot det också?

#4 Det kanske var lite mycket begärt, trodde hon skrivit för någon vecka sen iallafall. Lät så.
UlrikaD "5,

TS: Illrar är envisa små rackare så i det fallet är verkligen tålamod en dygd. Lika bra du börjar träna redan nu 
#4 neeej, det var inte jag som skrev till er:)
#2 Alltså…jag vill ju att allt ska stå rätt till med illern, stamtavla är ju ett plus, om man skulle få för sig att ställa ut etc :) Det där du sa om att vissa inte säljer till nybörjare, å att vissa gör, det har jag sett lite här å var :) därför vill jag ha kontakt med så många uppfödare som möjligt, för att få reda på vad dom har för krav osv:)
Jo, haha, förstår att dom vill ha telefonkontakt och träffas irl, skrev inte från första början att min hemtelefon kommer att fungera så småningom, men vet dock inte när, och jag har andra telefoner jag kan låna, men det är sällan och vid vissa tider :)
#5 Har tittat igenom uppfödartråden, ja, och googlat haha, och antingen är jag dålig som fan på att leta/hitta eller så finns det inte många att hitta på internet!
#8 hahah, jojo, ;) men det var somsagt inte jag som hade mejlat just henne :) ska nog göra det nu 
Då har du missat oss ;) Det var lite lustigt att det inte var du för det var en tjej som också bodde utanför Gävle. Du är välkommen att höra av dig och vi lovar att svara på ditt mail :)
Haha! Jag mejlade just er!:) haha kanon :)
#9 Att ställa ut sin iller kräver bara rätt vaccinationer och en frisk iller. Stamtavla eller inte spelar ingen roll för den skull, men klart det är ett plus att ha möjlighet att kolla upp sin illers stam, sjukdomar etc.
Är det uppfödare som inte säljer till nybörjare så brukar det bero på att illrarna har ett tuffare temperament och är mer "iller" än dom vanliga tamillrarna.
Det finns ju inte hur många illeruppfödare som helst direkt, och många vaknar nog till liv lite mär när valparna börjar anlända, vilket inte riktigt är ännu..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jasså! Det visste jag inte :) Jomen precis!
Men det förstår jag också :) avlade på mina chinchillor förr, och jag sålde helst inte till någon nybörjare då heller.
Nej, men tänkte att det ju kan vara bra att vara på alerten och vara ute i god tid (inte för att det är först till kvarn som alltid gäller:P) att presentera sig osv. Vissa har väl börjat para sina illrar redan?:)
Jo flera har parat. Sen tar det 42-44 dagar till nedkomst. Däefter tar det 10 veckor innan valparna är leveransklara.
Första kullen för året, i.a.f. av de som är här på iFokus, presenterades väl härom dagen om jag inte missminner mig

Du har missat mig oxå :P
//Denise
#14 hade ingen koll när man brukar para sina illrar:)
ska kika efter lite då!
#15 men guuuu, nu känner jag mig riktigt jävla dålig! hur lyckas jag? eller rättare sagt hur MISSlyckas jag :p och du bor ju rätt nåra mig också! åh va less jag blir på mig själv haha
jag mejlar dig om det går för sig?:)

#17 Ibland när man googlar så kommer inte alla upp för man kanske inte har det ordet du googlar på.
Det går jättebra att du mailar :)
//Denise